بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

صدور احکام جدید حقوقی برای بازنشستگان با اجرای همسان سازی | رقم نهایی افزایش حقوق بازنشستگان با متناسب سازی تعیین شد

آخرین اخبار در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18841
سایت سرگرمی روز :

وزیر کار گفت: بر اساس قانون برنامه احکام بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشور، فولاد و تامین اجتماعی را صادر می کنیم هم منابع علی الحساب را هم دولت برای بخشی از صندوق ها تامین کرده است.

صولت مرتضوی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: خوشبختانه قانون برنامه ابلاغ شد و بر اساس قانون برنامه احکام بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشور، فولاد و تامین  اجتماعی را صادر می کنیم هم منابع علی الحساب را هم دولت برای بخشی از صندوق ها تامین کرده است.

وی افزود: برای تامین اجتماعی هم قرار بود امروز چون قانون گفته از محل فروش سهام شرکت ها به محض اینکه منابعش بیاید پرداخت می کنیم دستور امروز آقای مخبر این بود که با قید فوریت تامین منابع شود امیدواریم شرمنده بازنشستگان نشویم.

وزیر کار گفت: آنچه قانون و مصوبه دولت است به عنوان علی الحساب تامین و پرداخت می شود احکام را هم به مرور صادر می‌کنیم و بعد از آن هم معادل احکام پرداخت می‌شود و حقوق آنهایی که کمتر یا بیشتر حقوق می گرفتند اصلاح می‌شود و کار پیش خواهد رفت.

مرتضوی درباره واگذاری سهام به بازنشستگان گفت: پیگیر هستیم معتقدیم در حوزه خصوصی سازی مستحق ترین و مستعد ترین کسانی که باید سهام شرکت ها به‌ آنها واگذار شود بازنشستگان هستند. حرکتی را بانک رفاه در راستای واگذاری یکی از پتروشیمی ها انجام داد در شرف تنظیم شرایط و چارچوب است و امیدواریم به نتیجه برسد.

پرداخت مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق به حساب مشترکینی که تاپایان سال  ۱۴۰۲ بازنشسته ،وظیفه بگیر  شده اند 

به آگاهی شما می رسانیم در اجرای تصویب نامه شماره 56306/ت 62770 هـ مورخه 1403/04/04 هیئت محترم وزیران، تا زمان ابلاغ آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری، مبلغ 30،000،000 ریال به صورت علی الحساب بابت متناسب سازی ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد 1403 ( به ازای هر ماه 10 میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۷  به حساب مشترکینی که تا پایان سال 1402 بازنشسته/ وظیفه بگیر/ فوت/ شده اند، واریز شد و در خصوص مستمری بگیران، این مبلغ بین تعداد مستمری بگیران هر خانواده تقسیم گردید . 

قابل ذکر است به موجب بند یک الحاقی به ماده 29 قانون برنامه هفتم توسعه، فقط مشترکینی که تاپایان سال 1402 خدمت آنان پایان یافته است، در شمول متناسب سازی قرار می گیرند.  

در این ابلاغیه آمده: تا زمان ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه‌های بازنشستگان براساس قانون برنامه هفتم پیشرفت، ماهانه مبلغ ده میلیون ریال به هر یک از بازنشستگان به‌صورت علی‌الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط صندوق بازنشستگی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۴/۳ به‌ پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به‌استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) تبصره (۶) و بند (د) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد: 

۱ – با توجه به لازم‌الاجرا بودن قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و تا زمان ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه‌های بازنشستگان براساس قانون برنامه هفتم پیشرفت، ماهانه مبلغ ده میلیون ریال به هر یک از بازنشستگان به‌صورت علی‌الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط صندوق بازنشستگی ذی‌ربط پرداخت می‌شود. 

۲ – بار مالی مربوط به بازنشستگان کشوری، لشکری و صندوق بازنشستگی فولاد از محل بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و بار مالی مربوط به بازنشستگان تأمین اجتماعی از محل بند (د) تبصره (۱۵) قانون یادشده تأمین و پرداخت می‌شود.

۳ - سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ابلاغ و تخصیص اعتبار از محل منابع یادشده برای ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه اقدام کند و هریک از صندوق‌ها نیز موظفند فوراً نسبت به پرداخت مبلغ علی‌الحساب سه‌ماهه یادشده اقدام نمایند.

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: دولت منتظر بود تا قانون برنامه ابلاغ شود و چون تاخیر در ابلاغ برنامه صورت گرفت، دولت در ابلاغ برنامه تصویب کرد تا به صورت علی الحساب مبلغی برای اعیاد غدیر و قربان برای بازنشستگان واریز شود.

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه هیات وزیران امروز و روز یکشنبه با سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد و در کنار گزارش های متعدد در حوزه عملکردی دولت، مصوبات متعددی هم شاهد بودیم.

وی در ادامه بیان کرد: اهم مصوبات با توجه به مطالبه به حق بازنشستگان در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش از این با هماهنگی مجلس احکامی پیش بینی شده بود و دولت منتظر بود تا قانون برنامه ابلاغ شود و چون تاخیر در ابلاغ برنامه صورت گرفت، دولت در ابلاغ برنامه تصویب کرد تا صورت علی الحساب مبلغی برای عید غیر و قربان برای بازنشستگان عزیز واریز داشته باشیم.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: پس از ابلاغ قانون برنامه و احکام مندرج قانون برنامه مبالغ قطعی به حساب بازنشستگان واریز می‌شود و بعد احکام نهایی خواهد شد. به همین دلیل گفتیم تا فعلا معطل نمانیم و عیدی برای بازنشستگان یادگاری از شهید رئیسی پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: آیین نامه التزام بخشی شرکت های دولتی برای ساماندهی بیشتر و افزایش بهره وری و اصلاحاتی به تصویب رسید و نظام پاداش و پرداخت مدیران عامل پرداخت شد تا تنظیم بسیار جدی تری برای شرکت های دولتی داشته باشیم و پیش از این صورت حساب های شرکت ها بر روی سامانه های عموی قرار گرفت تا اصلاحیه ای داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: