خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

لندرور دیفندر اکتا در بازار | معرفی خودرو لندرور دیفندر اکتا با مشخصات فنی

شرکت لندرور از نسخه جدید دیفندر با نام اکتا رونمایی کرد.

کدخبر : 19219
سایت سرگرمی روز :

این نسخه از لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی قرار داشته و نیروی خود را از یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو دریافت می‌کند. به لطف این پیشرانه، نسخه اکتا قوی‌ترین دیفندر تولیدی تا به این تاریخ محسوب می‌شود.

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. موتور ۴.۴ لیتری به کار رفته در لندرور دیفندر اکتا به سامانه هیبرید نرم مجهز بوده و می‌تواند ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. هر چند مستقیماً اشاره‌ای نشده، اما این موتور به احتمال زیاد همان موتور موجود در زیر کاپوت ب ام و M5 است. نیروی تولیدی توسط این موتور قدرتمند، از طریق گیربکس ۸ سرعتی خودکار به سمت هر چهار چرخ ارسال می‌شود. نکته جالب اینکه در حالت استاندارد این گیربکس ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را به سمت چرخ‌ها انتقال می‌دهد. در صورت انتخاب حالت اکتا کل ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولیدی در اختیار چرخ‌ها قرار می‌گیرد.

با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، لندرور دیفندر اکتا صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۳.۸ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این نسخه از شاسی بلند انگلیسی به ۱۵۵ مایل یا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در کنار پیشرانه، لندرور دیفندر اکتا از لحاظ سیستم تعلیق نیز متفاوت از سایر مدل‌هاست. لندرور می‌گوید به خاطر بهینه‌سازی‌های اعمال شده در این بخش توانمندی‌های آفرودی نسخه اکتا بهبود پیدا کرده و عملکرد آن در مسیرهای خارج جاده بهتر خواهد بود. برای مقابله بهتر با این نوع مسیرها، ارتفاع از سطح زمین به اندازه ۱.۱ اینچ افزایش یافته است. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این نسخه ۲.۷ اینچ عریض‌ بیشتری نسبت به دیگر برادران خود داشته و فرمان آن سریع‌ترین نسبت را در بین تمامی نسل‌ها دارد.

به موازات افزایش قدرت پیشرانه، سیستم ترمز نیز در لندرور دیفندر اکتا تقویت شده است. در این نسخه سیستم ترمز ساخت شرکت برمبو بوده و در محور جلو شامل دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی و کالیپرهای ۶ پیستونه می‌شود. این دیسک‌ها در پشت رینگ‌های ۲۲ اینچی آلیاژی که وزن کمی دارند، جا خوش کرده‌اند. رینگ‌ها هم با تایرهای ۳۳ اینچی همه جا رو احاطه شده‌اند. این تایرها ساخت شرکت گودیر بوده و مخصوص این نسخه از دیفندر هستند.

برای عبور آسان‌تر از مسیرهای آفرود، لندروور تغییراتی را در سپرهای جلو و عقب دیفندر اکتا اعمال کرده است. این تغییرات سبب شده زاویه ورود و خروج بهبود پیدا کند. نصب سینی‌های محافظ در زیر اتاق هم اعتماد به نفس راننده را در عبور از انواع پستی و بلندی‌ها بیش از پیش افزایش می‌دهد. به منظور تهویه بهتر موتور، جلو پنجره باز طراحی شده است. برای ایجاد تمایز ظاهری بیشتر، لندرور از چهار خروجی اگزوز در نسخه اکتا استفاده کرده؛ ناگفته نماند سیستم اگزوز به کار رفته در این نسخه فعال است.

در داخل کابین لندرور دیفندر اکتا از صندلی‌های پرفورمنس بهره می‌برد. این صندلی‌ها که دارای پشت سری یکپارچه و اسپیکرهای اختصاصی هستند، از سرنشینان بیشتر و بهتر حمایت می‌کنند. برای ایجاد تمایز در داخل کابین هم، لندرور از پوشش‌های ویژه و ترکیب رنگ متفاوت استفاده نموده است. نسخه ادیشن وان که در سال اول تولید عرضه خواهد شد، به تزیینات فیبر کربنی در نمای بیرونی و داخل کابین مجهز شده؛ این نسخه با رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز قابل سفارش خواهد بود.

شایان ذکر است نام دیفندر اکتا از فرم هندسی الماس برگرفته شده؛ این نسخه در فستیوال سرعت گودوود که در روزهای آتی برگزار می‌شود، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. مدل استاندارد این شاسی بلند قدرتمند و جذاب ۱۵۲ هزار دلار قیمت گذاری شده؛ نسخه ادیشن وان هم ۱۶۷,۸۰۰ دلار قیمت دارد. این ارقام به ترتیب معادل حدوداً ۹.۵ و ۱۰.۵  میلیارد تومان می‌شوند.

منبع: آخرین خودرو
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: