خبر خوش برای کارکنان دولت | لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت در مجلس

لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت مصوب شده و آماده ارسال به مجلس است.

کدخبر : 19906
سایت سرگرمی روز :

 رئیس سازمان اداری و استخدامی؛برای نخستین بار ضریب جینی حقوق کارکنان دولت را محاسبه کردیم ؛ اگر ضریب جینی ملی ما ۳۶ صدم است، برای کارکنان دولت ۲۶ صدم است یعنی در حوزه کارکنان دولت عدالت و فاصله طبقاتی ۱۰ درصد کمتر است.

لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت مصوب شده و آماده ارسال به مجلس است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در جلسه هیات دولت، گفت: تعداد کارکنان دولت در ابتدای دولت سیزدهم ۲ میلیون ۲۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر بود که امروز تعداد کارکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

 میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در جلسه هیات دولت، گفت: تعداد کارکنان دولت در ابتدای دولت سیزدهم ۲ میلیون ۲۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر بود که امروز تعداد کارکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۸۷۵ نفر رسید.

وی گفت: حق اولاد در ابتدای دولت سیزدهم ۹۶ هزار تومان بود در حالی که هزینه پوشاک بچه در آن زمان ۱۳۰ هزار تومان بود. در دولت سیزدهم این حق اولاد به ۸۶۰ هزار تومان افزایش یافت.

رییس سازمان استخدامی کشور تاکید کرد:  در بخش دولتی هیچ پرداخت غیر ضابطه مندی وجود ندارد. پاداش مدیران عامل و کارکنان به بهره وری متصل و تابع آن شد.

وی افزود: از اسفند ۱۴۰۲ سامانه پرداخت کارکنان دولت راه اندازی شده است که دو میلیون و ۴۰۰ هزار کارمند از این سامانه حقوق پرداخت کردند. ‌

درخواست تایید طرح ساماندهی کارکنان دولت

حضرت آیت الله آملی لاریجانی

ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

با سلام

احترما از آنجایی که حق قانونی هر کارمند و کارگر امنیت شغلی بوده و سالیان درازیست که این ناامنی چتر سیاه خود را بر زندگی ما پهن نموده‌ است و با توجه به اینکه طرح ساماندهی کارکنان دولت در انتظار تأیید و تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام است، از این رو خواهشمند است با در نظر گرفتن جمع و جهات فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و اداری به تصویب این طرح سرعت بیشتری داده تا ما و خانواده‌هایمان ازسردرگمی و بی‌ثباتی شغلی و دغدغه ذهنی و ناامنی رهایی یابیم.

دستورالعمل انتقال کارکنان ۱۴۰٣ و نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان انتقالی

الف- جابه‌جایی بین دستگاه‌های اجرایی استانی

ب- جابه‌جایی از دستگاه اجرایی استانی به دستگاه اجرائی ملی

ج- جابه‌جایی از دستگاه اجرایی ملی به دستگاه اجرایی استانی

د- جا به جایی بین دستگاه‌های اجرایی ملی

دستورالعمل انتقال کارکنان ۱۴۰٣ و نحوه پرداخت حقوق و دستورالعمل انتقال کارکنان دولت سال ۱۴۰٣ کارکنان انتقالی (بخشنامه شماره ۱۹۴۷۷۴ مورخ ۱۴۰٣/۰۴/۱۸ سازمان برنامه و بودجه کشور)

در اجرای قانون بودجه سال ۱٤۰۳ و با استناد به جزء (۴) ماده (۳) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ١٤٠۳ کل کشور، دستورالعمل نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان انتقالی (رسمی، پیمانی و قراردادی) در سال ۱۴۰٣ و جابه‌جایی اعتبار مربوطه در لایحه بودجه سال ١۴٠۴ به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد:

دستورالعمل انتقال کارکنان ۱۴۰٣ و نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان انتقالی

۱- در سال ١٤٠۳، هیچگونه ابلاغ اعتباری برای جابه‌جایی حقوق و مزایای کارکنان انتقالی، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور / سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام نمی‌گیرد.

۲- پس از تایید انتقال کارکنان توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دستگاه‌های اجرایی مبدا و مقصد، دستگاه اجرایی مقصد مکلف به صدور حکم کارگزینی برای کارکنان انتقالی می‌باشد.

شناسنامه قانون: با توجه به این‌که بر اساس مصوبه تشکیل شورای راهبری تحول اداری دستگاه‌های اجرایی و استانی (تصویبنامه شماره ۴۷۷۴۳ مورخ ۲۱ /۳/ ۱۴۰۳ شورای عالی اداری)، این شوراها جایگزین “شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دستگاه‌های اجرایی” شده‌اند، این بخش از حکم این بند نیازمند بازبینی است.

۳- در صورت انتقال کارکنان رسمی و پیمانی، دستگاه اجرایی مبدا (ملی/ استانی) مکلف است حقوق و مزایای مستمر و عیدی آنان را براساس آخرین احکام کارگزینی صادره توسط دستگاه اجرایی مقصد تا پایان سال ۱۴۰۳ پرداخت نماید.

پرداخت مزایای غیر مستمر (از جمله اضافه کار، رفاهی و سایر پرداخت‌های پرسنلی)، از تاریخ انتقال، بر عهده دستگاه اجرایی مقصد (ملی/ استانی) می‌باشد.

بدیهی است مابه‌التفاوت حکم کارگزینی صادره در دستگاه اجرایی مقصد با آخرین حکم کارگزینی وی در دستگاه اجرایی مبدا (کاهش یا افزایش) و سایر پرداخت‌های پرسنلی در دستگاه اجرایی مقصد در تخصیص اعتبار دستگاه اجرایی مبدا و مقصد، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور/ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، پیش‌بینی می‌گردد.

توجه: دستگاه اجرایی مقصد موظف است هرگونه تغییر در وضعیت استخدامی و یا تغییر در احکام کارگزینی کارکنان انتقالی را به اطلاع دستگاه اجرایی مبدا برساند.

۴- به استناد جزء (۲) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه هفتم و نظر مشورتی شماره ۹۰۰۰/۲۳۰/۲۴۰۸۵/۲۰۰ مورخ ۳/۷/۱۴۰۲ کمیسیون مشورتی اداری، استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری، انتقال کارکنان قراردادی دارای شناسه (کد) کارکنان دولت از سازمان اداری و استخدامی کشور و مورد نیاز دستگاه اجرایی مقصد، با موافقت دستگاه مبدأ و مقصد، مانند کارکنان پیمانی و رسمی است.

۵- هرگونه استخدام یا بکارگیری نیرو به عنوان جایگزین برای نیروهای انتقالی صرفاً با رعایت ماده (۵) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به شماره ۲۴۵۴۱/ت۶۲۴۹۸ مورخ ۱۶/۲/۱۴۰۳ و سایر قوانین و مقررات مربوطه، امکان پذیر است.

۶- ارسال مدارک زیر برای بررسی درخواست جابه‌جایی اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ الزامی است:

– تاییدیه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دستگاه اجرایی میدا و مقصد

– آخرین حکم کارگزینی فرد در دستگاه اجرایی مبدا و حکم کارگزینی صادره در دستگاه اجرایی مقصد برای کارکنان رسمی و پیمانی

– آخرین قرارداد منعقده در دستگاه اجرایی مبدا و قرارداد منعقده در دستگاه اجرایی مقصد برای کارکنان قراردادی

– فرم‌های تکمیل و تایید شده شماره (۱) و (۲) پیوست این دستورالعمل

– آخرین برگه (فیش) حقوقی دریافتی از دستگاه اجرایی مبدا و اولین برگه (فیش) صادره در دستگاه اجرایی مقصد

۷- سازمان برنامه و بودجه کشور/ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مکلف است براساس مستندات مندرج در بند (۶)، اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقال‌یافته (رسمی پیمانی و قراردادی) را در لایحه بودجه سال ۱۴۰4 (کاهش از میدا و افزایش به مقصد) پیش‌بینی نماید.

۸- حقوق و کسورات کارکنان رسمی و پیمانی براساس آخرین حکم کارگزینی دستگاه مبدا و سایر پرداختی‌های پرسنلی آنان به میزان مبلغ پیش‌بینی شده در اعتبار مصوب سال ۱۴۰۳ دستگاه اجرایی مبدا، در قالب فرم شماره (۲) تکمیل و مطابق فرآیند اجرایی بند (۱۰) این دستورالعمل ملاک بررسی جابه‌جایی اعتبار درخواستی خواهد بود.

در خصوص نیروهای قراردادی، مبلغ کل آخرین قرارداد منعقده سال ۱۴۰۳ در دستگاه اجرایی مبدا، در قالب فرم شماره (۲) تکمیل و مطابق فرآیند اجرایی بند (۱۰) این دستورالعمل ملاک بررسی جا به جایی اعتبار درخواستی خواهد بود.

همچنین رشد ضریب حقوق پس از کاهش اعتبار سال ۱۴۰۳ از دستگاه اجرایی مبدل در پیش‌بینی اعتبار دستگاه اجرایی مقصد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ توسط سازمان برنامه و بودجه، لحاظ خواهد شد.

۹- مبلغ عیدی کارکنان در فرم شماره (۲) بطور کامل و برمبنای ضریب حقوق مندرج در مصوبه شماره ۳۰۳۴/ت۶۲۴۶۰هـ مورخ ۱۴/۱/۱۴۰۳ هیات محترم وزیران و اصلاحات بعدی آن، منظور گردد.

۱۰- به‌منظور بررسی درخواست‌های ارسالی برای جابه‌جایی اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقال‌یافته در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، مراحل زیر مورد اقدام قرار گیرد.

الف- جابه‌جایی بین دستگاه‌های اجرایی استانی

الف- ۱) تکمیل و تایید فرم شماره (۱) و (۲) توسط دستگاه اجرائی استانی مبدا (نسخه کاغذی)

الف- ۲) ارسال فرم‌های تکمیل شده (نسخه کاغذی) به دستگاه اجرایی استانی مقصد برای تایید

الف- ۳) ارسال فرم‌های تکمیل شده (نسخه کاغذی) به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبدا و مقصد برای تایید

الف- ۴) ارسال فرم‌های نهایی (نسخه کاغذی) توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مقصد به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبدا جهت درج اطلاعات و بارگزاری فرم‌ها و مدارک مندرج در بند ۶ در سامانه جامع بودجه و شروع فرآیند انتقال

توجه: در صورت انتقال کارکنان بین دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه استانی در یک استان، نیاز به ارسال فرم‌ها نبوده و موضوع با تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ذی‌ربط انجام می‌گیرد.

ب- جابه‌جایی از دستگاه اجرایی استانی به دستگاه اجرائی ملی

ب- ١) تکمیل و تایید فرم شماره (۱) و (۲) توسط واحد استانی دستگاه اجرائی مبدا نسخه کاغذی

ب- ۲) ارسال فرم‌های تکمیل شده (نسخه کاغذی) به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبدا

ب- ۲) ارسال فرم‌های تکمیل شده (نسخه کاغذی) به دستگاه اجرایی ملی مقصد برای تایید

ب- ۳) ارسال فرم‌های نهایی تکمیل شده (نسخه کاغذی) توسط دستگاه اجرایی ملی مقصد به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان میدا جهت درج اطلاعات و بارگزاری فرم‌ها و مدارک مندرج در بند ۶ در سامانه جامع بودجه و شروع فرآیند انتقال

ج- جابه‌جایی از دستگاه اجرایی ملی به دستگاه اجرایی استانی

ج- ۱) تکمیل و تایید فرم شماره (۱) و (۲) توسط دستگاه اجرائی ملی مبدا (نسخه کاغذی)

ج- ۲) ارسال فرم‌های تکمیل شده (نسخه کاغذی) به واحد استانی دستگاه اجرایی مقصد برای تایید

ج- ۳) ارسال فرم‌های تکمیل شده (نسخه کاغذی) به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مقصد برای تایید

ج- ۴) ارسال فرم‌های نهایی (نسخه کاغذی) توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مقصد به دستگاه اجرایی ملی میدا جهت درج اطلاعات و بارگزاری فرم‌ها و مدارک مندرج در بند ۶ در سامانه جامع بودجه و شروع فرآیند انتقال

د- جا به جایی بین دستگاه‌های اجرایی ملی

د- ۱) تکمیل و تایید فرم شماره (۱) و (۲) توسط دستگاه اجرائی ملی مبدا (نسخه کاغذی)

د- ۲) ارسال فرم‌های تکمیل شده (نسخه کاغذی) به دستگاه اجرایی ملی مقصد برای تایید

د- ۳) ارسال فرم‌های نهایی (نسخه کاغذی) توسط دستگاه اجرایی ملی مقصد به دستگاه اجرایی ملی میدا جهت درج اطلاعات و بارگزاری فرم‌ها و مدارک مندرج در بند ۶ در سامانه جامع بودجه و شروع فرآیند انتقال

۱۱- درخصوص دستگاه‌های اجرایی ملی که واحد استانی دارند، تایید و امضاء دستگاه اجرایی ملی اصلی در فرم‌های (۱) و (۲) الزامی است.

۱۲- مجموع حقوق و مزایای کارکنان قراردادی (شامل مبلغ قرارداد، عیدی و سایر پرداخت‌های رفاهی) صرفا در ستون مربوطه فرم شماره (۲) تکمیل گردد.

۱۳- دستگاه‌های اجرایی ملی مقصد/ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مقصد موظفند، فرم‌های تایید و نهایی شده موضوع بند (۱۰) را تا قبل از زمان تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ از طریق سامانه جامع بودجه (مطابق راهنمای مندرج در سامانه جامع جهت بررسی و پیش‌بینی جابه‌جایی اعتبار مربوطه، مطابق با مفاد بند (۱۰) این دستورالعمل، به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند. سازمان برنامه و بودجه صرفاً موارد تایید شده که تا قبل از زمان اعلامی در این بند از طریق سامانه جامع بودجه دریافت کرده باشد، مورد اقدام قرار خواهد داد. مسئولیت این امر و پیگیری در سامانه جامع بودجه برای حصول اطمینان از ارسال فرم‌ها به امور بخشی مربوطه/ امور برنامه و بودجه استان‌ها، بر عهده دستگاه اجرایی ملی مقصد/ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مقصد خواهد بود.

۱۴- درخواست‌های واصله به امور بخشی/ امور برنامه و بودجه استان‌ها، پس از اتمام مهلت مندرج در بند (۱۳) این دستورالعمل قابل اقدام و پیش‌بینی اعتبار در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نخواهد بود و در صورت انتقال فرد پس از زمان مذکور، پرداخت حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر تا زمان صدور دستورالعمل سال آتی، مطابق با بند (۳) این دستورالعمل و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه قابل اقدام خواهد بود.

۱۵- جا‌به‌جایی کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت‌های صنایع نظامی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های آن و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، نیروهای موضوع ماده (3) قانون تشکیل سازمان بازرسی کشور و کارکنان رسته سیاسی وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌ها با تشخیص دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از اجرای این دستورالعمل مستثنی می‌باشند..

۱۶- جابه‌جایی اعتبار کارکنان انتقالی از شرکت‌ها، موسسات دولتی و دستگاه‌های اجرایی فاقد ردیف در جداول شماره (۷) و (۱۰) قوانین بودجه سنواتی به دستگاه‌های اجرایی مندرج در جداول مذکور و بالعکس، امکان‌پذیر نمی‌باشد.

توجه: دستگاه اجرایی مقصد اعم از دستگاه‌های اجرائی مندرج در جداول شماره (۷) و (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شرکت‌ها، موسسات دولتی و دستگاه‌های اجرایی فاقد ردیف در جداول فوق، مکلفند در صورت قبول انتقال و جذب کارکنان مذکور از تاریخ انتقال به بعد، حقوق و مزایای مستمر، عیدی و مزایای غیرمستمر (از جمله اضافه کار، رفاهی و سایر پرداخت‌های پرسنلی) آنان را پرداخت نمایند.

۱۷- در خصوص افراد مامور، مطابق آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۲۱) و ماده (۱۲۱) قانون مدیریت خدمات کشوری -تصمیم‌نامه شماره ۴۴۲۹۵/۲۰۴۶۱ مورخ ۱۳۸۹/۱/۳۱ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن- موضوع نحوه انتقال و ماموریت کارمندان دستگاه‌های اجرایی، عمل خواهد شد.

به منظور امکان ثبت اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان مامور در سامانه یکپارچه نظام اداری (سینا) حقوق و مزایای مستمر افراد مامور، از ابتدا تا انتهای ماه انتقال با توافق طرفین، توسط یکی از دستگاه‌های اجرائی میدا یا مقصد پرداخت گردد.

۱۸- چنانچه مأمورین بدون حفظ پست به مدت بیش از دو سال در دستگاه اجرائی مقصد حقوق دریافت نموده‌اند و اطلاعات پرداختی ایشان در سامانه پاکنا درج گردیده باشد، از مفاد این دستورالعمل، مستثنی می‌باشند.

۱۹- دستگاه اجرایی مبدا موظف است مدارک و مستندات مثبته برای موارد استثناء مندرج در ماده (۹) تصویب‌نامه شماره ۹۸۷۰۴/ت ۵۴۳۵۷هـ مورخ ۱۳۹۹/۹/۲، موضوع آیین‌نامه “اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه‌های اجرائی متقاضی انتقال از تهران و کلان‌شهرها” را ضمیمه و در سامانه مربوطه درج نماید.

تبصره- به استناد تصمیم مورخ ۱٤۰۱/۱/۱۷ کمیته فنی شورای حقوقی سازمان اداری و استخدامی کشور، اعضاء هیات علمی مشمول محدودیت ماده (۹) تصویب نامه شماره ٩٨٧٠٤/ت ٥٤٣٥٧هـ مورخ ۱۳۹۹/۹/۲ موضوع آیین‌نامه “اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه‌های اجرائی متقاضی انتقال از تهران و کلان شهرها” نمی‌باشند.

داود منظور- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    بسمه تعالی باسلام موضوع درخواست تعیین تکلیف وتبدیل وضعیت شغلی نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان که از سال 1394/1/1بصورت طرحی در مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی استان سیستان بلوچستان بکار گرفته شده ایم متاسفانه با کمترین حقوق شش میلیون تومان و بدون مزایای اکنون با تأخیر چندین ماهه حقوق پرداخت می گردد لذا از همه مقامات عالی کشور خواهشمندیم که حقومان مستقیم از خزانه دولت واریز بشود بخدا گرفتاریم شرمنده خانواده های خود هستیم تا کی باید شاهد بی عدالتی بی حرمتی بی مهری بی توجهی به این دولت ها قرار بگیریم عدل عدالت می‌گویید کجاست با تشکر فراوان جمعی از نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی استان سیستان بلوچستان 1403/5/6