خرید خودرو | معرفی خودرو

آریزو ۸ چری در راه بازار | معرفی خودرو آریزو ۸ با مشخصات فنی

شرکت چری عرضه ۳ تریم جدید از آریزو ۸ را آغاز کرده است.

کدخبر : 18689
سایت سرگرمی روز :

این سدان پرچمدار تاکنون با موتورهای ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری راهی بازار شده، هر دوی این موتورها با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خودکار ترکیب می‌شوند. اما در تریم‌های جدید این موتورها با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کنند. نکته جالب اینکه چری ادعا می‌کند این گیربکس جدید توسط مهندسان کمپانی توسعه پیدا کرده است.

سه تریم جدید از چری آریزو ۸ قیمتی بین ۱۲۳ و ۱۴۹ هزار یوان دارند. با نرخ روز ارز این ارقام معادل حدوداً ۱ و ۱.۲ میلیارد تومان می‌شوند. طبق انتظار از لحاظ طراحی، این تریم‌ها تفاوت خاصی با تریم‌های قبلی ندارند.

آریزو ۸ بر مبنای زبان طراحی موسوم به «هنر در حال حرکت» خلق شده و از چهره مدرن و بروزی برخوردار است. در نمای روبرو جلو پنجره بزرگ ذوزنقه‌ای شکل شاخص‌ترین المان به شمار می‌رود و بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند. در نمای عقب بدون شک چهار خروجی اگزوز جذاب‌ترین ویژگی آریزو ۸ است. این اگزوزها به صورت دوقلو و در گوشه‌های سپر نصب شده‌اند. تریم‌های جدید از این سدان سایز متوسط روی رینگ‌های ۱۸ اینچی چند پره حرکت می‌کنند.

مثل طراحی از لحاظ ابعاد هم تریم‌های جدید تغییری نداشته‌اند. شاید بدانید چری آریزو ۸ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۶۰، ۱۸۴۳ و ۱۴۶۹ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۷۹۰ میلی‌متر می‌رسد.

در داخل کابین هم وضعیت مشابه با نمای خارجی است و از لحاظ طراحی تغییر خاصی دیده نمی‌شود. اما در تریم مجهز به موتور ۱.۶ لیتری، پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ حالا به صورت استاندارد موجود است. علاوه بر این باید گفت حالا در تریم‌های جدید، می‌توان با استفاده از فرمان‌های صوتی درب صندوق را باز کرد، همچنین صندلی شاگرد به صورت برقی در چهار جهت قابل تنظیم است. دو نمایشگر موجود در پشت فرمان همچون قبل ۱۲.۳ اینچی هستند.

نسخه بالارده از تریم‌های جدید از سیستم صوتی برند سونی با ۱۲ بلندگو، نورپردازی داخلی، گرمکن فرمان و گرمکن صندلی سود می‌برد. این سدان لوکس به سامانه‌های کمک راننده پیشرفته مثل دستیار تعویض خط، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار باز کردن در، سیستم تشخیص تابلوهای ترافیکی، کروز کنترل تطبیق پذیر و ترمز اضطراری خودکار مجهز است.

همچون قبل، در تریم‌های جدید هم وظیفه تامین نیرو بر عهده موتورهای ۱.۶ و ۲ لیتری است. هر دوی این موتورها توربو هستند و به ترتیب ۱۹۴ و ۲۵۴ اسب بخار قدرت دارند. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم این موتورها به گیربکس ۸ سرعته متصل شده‌اند. این گیربکس ساخت خود چری بوده و ۹۴ کیلوگرم وزن دارد.

 آریزو ۸ در کنار تیگو ۸ پرو مکس و محصولات اکستریم، لوکس‌ترین خودرو مونتاژی در بازار ایران محسوب می‌شود. پیشرانه پرقدرت، کابین جادار و راحت، امکانات کامل ایمنی و رفاهی و طراحی ظاهری شیک، آریزو ۸ را به گزینه مناسبی برای خرید یک ماشین رده‌بالا تبدیل می‌کند. البته که قیمت خودرو با این مشخصات می‌تواند هم‌اندازه کراس‌اوورهای رده‌بالای چری باشد. فونیکس آریزو ۸ در بازار خودروهای مونتاژی و تولید داخل رقیب ندارد، اما هونگچی H5 را می‌توان حریف سرسختی در بازار ماشین‌های وارداتی برای آریزو ۸ دانست. در بازارهای جهانی نیز هیوندای سوناتا نزدیک‌ترین رقیب سدان چینی به حساب می‌آید.

طراحی داخلی خودروها، به‌خصوص مدل‌های رده‌بالا و لوکس این روزها دیجیتالی‌تر از قبل شده است. یعنی نمایشگر اطلاعات و سرگرمی روی داشبورد با کیلومترشمار دیجیتال در یک قاب قرار می‌گیرند، دکمه‌های فیزیکی روی کنسول میانی لمسی می‌شوند و اهرم تعویض دنده حالتی کوچک‌تر و جمع‌وجورتر پیدا می‌کند. خودروسازان چینی مثل چری هم که قصد دارند وارد بازارهای اروپا و آمریکا شوند، این سبک کابین را در محصلاتشان به کار گرفته‌اند.

طراحی داخلی فونیکس آریزو ۸ مطابق مد روز جهان انجام شده است تا علاوه بر یک محیط فناورانه و مدرن، طرحی لوکس را پیش روی راننده و سرنشینان به نمایش بگذارد. البته این طرح را می‌توان در اکستریم TXL، یکی دیگر از محصولات چری نیز مشاهد کرد.

در آریزو ۸ نیز مثل دیگر محصولات این شرکت، از دو صفحه نمایش دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی استفاده شده است که یکی وظیفه نمایش اطلاعات خودرو را در پشت فرمان برعهده دارد و نمایشگر وسط داشبورد نیز برای تنظیم تهویه مطبوع، بخش مالتی مدیا و کار با دیگر قسمت های خودرو است. همچنین به سبک خودروهای امروزی، کمترین اثری از دکمه‎های آنالوگ روی داشبورد دیده می شود.

فرمان به صورت D شکل طراحی شده است و کنسول وسط صندلی‌ها نیز ما را به یاد دیگر محصولات چری می‌اندازد. رنگ داخل اتاق در عکس‌های منتشر شده، روشن است تا لوکس بودن این فضا را بیشتر تداعی کند.

طراحان داخلی چری برای راحت‌تر شدن تنظیم صندلی‌های برقی مثل محصولات اکستریم عمل کرده‌اند و دکمه‌های تنظیم صندلی را روی رودری‌ها قرار داده‌اند.

هر چند فاصله ۲۷۹۰ میلیمتری محورها، فضای کابین بزرگ و جاداری را در اختیار سرنشینان قرار داده است، اما موجب شده تا ظرفیت صندوق عقب فقط ۳۶۰ لیتر باشد که در کلاس خودروهای سدان متوسط چندان جادار نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: