فوری/خبر خوش مجلس از صدور احکام اصلاحی بازنشستگان با رتبه بندی حقوق | شگفتانه جدید مجلس از اعمال همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده نجف‌آباد در مجلس با اشاره به لزوم همسان‌سازی و رتبه‌بندی حقوق فرهنگیان بازنشسته بعد از ۱۴۰۰، گفت: مقرر شد معاونت قوانین مجلس اظهار نظر کارشناسی خود را پیرامون همسانسازی و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته ارائه داده و تصمیم‌گیری انجام شود.

کدخبر : 20356
سایت سرگرمی روز :

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره متناسب‌سازی حقوق و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ 1400، گفت: متناسب‌سازی حقوق و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ 1400 بر اساس قانون همسان‌سازی و دستورالعمل اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و موظفین، مشمول همسان‌سازی بوده‌اند اما متاسفانه دستگاه مربوطه قانون مصوب مجلس را اجرایی نکرد.

وی با بیان اینکه طبق احکام اصلاحی بازنشستگان با لحاظ کردن رتبه آنها بر مبنای قانون همسان‌سازی هر بازنشسته باید 90% حقوق و فوق‌العاده‌های شاغلین هم‌تراز و هم رتبه خود را دریافت کند، افزود: اما متاسفانه این احکام اجرایی نشده است که موجب تضییع حقوق ذینفعان شده است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: اخیرا جلسه بررسی متناسب‌سازی حقوق و رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته بعد از تاریخ 1400 در کمیسیون قضایی و حقوقی برگزار شد که در این جلسه تعدادی از نمایندگان مجلس، معاون قوانین مجلس، نماینده سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی فرهنگیان، حضور داشتند.

ابوترابی تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد در آینده‌ای نزدیک، معاونت قوانین مجلس اظهار نظر کارشناسی خود را پیرامون دو موضوع مذکور ارائه داده و تصمیم‌گیری انجام شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار کرد: لازم است تا با هماهنگی دستگاه‌های مختلف با تامین بودجه 9.7 همت درباره حقوق  بازنشستگان فرهنگی 1400 تامین و هر چه سریع‌تر خواسته این قشر محقق شود.

جمعی از بازنشستگان صندوق کشوری، از خلف وعده‌های مکرر مسئولان انتقاد کردند.

این بازنشستگان از عدم واریز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی خبر دادند و گفتند: قرار بود، ظرف دو سه روز بعد از واریز مستمریِ ماه قبل (تیرماه)، مبلغ یک میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شود، اما نیمی از ماه گذشته و هنوز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی واریز نشده است.

ایلنا نوشت: پیش از این، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از واریز ماهانه یک میلیون تومان متناسب‌سازی تا زمان صدور احکام اصلاحی به صورت علی الحساب خبر داده بود.

وی اعلام کرده بود که هیچ مشکلی در اجرای این طرح با واریز مبالغ از سوی سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد و بعد از تامین منابع مالی این اقدام صورت می‌گیرد.

با این حال، تا امروز که به نیمه مرداد رسیده‌ایم، خبری از واریز این یک میلیون تومان نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار داشت: در خصوص متناسب‌سازی خصوصا برای بازنشستگان تامین اجتماعی با رئیس کمیسیون اجتماعی صحبت کردم متاسفانه متناسب‌سازی مابقی بازنشستگان کشوری و لشکری هم تعیین تکلیف نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: در خصوص متناسب‌سازی خصوصا برای بازنشستگان تامین اجتماعی صحبتی با رئیس کمیسیون اجتماعی داشتم که باید وضعیت را بررسی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: الان برخی از حداقل‌بگیران هستند که از این موضوع گلایه دارند. همچنین متناسب‌سازی مابقی بازنشستگان کشوری و لشکری هم تعیین تکلیف نشده است.

وی تاکید کرد: هنگامی که قانون وجود دارد بایستی که دولت هر چه زودتر شرایط اجرایی را فراهم کند.

حاجی دلیگانی درباره این‌که آن سه میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به حساب برخی از بازنشستگان ریخته نشده است، بیان کرد: این مسئله قابل پیگیری است، ما هم به دولت تذکر داده‌ایم.

با توجه به عدم اِعمال مبالغ متناسب سازی در فیش مرداد ماه و صدور فیش‌ها بدون هر گونه افزایشی، بازنشستگان انتظار دارند، براساس مصوبه دولت و قول‌های داده شده، نسبت به صدور احکام حقوقی جدید بر مبنای محاسبات متناسب سازی اقدام شود.

گفتنی‌ست، پرداختِ حقوق و مستمری مرداد ماه براساس حروف الفبا از بیستم آغاز می‌شود.

همچنین بیش از ده روز از زمان ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌ سازی به صندوق‌ های بازنشستگی می‌گذرد. در این مدت، بازنشستگان امیدوارند که قبل از پرداخت حقوق مرداد، احکام جدید حقوقی آن‌ها بر اساس محاسبات متناسب‌ سازی صادر شده و حقوق‌ ها بر این اساس پرداخت گردد.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده به زودی احکام جدید صادر می‌شود اما هنوز خبری از صدور این احکام نیست.

در تامین اجتماعی نیز، نشست نهایی میان کانون عالی بازنشستگان و مدیران ارشد سازمان هنوز برگزار نشده و مشخص نیست که آیا حداقل‌بگیران هم مشمول متناسب‌سازی می‌شوند یا قرار است فقط یک میلیون تومان کمک معیشتی بگیرند.

در این شرایط مشخص نیست که کار قبل از پایان مرداد به سرانجام برسد و با صدور احکام تازه، انتظار طولانی بازنشستگان به سر آید.

آیین‌نامه متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان در هفته گذشته ابلاغ شد؛ بنابراین، بازنشستگان انتظار دارند که قبل از پرداخت حقوق مرداد، احکام جدید حقوقی اعمال شود.

بازنشستگان کشوری می‌گویند: امیدواریم ۴۰ درصد از متناسب‌سازی نود درصدی که قرار است امسال اجرایی شود، با دریافت اشل‌ها و رتبه‌های حقوقی شاغلان به درستی انجام شود.

اما برای بازنشستگان کارگری، همه چیز به نتیجه نشست هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان با مدیرعامل و کارشناسان تامین اجتماعی بستگی دارد؛ در این نشست، ردیف‌های حقوقی بازنشستگان مشخص خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: