خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

سوزوکی ایگنیس رادیانس راهی بازار شد | خرید سوزوگی ایگنیس رادیانس جدید فقط با 385 میلیون تومان+مشخصات فنی

جنگ قیمتی در هند بالا گرفته و برخی خودروسازان با عرضه تیپ‌هایی جدید که دارای قیمت‌های کمتری هستند، می‌خواهند مشتریان را به سمت نمایندگی‌های فروش خود بکشانند.

کدخبر : 20174
سایت سرگرمی روز :

 در تازه‌ترین اقدام این چنینی، شرکت هندی ژاپنی ماروتی سوزوکی نسخه‌ای جدید از ایگنیس را با قیمتی پایین‌تر نسبت به قیمت مدل پایه قبلی معرفی کرده است. این نسخه رادیانس ادیشن نام دارد و با پرداخت تنها ۵۴۹ هزار روپیه، معادل حدود ۳۸۵ میلیون تومان، می‌توان آن را خریداری کرد.

ماروتی سوزوکی ایگنیس رادیانس ادیشن در مقایسه با تریم پایه قبلی، ۳۵ هزار روپیه قیمت کمتری دارد. با وجود این، این نسخه امکاناتی را ارائه می‌کند که مجموع ارزش آنها به ۳,۶۵۰ روپیه می‌رسد. این امکانات در نسخه پایه سیگما عبارتند از قالپاق مخصوص برای رینگ ۱۵ اینچی فولادی، بادگیر شیشه‌ها و تزیینات کرومی.

به طور کلی نسخه رادیانس ادیشن در سه تیپ سیگما، زتا و آلفا به فروش می‌رسد. در تیپ‌های زتا و آلفا از آپشن‌ های استفاده شده که در مجموع ۹,۵۰۰ روپیه قیمت دارند. پوشش جدید صندلی‌ها، بالشتک‌های مشکی، زه‌های مخصوص روی درها و بادگیر شیشه‌ها از جمله این آپشن‌ ها هستند.

طبق انتظار در بخش فنی تغییر خاصی دیده نمی‌شود و ماروتی سوزوکی ایگنیس رادیانس ادیشن با همان موتور ۱.۲ لیتری بنزینی به فروش می‌رسد. این موتور ۸۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور دارد و با گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۵ سرعته اتوماتیک ترکیب می‌شود. از جمله رقبای این خودرو در بازار هند باید به هیوندای گرند i10 Nios و سیتروئن C3 اشاره کنیم.

ناگفته نماند جنگ قیمتی به دلیل افت تقاضا برای خودروهای جدید در بازار هند آغاز شده است. در واقع خودروسازان با این حربه می‌خواهند مشتریان را برای خرید محصولات خود و جلوگیری از افت فروش ترغیب کنند.

 Suzuki Ciaz جدیدترین سدان شرکت راسا موتور است که ژنتیک ژاپنی دارد و می‌تواند به یکی از بادوام‌ترین خودروهای وارداتی تبدیل شود. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت آن آشنا می‌شویم.

شرکت راسا موتور یکی از تازه واردهای بازار خودرو ایران است که در حال حاضر قصد دارد تا با ۶ محصول از برند گک و سوزوکی در کشور فعالیت کند. این محصولات، ژنتیک چینی و ژاپنی دارند و در کشورهای مبدا خود، از محبوبیت بالایی برخوردارند. در ادامه سعی می‌کنیم تا به طور کامل، مشخصات فنی و قیمت و آپشن‌ های سوزوکی سیاز را برای شما شرح دهیم. با سرویس اخبار خودرو گجت نیوز همراه باشید.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه

مزایا و معایب

مشخصات فنی

تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشن‌

طراحی ظاهری و ابعاد

طراحی داخلی، کابین و داشبورد

قیمت و شرایط فروش

معرفی کوتاه سوزوکی سیاز

این سدان اقتصادی، ساخت کشور هند است که تحت لیسانس ژاپن تولید می‌شود. حضور موتور تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک AT، خیال خریداران را از کم خرج بودن راحت می‌کند. حجم آپشن‌ها و امکانات هم آنقدر زیاد نیست اما برای یک خودرو خانوادگی و به اصطلاح کارمندی، واقعا کفایت می‌کند.

مزایا

پیشرانه تنفس طبیعی و سازگار با بنزین ایران

گیربکس کم خرج اتوماتیک

اعتبار برند سوزوکی

معایب

قیمت بالا نسبت به چینی‌‌ها

چهره نسبتا قدیمی

رانندگی بدون هیجان و خسته کننده

زیر کاپوت این سدان اقتصادی، یک موتور 4 سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم 1.5 لیتری را داریم که در روز خوب خود می‌تواند 103 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و 138 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4400 را تولید می‌کند؛ به علاوه باید اشاره کنیم که این پیشرانه از تکنولوژی VVT هم بهره می‌برد و 16 سوپاپ است. توان سوزوکی سیاز از طریق گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود که این گیربکس از حالت لاک یا همان اور درایو (overdrive) هم بهره می‌برد.

شتاب صفر تا صد سوزوکی سیاز در بهترین حالت و طبق ادعای شرکت سازنده به ۱۴ ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن هم روی ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت محدود است. همچنین مصرف سوخت این محصول در حالت ایده آل برابر با ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که به نظر می‌رسد این عدد در حالت رانندگی شهری به دست آمده باشد.

در ادامه سعی می‌کنیم تا لیست کاملی از تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشن های سوزوکی سیاز را در اختیار شما قرار دهیم:

گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته با حالت اور درایو

سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و تورشن بیم یا همان محور پیچشی نیمه مستقل در محور عقب

فرمان کمک برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع

کروز کنترل معمولی

۲ ایربگ برای راننده و سرنشین ردیف جلو

ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز ABS + EBD

سیستم کنترل پایداری ESP

سیستم ترمز دیسکی خنک شونده در محور جلو و ترمزهای کاسه‌ای در محور عقب

استارت کی لس

مولتی مدیا لمسی ۷ اینچی

دوربین عقب

سنسور پارک

مه شکن عقب

سیستم صوتی با 6 اسپیکر و پشتیبانی از USB و بلوتوث

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک تک کاناله

تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت و شاگرد در ۴ جهت

سنسور نور

چراغ‌های مدرن با تکنولوژی ال ای دی

دی لایت

رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی

پورت USB

روکش چرم مصنوعی برای صندلی‌ها

دریچه‌های اختصاصی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشین‌های ردیف عقب

باز کردن درب صندوق عقب از داخل کابین

سنسور فشار باد لاستیک

غربیلک فرمان مولتی فانکشن با کلیدهای تنظیم سیستم صوتی و کروز کنترل

کامپیوتر سفری با نمایشگر ال سی دی ۴.۲ اینچی

سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی HHC

مه شکن جلو

آینه وسط الکتروکرومیک

آینه های جانبی تاشو

سیستم ضد سرقت ایموبلایزر

منبع: آخرین خودرو
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: