واریزی جدید | واریزی جدید دولت

فوری/واریزی جدید 900 هزار تومانی دولت در آخر هفته | پرداخت کمک معیشتی نفری 900 هزار تومانی دولت برای این خانوارها

در تاریخ 20 مرداد برای خانوارهای یک نفره ماهیانه 900 هزار تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

کدخبر : 20276
سایت سرگرمی روز :

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که از این پس مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.

علیرضا انجلاسی در این باره اظهار کرد: واریزی جدید مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی همراه بوده است.

وی ضمن تشریح سرانه‌های پرداختی مستمری، گفت: براین اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درخصوص زمان واریز مستمری‌ها نیز توضیح داد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی  مقرر شده از فروردین‌ماه مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود این درحالیست که پیش از این و طی سنوات گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی صورت می‌گرفت.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده و امسال نیز ایجاد بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی را در دستور کار داریم. 

عباس روشن در نشست با اصحاب رسانه گفت: این نهاد ۴۲ هزار خانواده معادل ۸ درصد جمعیت خانواری استان را تحت پوشش دارد  و افزون بر ۸۹ هزار نفر از مددجویان  هم از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند. وی افزود: یکی از طرح‌های مهم اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد پنل‌های خورشیدی است که ۳۵۰ طرح را متعهد شده ایم و سعی می‌کنیم که همزمان با ساخت مسکن‌های مددجویی ساز و کار اجرای این طرح‌ها را هم پیش بینی کنیم.

روشن گفت: از جمله خدمات دیگر این نهاد کمک به خود کفایی مدجویان است که در سال گذشته افزون بر ۳ هزار و ۶۰۰ خانواده را از محل پرداخت این وام‌ها خودکفا اعلام کردیم و امسال نیز طبق چشم انداز قصد داریم با پرداخت وام  ۲ هزار و ۴۵۰ خانوار دیگر را به خودکفایی برسانیم و هم زمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از چرخه حمایتی خارج کنیم.

وی افزود: موضوع مهم دیگری که در عرصه توانمندسازی خانواده‌ها وجود دارد، ایجاد مسکن مددجویی است که با حمایت‌های دولت درسال گذشته افزون بر ۷۶۰ مسکن مددجویی ساخته شده و در ۴ ماهه نخست امسال نیز حدود هزار واحد مسکونی را در تفاهم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اولویت مددجویان ساکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر خانوار، برای مددجویان در ۲ سال آینده ساخت کنیم که در این راستا هزار و ۱۲۸ مددجوی واجد شرایط شناسایی شده است.

روشن با اشاره به این که زکات یکی از فعالیت‌های شاخص کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث مشارکت‌های مردمی است گفت: اولین جلسه شورای زکات استان برگزار  شد و افقی که برای امسال ترسیم شد حدود ۱۵۰ میلیارد تومان جذب زکات از طریق مؤدیان و خیرین خواهد بود.  سال گذشته نیز ۱۳۹ میلیارد تومان جذب زکات داشتیم که عمده این زکات به صورت مستقیم از طریق خیرین به دست مددجویان رسیده است؛ و بقیه نیز در قالب کمک معیشت، تامین لوازم ضروری، ساخت و یا تعمیر مسکن و هزینه‌های درمانی هزینه شده است.

وی گفت: جذب سرمایه گذار در صندوق امداد ولایت در راستای ترویج سنت حسنه قرض الحسنه از برنامه‌های دیگر کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

این نهاد معادل مبلغ سپرده گذاری هر خیر در صندوق امداد ولایت را به آن سپرده اضافه کرده و به مددجویی که توسط آن خیر معرفی شده اهدا می کند. روشن افزود: ۱۴ هزار دانش آموز  تحت پوشش این نهاد هستند و امسال برنامه داریم به صورت هم افزایی برای همه‌  دانش آموزان تحت پوشش یک بسته تحصیلی و لوازم و تحریر تهیه شود و تا قبل از آغاز سال تحصیلی به آنها اهدا شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان سوادکوه شمالی گفت:هر ماه به خانوار‌های تحت حمایت، کمک معیشت برای تامین نیاز‌های اساسی و معیشت آنها پرداخت می‌گردد.

حسین بریمانی ورندی افزود: در چهار ماه سالجاری ۶ میلیارد و ۴۳۰میلیون تومان کمک معیشت به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت این شهرستان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شامل زنان سرپرست خانوار، سالمندان و از کار افتادگان هستند گفت: ارائه خدمات مسکن، برگزاری اردو‌های زیارتی، فرهنگی و آموزشی، کمک‌هزینه تأمین جهیزیه، خدمات درمانی، بیمه تأمین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خودکفایی ازجمله خدمات این نهاد برای کمک به حل مشکل خانواده‌های نیازمند و تحت حمایت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: