مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

فوری/واریزی جدید 620 هزار تومانی دولت برای مددجویان بهزیستی | پرداخت ماهیانه جدید دولت به مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد

آخرین اخبار مریوط به واریزی جدید برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18794
سایت سرگرمی روز :

مددجویان بهزیستی | مرحله جدید مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی معلولان واریز شد.

بنا بر اعلام سازمان بهزیستی کشور، مستمری خرداد ماه کمک‌هزینه لوازم بهداشتی معلولان شدید و خیلی‌شدید بسترگرا واریز شد.

این کمک‌هزینه بدون هیچ تغییری، به مبلغ ۶۱۹ هزار تومان به حساب مددجویان واجد شرایط تحت پوشش بهزیستی واریز شد و اگر تاکنون مبلغی به حسابتان واریز نشده است، جای نگرانی نیست و عملیات واریز در حال تکمیل است.

در اجرای پویش عیدتاعید خیّرین چالدرانی در تامین هزینه های درمانی معلول تحت پوشش بهزیستی مساعدت کردند.

 رئیس بهزیستی چالدران از مساعدت ۳۰ میلیون تومانی خیّرین چالدرانی در تامین هزینه های درمانی یکی از معلولین تحت پوشش بهزیستی شهرستان خبر داد.

سلماسی گفت: مبلغ مذکور با راه اندازی کمپین پویش سلامت توسط مرکز نیکوکاری ثقلین به مدیریت حجت‌الاسلام محمدقاسمی در تعاملات انجام گرفته جمع آوری شد.

وی با قدردانی از زحمات خیّرین و ریاست   مرکز نیکوکاری ثقلین  در پرداخت هزینه های درمانی معلول تحت پوشش به مبلغ ۳۰ میلیون تومان را یک حرکت متفاوت دانست و گفت : تلاشهای حجت الاسلام والمسلمین قاسمی در مساعدت به جامعه هدف بهزیستی و نگاه باز و اجتماع محور ایشان در شهرستان قابل تقدیر است.

رییس هیئت امنای مسجد الغدیر آبادان گفت: این سری جهیزیه شامل یخچال، کولر، جاروبرقی، اجاق گاز، لباسشویی، سرویس غذاخوری و تلویزیون به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است گه برای کمک به زوج های جوان به آنها اهدا شد. 

 حسین تیرانداز افزود: برای چهارمین سال است که هر سال با کمک خیران، کمیته امداد و پالایشگاه آبادان و به همت هیئت امنای مسجد الغدیر تهیه و بین زوج‌های جوان تقسیم می‌شود.

در آستانه عید سعید غدیر خم و دهه ولایت، مراسم ضیافت غدیر، با حضور ۴۰۰ نفر از ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان تهران، با مشارکت آستان قدس رضوی و همکاری کمیته امداد استان تهران وخیران برگزار شد.نماینده آستان قدس رضوی در تهران در حاشیه این مراسم گفت: با هماهنگی خیران قرارشد، علاوه بر هدایای نقدی در نظرگرفته شده، مهمانان ضیافت غدیر به زودی عازم سفر مشهد مقدس شوند .

براتی با اعلام اینکه بیشتر این مددجویان اولین بار است که عازم مشهد می شوند؛ از خیران خواست برای اعزام تعداد بیشتر این مددجویان پیش قدم شوند.

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به مددجویان کمیته امداد در سفر تیرماه ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان مصوب شد که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت.

مجید الهی راد اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پاسخ به ۴۴ هزار نامه مردمی، سه هزار سری جهیزی به ارزش هر سری بین ۳۰۰ تا ۳۱۰ میلیون ریال، ۷۰ میلیارد ریال برای گاز کشی منازل مسکونی، سه هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه و خرید ۱۰ هزار دستگاه وسایل گرمایشی از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استن برای مددجویان تامین شد.

وی با بیان اینکه تامین مسکن نیازمندان از دغدغه های این نهاد است گفت: سه هزار واحد مسکونی از محل اعتبار سفر رییس جمهور ساخته و تحویل مددجویان شد و تحویل مسکن به چهار هزار خانوار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد طرح های اشتغال این نهاد جذب شد.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۲ هزار و ۱۱۵ خانوار با جمعیت ۱۰۲ هزار و ۷۲۷ نفر زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند افزود: از مجموع مددجویان ۶۶ درصد آنان روستایی و ۳۴ درصد شهری هستند.

الهی راد تصریح کرد: ۴۶ درصد جمعیت استان خراسان شمالی در دهک های یک تا سه قرار دارند که اکنون ۸۱ درصد مددجویان این نهاد شامل این سه دهک و مابقی جزو دهک های چهار و پنج هستند.

پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال مستمری مددجویان

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت ۱۴ هزار و ۲۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان در دوران دولت سیزدهم خبر داد و گفت:‌ میزان مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱ ، ۲۰ درصد، در سال ۱۴۰۲ ، ۴۰ درصد و در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: اکنون یک خانواده یک نفره ماهانه ۱۰ میلیون ریال و خانواده پنج نفره ماهانه ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مستمری دریافت می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از اهدای ۱۰۰۰ سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد سراسر استان خبر داد.

جمال شیبه در آیین اهدای ۱۰۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد خوزستان در اهواز اظهار کرد: توجه به نهاد خانواده یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد در راستای خدمت به مددجویان و نیازمندان است. به این منظور با استفاده از ظرفیت تولید داخلی کشور، ۱۰۰۰ سری جهیزیه به مناسبت دهه امامت و ولایت به زوج‌های تحت حمایت این نهاد حمایتی اهدا شد.

 وی افزود: این تعداد جهیزیه شامل کالای اساسی و ضروری زندگی مانند تلویزیون، فرگاز، یخچال فریزر، جاروبرقی، ماشین لباسشویی است که جهت حمایت از تولید ملی همگی از تولید داخل تهیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: سال گذشته تا با کمک خیران شش هزار سری جهیزیه  به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و کمک خیران و سایر دستگاه‌های اجرایی هدف‌گذاری شده است تعداد جهیزیه‌ها تا پایان سال جاری افزایش پیدا کند تا هیچ نوعروسی در انتظار خدمت و پشت نوبتی نباشد.

شیبه گفت: ارائه خدمات اشتغال به زوج‌های جوان شامل مشاوره شغلی، استعدادسنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی افزود: به منظور ترویج ازدواج‌ بین جوانان، توسعه فرهنگ سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه‌های مختلف آموزشی هم با موضوعاتی چون آیین همسرداری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، فرزندپروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه شرایط برای مشارکت مردم نیکوکار در تامین جهیزیه و کمک به امر ازدواج نیازمندان فراهم است، گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه و یا تماس با دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان خوزستان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در قالب طرح کوثر به این نهاد اهدا کنند.

وی افزود: زمینه مشارکت مردم خیراندیش در تامین جهیزیه و کمک به امر ازدواج نیازمندان فراهم است و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه و یا تماس با دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در قالب طرح کوثر به این نهاد اهدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • محمدسهوی
    0

    سلام معلول هستم تهت پوشش بهزستی نیازمندم