کارکنان دولت | حقوق کارمندان

فوری/خبر مهم برای کارکنان دولت | پیگیری تخصصی مسائل و مطالبات مالی مخصوص این گروه

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: با هدف پیگیری تخصصی مسائل حوزه پرستاری، اداره پرستاری در ساختار بخش درمان مستقیم این معاونت احیا می‌شود.

کدخبر : 19080
سایت سرگرمی روز :

 علی محمودی هدف از احیای اداره پرستاری را برنامه ریزی منسجم برای ماموریت های کاری این قشر متناسب با مطالبات، محدودیت‌ها و شرایط کاری آنان دانست تا بتواند رضایت شغلی پرستاران و ارتقای بهره وری آنان را به دنبال داشته باشد.

معاون سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: وظایف بخش پرستاری در سه بخش «وظایف تخصصی، وظایف نظارتی و برنامه‌ریزی و وظایف هماهنگی عمومی» دیده شده است تا اموری چون تدوین برنامه‌های عملیاتی، تنظیم و بازنگری تفاهم‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و ارایه راهکار برای اصلاح رویه‌ها پیگیری شود.

محمودی، ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پرستاری مراکز درمانی، مشارکت در استانداردسازی شرایط فیزیکی کار و فرایندها، انجام فعالیت‌های مطالعاتی و بررسی مقایسه عملکرد کادر پرستاری را از دیگر اهداف این بخش عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی احیای اداره پرستاری در ساختار بخش درمان را یکی از گام های مصوب این سازمان برای تغییرات ساختاری آن برشمرد و گفت:‌ سایر تغییرات ساختاری نیز در دستور کار است که مسیر تصویب را طی خواهد کرد.

وی یادآور شد که به دلیل کثرت همکاران در بخش پرستاری و همچنین نقش حساسی که این بخش درمانی از نظر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مردم دارد، این بخش با سایر بخش های معاونت درمان متفاوت است.

محمودی خاطر نشان کرد: پرستاران مطالباتی دارد که نیاز است تا گفتمانی بین این بخش از همکاران با بخش پشتیبان سازمان برقرار شود و ادبیات مشترکی به‌منظور شناخت نیازها و پاسخگویی به آنها ایجاد شود.

معاون سازمان تامین اجتماعی با یادآوری اینکه این بخش در گذشته در ساختار سازمان وجود داشت و نتایج موفق و قابل قبول نیز ثبت کرده بود، افزود: حذف این ساختار عوارضی ایجاد کرده است.

محمودی ابراز امیدواری کرد که در بازه زمانی کوتاهی بتوان تغییرات ساختاری را در سایر معاونت‌ها نهایی و برای تصویب به هیات‌مدیره سازمان ارایه شود تا تغییر ساختار سازمان امسال نهایی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب مجدد طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: این طرح در انتظار تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی اظهار کرد: در این دو سال طی رفت و برگشت‌های بیش از ۵ بار که این طرح بین مجلس و شورای نگهبان داشت، اصلاحیه‌ها و نظرات شورای نگهبان انجام و مجددا برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح در هیأت مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلایل بار مالی برای دولت و مخالفت با طرح چابکسازی دولت رد شد و مجددا در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح و با رأی قاطع به صحن علنی مجلس راه یافت.

تمام ابهامات و ایرادات شورای نگهبان به آنها در مجلس رفع شده است نماینده مردم شهرستان گرمی و انگوت ادامه داد: نمایندگان در صحن علنی مجلس با اکثریت آراء بر طرح مزبور اصرار کردند و خواستار طرح در صحن علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند.

اسماعیلی مطرح کرد: تمام ابهامات و ایرادات شورای نگهبان به آنها در مجلس رفع شده است و این مصوبه کمیسیون اجتماعی از نظر شورای نگهبان هیچ‌گونه ایرادی ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه آن یک مطالبه مردمی است، ابراز امیدواری کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح ساماندهی را مصوب کند تا برای اجرا به دولت واگذار شود.

وی اجرای آن را با هدف بهبود وضعیت اشتغال کارکنان سه قوه و نهاد‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح شرکت‌های پیمانکاری حذف خواهند شد و طرف قرارداد کارکنان دستگاه‌های متبوع خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: