حقوق بازنشستگی | سن بازنشستگی

فوری/دولت به همه زنان ماهانه حقوق می دهد | دریافت مستمری و حقوق بازنشستگی برای همه زنان اجرایی شد

آخرین اخبار مربوط به حقوق بازنشستگی را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18896
سایت سرگرمی روز :

حقوق بازنشستگی زنان خانه دار، مستمری ماهانه ای می باشد که پس از واریز و پرداخت حق بیمه زنان خانه دار و با رسیدن به سن بازنشستگی مورد نظر سازمان تامین اجتماعی، به زنان، پرداخت می گردد. میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار ۱۴۰۳، کاملا، تابع درصد حق بیمه واریزی و سال های واریز است و مبلغ یکسانی برای همه افراد نیست.

با برقراری بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار و امکان ثبت نام زنان در سایت سازمان تامین اجتماعی یا شعب مختلف آن، برای بهره مندی از این بیمه، این امکان، برای زنان و دختران خانه دار، ایجاد شد که در صورت پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار، از مزایای بازنشستگی و حقوق بازنشستگی، بهره مند گردند.

میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار، بسته به عوامل مختلفی داشته و نحوه محاسبه آن، تحت تاثیر فاکتورهای بخصوصی می باشد. به همین جهت، ضروری است تا زنان خانه داری که اقدام به بیمه نمودن خود کرده اند و قصد دارند بداند، میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار ۱۴۰۳ چقدر است، با احکام و قواعد نحوه محاسبه این حقوق، آشنا باشند.

از این رو، در مقاله حاضر، قصد داریم پس از توضیح مفهوم حقوق بازنشستگی زنان خانه دار و شرایط برقراری آن، در خصوص نحوه محاسبه این حقوق توضیح داده و بگوییم نحوه انتقال حقوق بازنشستگی زنان خانه دار به همسرشان چگونه است. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع می توانند، در ادامه مقاله، همراه ما باشند.

حقوق بازنشستگی زنان خانه دار چیست

قبل از پاسخ به این پرسش که حقوق بازنشستگی زنان خانه دار چیست؟ باید، اندکی در خصوص بیمه زنان خانه دار 1403، توضیح داده و بگوییم که بر اساس اعلام دولت و سازمان تامین اجتماعی، این بیمه، در ردیف کدام یک از بیمه ها قرار می گیرد و سپس، بر اساس مقدمات ذکر شده، بگوییم که حقوق بازنشستگی زنان خانه دار ۱۴۰۳ چه می باشد.

یکی از امکانات پیش بینی شده دولت و سازمان تامین اجتماعی، برای حمایت از زنان و دختران خانه داری که از طریق کارفرما، بیمه نمی شوند و به طبع، از مزایای بیمه تامین اجتماعی، نظیر بهره مندی از خدمات درمانی و یا مستمری و حقوق بازنشستگی، برخوردار نیستند، طرح بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار است. بدین ترتیب که زنان و دختران خانه دار، با پرداخت حق بیمه، شخصا اقدام به انعقاد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی نمایند و بدین ترتیب، از مزایای این بیمه، بهره مند شوند.

دولت، طرح بیمه زنان خانه‌دار را از زیر مجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» و در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد دانسته و بدین ترتیب، قصد دارد تا امنیت اقتصادی زنان، خصوصا در دوران پیری را با حق بهره مندی از دریافت مستمری یا حقوق بازنشستگی و ازکارافتادگی، تامین نماید.

مقصود از حقوق بازنشستگی زنان خانه دار که فاکتورها و نحوه محاسبه مخصوص به خود را دارد، مستمری ماهانه ای است که پس از واریز و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، توسط زنان خانه دار، در یک بازه زمانی چند ساله و به طور مرتب و با رسیدن به سن بازنشستگی مورد نظر سازمان تامین اجتماعی، به زنان، پرداخت می گردد و در مواردی، قابل انتقال به همسر و فرزندان آن ها نیز هست.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص که حقوق بازنشستگی چیست می توانند، نسبت به مطالعه مقاله زیر که در قسمت حتما بخوانید و با همین عنوان آمده است، اقدام کنند. در ادامه، پیرامون شرایط برقراری و نحوه محاسبه این حقوق، توضیح خواهیم داد.

شرایط برقراری حقوق بازنشستگی زنان خانه دار ۱۴۰۳

شرایط برقراری حقوق بازنشستگی زنان خانه دار ۱۴۰۳ چیست؟ این پرسشی است که اغلب زنان خانه داری که اقدام به واریز حق بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی نموده اند، مطرح می کنند. لذا در این بخش از مقاله، قصد داریم تا به پرسش مطروحه، پاسخ دهیم. بر اساس آنچه در سایت بیمه تامین اجتماعی آمده است؛

 در شرایطی که بیمه شده زن، 55 سال تمام سن و حداقل 20 سال کامل سابقه پرداخت حق بیمه دارد؛ در شرایطی که بیمه شدن زن، 45 سال تمام سن و حداقل 30 سال کامل، سابقه پرداخت حق بیمه دارد؛ در شرایطی که بیمه شده زن، 35 سال کامل، سابقه پرداخت حق بیمه دارد، بدون شرط سنی، می تواند، اقدام به درخواست بازنشستگی و برقرای مستمری بازنشستگی کند.

بدیهی است، حقوق بازنشستگی زنان خانه دار، تابع سال های واریز حق بیمه خواهد بود و در پاره ای از موارد، به علت کم بودن سال های واریز حق بیمه، صرفا حقوق ده یا 20 روز از یک ماه 30 روزه را دریافت می کنند. در ادامه، درباره نحوه محاسبه میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار در سال ، توضیح خواهیم داد.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

در ابتدا باید، نحوه محاسبه این حقوق را مورد بررسی قرار داد. لذا در ادامه، قصد داریم درباره نحوه محاسبه میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار در سال ۱۴۰۳ و فرمول آن، صحبت کنیم و سپس، میزان این حقوق را بگوییم که نحوه محاسبه آن، به شرح و توضیح زیر، می باشد:

در محاسبه میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار در سال 1403، متوسط دستمزد بیمه شده، در تعداد سال هایی که وی حق بیمه پرداخت کرده، ضرب می شود و تقسیم بر عدد 30 می گردد.

برای اینکه بتوان، اقدام به محاسبه متوسط دستمزد بیمه شده نمود، باید، حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه را، ظرف دو سال آخر پرداخت حق بیمه، با یکدیگر، جمع نمود و آن را بر 24، تقسیم کرد.

بنابراین، با توجه به اینکه درصد حق بیمه واریزی، توسط زنان خانه دار، همچنین، تعداد سال هایی که اقدام به واریزی حق بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار نموده اند، متفاوت می باشد، نمی توان، مبلغ مشخص و یکسانی را در پاسخ به این پرسش که میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار در سال 1403 چقدر است، ذکر نمود. شایان ذکر است، محاسبه میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار، با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی نیز میسر است. با این توضیح که:

 متقاضی باید، آدرس سایت خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی es.tamin.ir را در مرورگر خود، جست و جو نموده تا به صفحه ای همانند صفحه زیر، هدایت شود و از منوی مستمری بگیران، گزینه بازنشستگی، سپس، گزینه نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی را انتخاب کند. 

سپس، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده تا به پرتال شخصی خویش، دسترسی یابد. شایان ذکر است، پس از وارد کردن اطلاعات کاربری، متقاضی، مجددا، به صفحه مرحله قبل هدایت شده و باید، گزینه های مذکور را انتخاب نماید.

در این بخش، از دو شیوه محاسبه دستی (وارد کردن اطلاعات به صورت دستی) و خودکار (اطلاعات نمایش داده شده بر اساس آنچه در سامانه تامین اجتماعی ثبت است)، متقاضی می تواند، اقدام به محاسبه حقوق بازنشستگی خود کند و متوجه شود، میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه دار 1403 چقدر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: