واریزی جدید | واریزی جدید دولت

پرداخت حقوق ماهیانه 9 میلیون تومانی دولت به این افراد | شگفتانه جدید دولت برای زنان خانه دار و بانوان با واریزی جدید ماهیانه

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بیش از ۴۰۰ هزار نفر از زنان و دختران خانه‌دار تحت پوشش خدمات متنوع سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

کدخبر : 19598
سایت سرگرمی روز :

سید مرتضی حسینی سازمان تأمین‌اجتماعی را یک نهاد خانواده محور دانست و گفت: توجه جدی به بیمه دختران و زنان خانه‌دار از دهه ۸۰ خورشیدی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است زیرا یکی از تکالیف سازمان تأمین‌اجتماعی، پوشش فراگیر بیمه‌ای است.

وی بیمه کردن زنان و دختران خانه‌دار را یکی از رویکردهای این سازمان در دو و نیم سال اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر بیمه‌شده از قشر زنان و دختران خانه‌دار داریم که تحت پوشش خدمات متنوع سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

حسینی افزود: پوشش بیمه‌ای دانشجویان در دوران تحصیل نیز در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان شاغل به تحصیل در مراکز آموزش عالی کشور، بیمه شده‌اند.

وی یادآور شد: زنان خانه‌دار و دختران و بیمه دانشجویان می توانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی در این طرح ها ثبت نام کنند.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی خاطر نشان کرد: بر اساس نگاه خانواده‌محور در حوزه درمان، چند کار ویژه در دوره اخیر برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان صورت گرفته است؛ از جمله هزینه‌های درمان ناباروری و همچنین درمان بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفته و خدمات بسیار خوبی در این حوزه ارائه می‌شود.

علاوه بر این با رویکرد پیشگیری از بیماری‌های مزمن و پرهزینه، در همه مجموعه‌های درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، کلینیک‌های ویژه‌ای برای رصد و کنترل دیابت و فشار خون ایجاد شده است.

حسینی ادامه داد: حدود ۵۰۰ مرکز درمانی در تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور خدمات مختلف درمانی رایگان به خانواده‌های بیمه‌شده ارائه می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در بخش درمان و توسعه آن، به‌ویژه توسعه خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، خدمات درمان مناسب و در شأن بیمه‌شده‌ها داشته باشیم.

وی در خصوص شرایط بیمه دانشجویی نیز گفت: هر فردی که دانشجو باشد از روز اول دانشجویی، می‌تواند خود را بیمه کند و تمام دوران دانشجویی او جزو سوابق کاری و بیمه‌ای او لحاظ می‌شود.

اگر چهار سال بیمه دانشجویی را کنار بگذاریم، بعد از فراغت از تحصیل چنین فردی با ۲۶ سال کار کردن و داشتن ۳۰ سال سابقه خدمت و ۳۰ روز حقوق می‌تواند بازنشسته شود.

این مسئول در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بیمه زنان خانه‌دار هم پیش‌شرط خاصی ندارد و هر کدام از دختران و زنان خانه‌دار که کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

در واقع بیمه زنان خانه‌دار، زیر مجموعه بیمه صاحبان کار مشاغل آزاد است. این بیمه یکی از بیمه‌های اختیاری سازمان تامین اجتماعی است. اجرا شدن این بیمه از سال ۸۷ شروع شد. خانم‌هایی که این بیمه را خریداری کرده‌اند، می‌توانند از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی، خدمات فوت، خدمات درمانی و… با پرداخت فقط ماهانه حدود ۶۳۶ هزار و ۹۹۴ تومان حق بیمه، برخوردار شوند. بیمه بازنشستگی زنان خانه دار یک امکان خوب برای زنانی است که هیچ بیمه ای ندارند. در ادامه جزئیات طرح بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد در این بیمه را برای شما شرح می دهیم.

بیمه زنان خانه دار برای چه کسانی مناسب است؟

بیمه زنان خانه‌دار برای زنان خانه‌داری که بی وقفه در منزل به فعالیت می‌پردازند، مناسب است. افراد واجد شرایط طرح بیمه زنان خانه دار به شرح زیر هستند:

خانم هایی که شاغل نبوده و در هیچ سازمانی استخدام نیستند.

افرادی که با دریافت مزد، از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی مشغول به کار هستند.

خانم هایی که برای مدتی مشغول به کار بودند و دارای سابقه پرداخت حق بیمه هستند. اما حالا شاغل نیستند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه زنان خانه دار، از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شوند

اطلاع از شرایط بیمه زنان خانه دار برای تهیه این بیمه الزامی است. بنابراین در ادامه مهم ترین نکات در مورد شرایط بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی را با شما در میان می‌گذاریم.

شرایط سنی بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

اولین شرط احراز بیمه برای خانم‌های خانه دار، سن آن‌ها است. خانم‌های خانه‌داری که سن آن‌ها حد فاصل ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، می‌توانند از طرح زنان خانه دار تامین اجتماعی استفاده کنند. بنابراین ثبت نام بیمه زنان خانه‌دار برای خانم‌هایی که سن آن‌ها کمتر یا بیشتر از آن باشد، با محدودیت مواجه است.

ممکن است خانم‌های خانه‌دار تا پیش از عقد قرارداد و ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، در این صورت سوابق قبلی آن‌ها به هنگام بازنشستگی محاسبه می‌شود.

بیمه درمانی برای فرزندان با بیمه زنان خانه دار

در صورتی که شما خانم خانه‌دار هستید و همسر شما نیز پوشش بیمه ای ندارد، با پرداخت حق سرانه درمان می‌توانید، برای فرزندان خود بیمه درمانی تهیه نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: