مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

خبر مهم رئیس سازمان بهزیستی برای مددجویان | جزییات تازه از واریز و افزایش 1 میلیونی مستمری مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: جامعه زیر پوشش این نهاد حمایتی ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هستند و از خدمات متنوعی بهره می‌برند.

کدخبر : 19404
سایت سرگرمی روز :

علی محمد قادری در حاشیه حضور در شهرستان باوی با اشاره به ادامه اجرای طرح نشست صمیمی با جامعه هدف ۵۰۰ محله کم‌برخوردار کشور با محور پویش «چله خدمت» گفت: در قالب این طرح که به یاد شهید جمهور در حال اجراست، امروز در دو شهرستان باوی و هفتکل استان خوزستان حضور پیدا کرده و با مردم دیدار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از دولت سیزدهم، حدود ۹۴۰ هزار خانوار زیر پوشش مستمری قرار گرفته بودند و در این دولت ۶۰۰ هزار خانوار که در صف انتظار بودند به سبد مستمری سازمان بهزیستی اضافه شدند، افزود: این سازمان پاسخ نیاز همه مراجعه‌کنندگان را داده است و طرح سکو یا پلتفرم ظرفیت‌سازی اجتماعی، توسط همکاران ما و با استفاده از ظرفیت‌های دیگر ارگان‌ها، به منظور رسیدگی به اوضاع جامعه هدف بهزیستی در حال اجراست.

قادری با بیان اینکه مسائل مسکن، اشتغال و توانمندسازی جزو برنامه‌های سازمان بهزیستی است و این سازمان شجره طیبه‌ای است که از ۴۳ سال پیش در حال فعالیت است و از قبل از تولد تا سالمندی به مردم خدمات ارائه می‌دهد، ادامه داد: بهزیستی یک جامعه آماری ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری را زیر پوشش دارد که از خدمات مختلفی استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح نشست صمیمی در ۵۰۰ محله کم‌برخوردار کشور با حضور مسئولان دستگاه‌ها، در جریان سفر به استان خوزستان در شهرستان‌های باوی و هفتکل با جامعه هدف بهزیستی دیدار خواهد کرد و ضمن پاسخگویی به درخواست‌ها از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها در حل مشکلات استفاده خواهد شد.

مستمری تیر ماه بهزیستی میبایست همچون ماه های سابق در تاریخ بیستم واریز میشد اما متاسفانه واریز نشد و مستمری بگیران بهزیستی را شوکه کرد. دلیل عدم واریز را خیلی از افراد بهزیستی خواهان دانستنش بودند. 

در جدول زمانبندی پرداخت مستمری ها تاریخ بیستم هر ماه برای واریز مستمری بهزیستی مشخص شده است. ام در ماه های گذشته مددجویان بهزیستی مستمری خود را در این روز دریافت نکردند.

از فروردین سال ۱۴۰۳ مددجویان در تاریخ ۲۵ هر ماه همزمان با یارانه نقدی مستمری خود را دریافت کرده اند.

واریزی ۲ میلیون تومانی با مستمری مددجویان امشب

«امیرحجت نوروزی» افزود: حق پرستاری در خانواده برای هر معلول ۲۱ میلیون ریال است که هرماه در اختیار خانواده مددجو قرار می‌گیرد.

وی درباره شرایط دریافت حق پرستاری در خانواده گفت: اولویت پرداخت به مددجویانی است که معلولیت شدید و خیلی شدید دارند و یا دهک زیر سه هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۲۰۰ مددجوی معلول استان تا آخر امسال تحت پوشش دریافت مقرری قرار می‌گیرند.

نوروزی افزود: در سال‌های گذشته فقط مددجویان ضایع نخاعی مشمول دریافت حق پرستاری بودند که شمار آنان در استان ۷۰۰ نفر است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

براساس جدول زمانبندی واریز مستمری ها و یارانه ها، مستمری مددجویان بهزیستی بیستم هر ماه واریز خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه یکی دیگر از کارکرد‌های مهم صندوق امداد ولایت ترویج و توسعه سنت حسنه قرض الحسنه است،هم گفت: این صندوق از ابتدای تاسیس در استان ۱۳۰ هزار فقره به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

سلم آبادی با اشاره به توانمندسازی مددجویان افزود: در صورت همکاری بانک ها، مددجویان کمیته امداد می‌توانند با تسهیلات اشتغال، کارآفرین باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از تهیه ۱۰ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند استان به عنوان جایگزین حبس یک متخلف خبر داد.

محمدجعفرعبدالهی در دیدار بامدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: این سازمان با صدور آراء جایگزین حبس به دنبال آن است تا به نوبه خود در محرومیت زدایی از جامعه نقش خود را ایفا کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در سفر به شهرستان صالح آباد، آمادگی کمیته امداد مبنی بر احداث ۳۶ مسکن مددجویی در حوزه مسکن ملی را اعلام کرد.

رضاسلم آبادی گفت: در صورت آمادگی فرمانداری در بحث مسکن ملی با وجود جذب و شروع به‌کار احداث ۲۱۷ واحد مسکونی در شهرستان صالح آباد، آمادگی جذب ۳۶ متقاضی باقی مانده مسکن ملی در صورت واگذاری زمین وجود دارد.

وی افزود: همچنین در قالب طرح قرض ماندگار، خیران و نیکوکارانی که تمایل به مشارکت در طرح قرض ماندگار را دارند، سپرده‌گذاری آنها در حساب صندوق امداد ولایت باقی می‌ماند تا زمینه پرداخت تسهیلات به نیازمندان فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    باسلام خدمت شما توروخدا تو توروقران این ماده ۲۷که هرسه ماه یکبار واریزمیکن برای معلولین شدیدخیلی شدیدواریزنمیکن امروز ۲۶تیرماه ولی واریزنکردن حتی این حق پرستاری رومدکارم ثبت کرده است برایم الان ۳ماه ولی واریزنکردن