مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

فوری/توزیع بسته حمایتی تابستانه 30 میلیون تومانی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | اهدا بسته های معیشتی جدید دولت به مددجویان

سمیه محیط گفت: ۲۵ دستگاه کولر گازی پنجره‌ای به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در بندر امام خمینی با اولویت بیماران صعب العلاج و خانوده‌های ایتام با حضور فرمانده ناحیه مقاومت سپاه پاسداران این شهر اهدا شد.

کدخبر : 19406
سایت سرگرمی روز :

وی هزینه لازم برای تامین این تعداد کولر گازی را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ از محل کمک‌های خیرین کمیته امداد و هم افزایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین شده است و از  شرکت‌ها، سازمان ها، نهاد‌ها و خیرین بزرگوار برای مشارکت و هم افزایی در راستای تامین مایحتاج سایر مددجویان دعوت می‌کنیم.

آقای حلفی گفت: با توجه به گرمای طاقت فرسا تابستان و همچنین برطرف کردن دغدغه مشکل سرمایشی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد دشت آزادگان، با همکاری و مشارکت ناحیه مقاومت بسیج سپاه دشت آزادگان ۳۵ دستگاه کولرگازی و ۱۰ شعله گاز خریداری و به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی اهدا شد.

سرهنگ عبیداوی، فرماندهی سپاه دشت آزادگان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی و سپاه یک نهاد انقلابی مشترک است که در جهت خدمت به نیازمندان و حل مشکلات اساسی آنها ورفع محرومیت همیشه پیش قدم هستند و جا دارد از مردم سخاوتمند و نیکوکاران شهرستان جهت همکاری و کمک به نیازمندان تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی حمیدیه از اهدای ۱۰ دستگاه کولر گازی و ۵ تخته فرش به زوج های جوان زیر پوشش این نهاد حمایتی در شهرستان خبر داد.

عباس مرمزی گفت: در مراسمی به مناسبت عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت ۱۰ دستگاه کولر گازی و ۵ تخته فرش در قالب طرح شهید خدمت آیت الله  رئیسی، باحضور جمعی از مسئولان حمیدیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان اهدا شد.

وی مبلغ هر دستگاه کولر گازی را ۳۰ میلیون تومان و هر تخته فرش را ۷ میلیون تومان و مجموع کالا‌های اهدایی را ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال عنوان کرد، افزود: برای تأمین وسایل و لوازم ضروری برای مددجویان نیازمند تعامل، همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر مؤسسه‌های خیریه، نهاد‌های حمایتی و خیرین و نیکوکاران است و کمیته امداد حمیدیه به منظور محرومیت زدایی و تامین نیاز‌های مددجویان اعم از نیاز‌های معیشتی، اجتماعی و فرهنگی از خیرین دعوت بعمل آوردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان : یکهزار و ۸۰۰ دستگاه کولر و یخچال در قالب پویش نسیم حسینی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

جمال شیبه با اشاره به اینکه توزیع لوازم سرمایشی با اولویت مناطق محروم استان انجام شده است، بیان کرد: این تعداد کولر بین مددجویان تحت حمایت استان خوزستان که فاقد هرگونه لوازم و تجهیزات سرمایشی بودند و با اولویت ساکنان مناطق محروم توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: با همکاری افراد نیکوکار، خیران و سازمان‌ها، زمینه خرید کولر فراهم شده و با اولویت خانواده‌های فاقد وسایل سرمایشی میان آنان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را از طریق مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان به دست نیازمندان برسانند، افزود: در طول سال نیز اقلام ضروری زندگی بین مددجویان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد خوزستان توزیع می‌شود.

شیبه با بیان اینکه طرح اهدای کولر به نیازمندان و پویش تهیه لوازم سرمایشی کار ابتکاری امدادگران جهادی در روز‌های گرم خوزستان است، گفت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای خرید کولر نیازمندان در قالب پویش نسیم حسینی آغاز شده است.

وی هدف از راه‌اندازی پویش نسیم حسینی را تهیه وسایل سرمایشی برای نیازمندان عنوان کرد و افزود: در صورتی که مردم کولر کارکرده و بی‌استفاده یا مازاد داشته باشند با مراجعه به مراکز نیکوکاری و کمیته امداد در این طرح مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان اظهارکرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را در قالب تهیه کولر یا مشارکت در تامین بخشی از هزینه‌های آن به هر میزان که می‌توانند از طریق مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در استان و یا با کد دستوری #۰۶۱*۸۸۷۷* به دست نیازمندان برسانند.

مدیرعامل شبکه تشکل‌های نابینایان و کم‌بینایان ضمن تشریح وضعیت اشتغال و مستمری افراد دارای معلولیت بر لزوم بازبینی قانون حمایت از حقوق معلولان و همچنین اجرای سیاست‌های رفاهی و اجتماعی منطبق با نظام چند لایه اجتماعی توسط دولت چهاردهم تاکید کرد.

سهیل معینی با بیان اینکه سطح زندگی گروه‌های پایین دست جامعه، از جمله بخش عمده‌ای از افراد دارای معلولیت به علت گسترش فقر به شدت کاهش یافته است، اظهار کرد: در این میان میزان رشد مستمری مستمری‌بگیران تناسبی با میزان تورم نداشته و روزبه روز کیفیت زندگی این افراد تنزل یافته است.

وی با استناد به ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، با بیان اینکه انتظار می‌رود در دولت چهاردهم مستمری معلولان ترمیم شود، گفت: در قانون، دولت مکلف شده تا کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند.

مدیرعامل شبکه تشکل‌های نابینایان و کم‌بینایان ادامه داد: علاوه بر این، در این سال‌ها به علت کاهش سطح خواسته جامعه معلولان به مسائل معیشتی، به نوعی بسیاری از امور توانمندسازی و اشتغال برای این افراد از اولویت خارج شد و انتظار می‌رود تحول عمده‌ای در این زمینه اتفاق بیفتد و فراتر از تامین نیازهای روزمره، در توانمندسازی، تامین اشتغال پایدار و ارائه خدمات توانبخشی برای افراد دارای معلولیت تحول اساسی ایجاد شود.

معینی معتقد است که برای این ایجاد تحول و بهبود وضعیت معیشت و اشتغال جامعه به ویژه معلولان، دولت چهاردهم باید در سطح کلان، سیاست‌های رفاهی و اجتماعی را منطبق با نظام چند لایه اجتماعی اجرا کند. همه منابع سیاست‌های حمایتی کشور تجمیع و مشخص شود که چه میزان از منابع کشور برای حمایت هزینه می‌شود و دارای چه خروجی است. همچنین باید سیاست‌های کلان حوزه معلولان تدوین، اجرایی و چشم‌انداز سیاستگذاری برنامه پنج ساله در حوزه معلولان مشخص شود. علاوه بر این نیز، نظام خدمات اجتماعی باید ساختار جدیدی پیدا کند و به دنبال آن سازمان‌های حمایتی تجمیع و از ذیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عمدتا پیگیر مسائل اقتصادی است، تفکیک شده و ساختار جدیدی تحت عنوان خدمات اجتماعی برای موضوع حمایت از اقشار ناتوان ایجاد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: