پرداخت کمک هزینه تسهیلات ودیعه مسکن به این دهک ها | پرداخت کمک هزینه جدید دولت به این افراد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کردند.

کدخبر : 20134
سایت سرگرمی روز :

پس از ابلاغ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها توسط رییس جمهور دولت سیزدهم و تایید آن در شورای نگهبان، این قانون برای اجرا ابلاغ شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خارجه ابلاغ شد.

وی افزود: شهید رئیسی با ابلاغ این قانون، عملیاتی شدن مفاد آن برای ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره را استارت زد و با این ابلاغ، دستگاه‌های مربوطه در دولت باید ظرف مدت تعیین‌شده در قانون نسبت به تدوین و تصویب آیین نامه‌های اجرایی هر یک از موضوعات و مفاد این قانون برای ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، اقدام کنند.

میزانی با بیان اینکه محتوای این قانون نشان‌دهنده چهار تصمیم برای ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره است گفت: با ابلاغ این قانون از سوی رئیس جمهور به دستگاه‌های دولتی مربوطه، این قانون در بدنه دولت وارد فاز عملیاتی شده و در مرحله بعد این دستگاه‌ها باید ظرف مدت تعیین‌شده، نسبت به تهیه، تصویب و ابلاغ آیین نامه‌های اجرایی هر یک از مفاد این قانون اقدام کنند.

وی در خصوص جزییات این قانون گفت: بخش از این قانون مربوط به تعیین‌تکلیف و دریافت مالیات است که مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره می‌شود.

میزانی گفت: درآمد ناشی از اجاره برای سرپرست خانوار تا سقف میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده (۸۴) این قانون و درآمد ناشی از اجاره برای موجرینی که همزمان در واحد مسکونی دیگری مستأجر هستند تا سقف اجاره‌ای که می‌پردازند، مشمول صد درصد (۱۰۰ %) تخفیف می‌گردد.

وی افزود: در صورت انعقاد قرارداد بلندمدت اجاره واحد مسکونی و عدم فسخ قرارداد در طول دوره، درآمد اجاره برای قرارداد دوساله مشمول هفتاد درصد (۷۰ %) تخفیف و برای قرارداد سه سال و بیشتر مشمول صد درصد (۱۰۰ %) تخفیف می‌گردد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بیان داشت: در صورت اجاره واحد مسکونی به خانوار دارای سه فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و یا سه دهک پایین درآمدی بر اساس تأییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول صد درصد (۱۰۰ %) تخفیف می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: واحد‌هایی که میزان اجاره بهای آنها حداقل پانزده درصد (۱۵ %) کمتر از ارزش اجاره منطقه‌ای موضوع ماده (۸) قانون «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها» باشد از پنجاه درصد (۵۰ %) تخفیف مالیات بر درآمد اجاره برخوردار می‌شوند.

هادی بنایی  اظهار کرد: تأمین هزینه اجاره مسکن مددجویان یکی از اولویت‌های این نهاد برای ایجاد آرامش در میان خانواده‌های تحت حمایت است که با دریافت اجاره نامه پرداخت می‌شود.

بنایی با ارائه گزارشی از خدمات ودیعه و کمک هزینه اجاره مسکن مددجویی، ادامه داد: در سه ماهه سال جاری بیش از ۳ هزار خانوار تحت حمایت از کمک هزینه اجاره بها با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان و ۳۲ خانوار از تسهیلات ودیعه مسکن به میزان یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از مجموع ۱۲۳ هزار و ۳۵۳ خانوار تحت حمایت، تعداد ۲۳ هزار و ۶۸۵ خانوار مستأجر بودند، افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز بیش از ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه اجاره مسکن و بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

امروز ۲۴۰ مددجوی کمیته امداد استان گلستان در شهرستان‌های گرگان، علی آباد کتول و گالیکش، صاحب خانه شدند.

در گرگان ۶۰ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد.

به گفته علی اصغر شموشکی، مدیر کمیته امداد گرگان؛ برای ساخت این واحد‌ها ۳۲ میلیارد تومان هزینه شد؛ ۱۵۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض به مالکان پرداخت شد.

در گالیکش نیز ۸۰ واحد مسکونی در اختیار مددجویان کمیته امداد این شهرستان قرار گرفت.

فرماندار گالیکش مجموع اعتبار برای ساخت این واحد‌ها را ۳۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

در علی آباد کتول نیز با برگزاری مراسمی متمرکز یکصد واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه واگذار شد.

محمدرضا میرنیا افزود: برای ۸ واحد نیز با هدف درآمدزایی برای مددجویان، پنل خورشیدی نصب شده است.

همچنین به مناسبت هفته بهزیستی یکصد و شصت و شش واحد مسکونی در استان به بهره برداری رسید .

  سید موسی عمادی ترکامی افزود: خدمات درمانی شامل پرداخت فرانشیز مددجویان، تامین تجهیزات بیماران صعب العلاج، خاص و زمین‌گیر است.

 وی گفت: برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت در ۴ ماهه سالجاری بالغ یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده است. 

عمادی تصریح کرد: ۳۱۹۲ نفراز بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارد و به آنان خدمات دارویی، پاراکیلینیک، بیمارستانی، توانبخشی و بهداشتی در طول سال ارائه می‌شود.

وی به پرداخت بیمه تامین اجتماعی برای ۲۸۴۸ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال اشاره کرد و گفت: برای ۱۶۳۴ مددجو بیمه شده روستایی و عشایری حق بیمه پرداخت شده است. 

عمادی گفت:در این چهار ماهه بالغ بر ۷میلیاردو ۴۳۰ میلیون تومان برای بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و مبلغ دو میلیاردو ۸۵۰ میلیون تومان برای بیمه روستایی و عشایری مددجویان پرداخت گردید.

وی افزود: سال گذشته ۱۹۲ مددجو از طریق بیمه تامین اجتماعی بازنشسته شده و از چرخه حمایتی امداد خارج شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران بیان داشت: ۱۳۵۰ مادر باردار و شیرده در راستای پیشگیری از سوء تغذیه از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

سید جوادمصلحی افزود: این پرداخت ها رشد۱۵۷ درصدی را در چهار ماهه سال‌جاری نسبت به سال قبل در شهرستان سیمرغ نشان می دهد.

مصلحی بیان داشت: این مبلغ به تعداد ۵۱ نفر از مددجویان پرداخت گردیده است که نسبت به نفرات بهره مند شده ۴ ماهه سال قبل ۱۴۸ درصد رشد داشته است .

وی گفت: این تسهیلات در زمینه های اشتغال ، تعمیرات مسکن ، فرهنگی ، درمانی، لوازم ضروری زندگی و ... پرداخت گردیده است .

رئیس کمیته امداد سیمرغ خاطر نشان کرد:۸۰۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) شهرستان سیمرغ می‌باشند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: