بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

پرداخت فوق العاده ویژه 6 میلیون تومانی دولت با حقوق بازنشستگان در این ماه+جزییات

آخرین اخبار از واریزی جدید برای بازنشستگان را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18993
سایت سرگرمی روز :

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:خدمات ارائه شده در بیمه تکمیلی امسال فرهنگیان همانند سال گذشته است یعنی بیشتر تعهدات بدون سقف و فرانشیز 5 تا 15 درصد است همچنین هزینه عینک یک میلیون و 500 هزار تومان و دندانپزشکی 6 میلیون تومان به ازای هر نفر است.

 نیکفر درباره حق بیمه عنوان کرد: حق بیمه 560 هزار تومان به ازای هر نفر است که دو سوم آن را آموزش و پرورش و یک سوم را فرد متقاضی پرداخت می‌کند.

بیمه تکمیلی جدید فرهنگیان در قالب بیمه دانا از اول تیر فعال شده است و اطلاعات فرهنگیان متقاضی نیز به شرکت بیمه معلم ارسال شده است.

امسال علاوه بر بیمه دانا بر اساس چارچوب تعیین شده برای خدمات و نرخ بیمه با شرکت بیمه معلم هم قرارداد منعقد کردیم و در نهایت در 23 استان با بیمه دانا و در 9 استان با بیمه معلم قرارداد منعقد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت به موقع پاداش بازنشستگی کارکنان آموزش و پرورش شد.

مجتبی بخشی پور عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت پاداش بازنشستگی کارکنان آموزش و پرورش شد و گفت: عدم پرداخت به موقع پاداش بازنشستگی کارکنان آموزش پرورش یکی از مشکلات جامعه فرهنگیان است که باید حل گردد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی افزود: دیر پرداخت شدن پاداش بازنشستگی که بعضا تا چند سال طول می ‌کشد موجب کاهش ارزش ریالی آن و نارضایتی کارکنان بازنشسته می شود که لازم است این امر توسط  وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه  پیگیری و حل شود.

بخشی پور با بیان اینکه  توجه به آموزش و پرورش موجب تقویت همه جانبه کشور خواهد شد، گفت: افزایش سطح رفاهیات و امکانات تفریحی کارکنان آموزش و پرورش در بالا رفتن کیفیت کاری آنان بسیار موثر خواهد بود.

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: فعال تر شدن تعاونی‌های مسکن آموزش و پرورش از اموری است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه گلایه‌هایی در مورد رتبه بندی معلمان وجود دارد، اظهار داشت: بعضی از کارکنان آموزش و پرورش در خصوص طرح رتبه بندی گلایه‌هایی دارند که لازم و ضروری است بررسی شود.

بخشی پور در پایان توسعه و پیشرفت کشور را از مسیر آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: آینده کشور و پیشرفت و توسعه آن در دست جامعه پرتلاش و نجیب فرهنگیان است چرا که آنها مربیان، پرورش دهندگان و اداره کنندگان فردای کشور هستند،  بنابراین هر چه معلم با خیال راحت تر و ذهن آرام تری به کار خود بپردازد در آینده نسلی قوی و توانمند را شاهد خواهیم بود.

نایب رئیس مجلس گفت: ما باید به سمت تحول در آموزش و پرورش و عدالت آموزشی و تحول در متون آموزشی و فرایند یاددهی و یادگیری و همچنین تقویت معاونت پرورشی حرکت کنیم.

علی نیکزاد ثمرین در نشست علنی مجلس شورای اسلامی  پس از استماع گزارش وزیر آموزش و پرورش در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ گفت: موضوع رتبه‌بندی معلمان به عنوان حق آنها، مدیون مجلس و همت شهید رئیسی است. در دولت شهید رئیسی بالغ بر ۲۰۵ هزار ردیف استخدامی داده شده که ۷۰ درصد آنها انجام شده و ۳۰ درصد در حال انجام است.

نایب رئیس مجلس در مورد مطالبه جمعی از نمایندگان پیرامون اعمال معدل در کنکور ادامه داد: مجلس یازدهم مصوبه‌ای برای اعمال معدل در کنکور داشت که شورای انقلاب فرهنگی رد کرد. وزارت آموزش و پرورش آیین‌نامه‌ای تهیه کرده که یک بار امتحان برای اعمال معدل را مدنظر قرار دهند که نمایندگان خواستند این آیین‌نامه اصلاح شود که شما نوید 2 بار آن را دادید.

وی تصریح کرد: در موضوع مربوط به حوزه آموزش و پرورش تنها از مباحثی همچون حقوق، فضای فیزیکی و ساختمان صحبت می‌شود حال اینکه ما باید به سمت تحول در آموزش و پرورش و عدالت آموزشی و تحول در متون آموزشی و فرایند یاددهی و یادگیری و همچنین تقویت معاونت پرورشی حرکت کرد.

نایب رئیس مجلس در پایان بر لزوم توجه به صندوق ذخیره فرهنگیان، وضعیت حق‌التدریسی‌ها و پرداخت معوقات معلمان شرکتی تاکید کرد.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبات جمعی از نمایندگان مجلس، افزود: موضوع حق التدریسی به روز شده است کما اینکه در خرداد حق التدریس اردیبهشت را پرداخت کردیم و این را با شهریور 1402 مقایسه کنید که هنوز حق التدریس اسفند 1401 را نیز نتوانسته بودیم بپردازیم بنابراین در حال اصلاح این روند هستیم اما نیاز به زمان داریم.

وی یادآور شد: این کاستی ها مربوط به الان نیست بلکه در یک دوره طولانی انباشته شده است و این دولت سعی کرد همه را حل کند کما اینکه اجرای پروژه های نیمه تمام در خصوص 7 هزار مدرسه که در دستورکار قرار دادیم تعداد 4 هزار مدرسه در گذشته شروع شده بود.

صحرایی تصریح کرد: در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان از مجلس سپاسگزاریم که کمک کرد حکمی در برنامه هفتم لحاظ شد که اساسنامه آن باید ظرف مدت 3 ماه اصلاح شود و 80 درصد را باید به ترتیب بورسی کنیم ضمن اینکه بنده در طول یکسال 5 بار هیات امنای آن را تشکیل دادم و شفافیت را به داخل این صندوق بردم و قطعا مسائل آن را حل خواهیم کرد هرچند صندوق آسیب های فراوانی دارد که رفع آن ها در گرو همراهی مجلس و دولت است.

وی افزود: مصوبه مجلس در مورد اساسنامه که مربوط به سال 1400 بود باید اجرامی شد اما فرصت از دست رفته بود بنابراین آن را در دستورکار گذاشتیم همچنین در مورد فضاها نیز در تلاش هستیم این مسیر را با جدیت دنبال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در رابطه با رتبه بندی مطابق با قانون هیچ موردی جا نمانده است کما اینکه بنده در سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور باید آن را به دیون تائید شده تبدیل می کردم که انجام شد و همچنان پیگیر هستم از سوی دیگر در خصوص بازنشستگان انتظاراتشان مربوط به بیمه است که در صندوق بازنشستگی است که آن را دنبال می  کنیم تا یک کار ملی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: در رابطه با معلمان فعلی باید ضریب آن ها باید بالا رود و بیشتر کار کنند و راهکار آن نیز اصلاح حق التدریس و پرداخت در زمان دلیل است که دومی محقق شده است و اولی هم در دستورکار قرار دارد.

در ادامه نایب رئیس مجلس با اشاره به معوقات چند ماهه 22 هزار معلم شرکتی از وزیر خواست تا در این رابطه توضیحاتی را ارائه دهد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نیروهای خرید خدمات 26 هزار نفر هستند که نسبت به پرداخت فروردین و اردیبهشت آن ها اقدام شده است اما آن ها شرکت دارند و این پول باید به شرکت تحویل داده شود ضمن اینکه سال گذشته اعتبارات این بخش در بودجه پیش بینی نشده بود و تنها به اندازه 3 ماه 1401 پیش بینی شده بود که آن را اصلاح کردیم، همچنین در رابطه با مسئله نیروی خرید خدمات فقط از طریق قرارداد کار معین قابل تحقق است که لازم است سازمان اداری استخدامی همراهی کند

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: