بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

تسویه مطالبات حقوق بازنشستگان در این استان آغاز شد | پرداخت کامل معوقات 5 ماهه حقوق بازنشستگان +واریز پاداش در این ماه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی پرداخت مطالبات بازنشستگان را در اولویت قرار دهند و در این زمینه تکلیف قانونی هم دارند.

کدخبر : 20387
سایت سرگرمی روز :

سازمان تأمین‌اجتماعی زمان‌بندی پرداخت حقوق مرداد ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را اعلام کرد.

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: پرداخت حقوق مرداد ماه بازنشستگان مطابق ماه‌های پیشین از بیستم مرداد ماه و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حرف "الف" شروع می‌شود؛ آغاز خواهد شد و مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف "الف" نیز روز ۲۱ مرداد ماه پرداخت خواهد شد.

پرداخت حقوق بازنشستگان تا ۳۱ مرداد و بر اساس حروف الفبا طبق جدول ذیل انجام خواهد شد و بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود که در روز ۳۱ مرداد ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند.

گفتنی است پرداخت حقوق ماهانه به بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان واجد شرایط، یکی از تعهدات اصلی بلندمدت سازمان تأمین‌اجتماعی است و در این بخش، در حال حاضر بالغ بر ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار خانوار، ماهانه از این سازمان حقوق دریافت می‌کنند.

بازنشستگان

حمید جهانشاهی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری تعیین تکلیف شده‌ است.

وی بیان کرد: با تعامل و هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران پس از تعیین سهم اعتبارات شهرستان‌ها در شورای برنامه‌ریزی، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با دبیری نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد و نسبت به تعریف و تصویب پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان‌ها در بخش‌های مختلف اقدام شد.

رئیس سازمان برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی عنوان کرد: در بخش اعتبارات هزینه‌ای اکنون ابلاغ و مبادله موافقت‌نامه‌ها صورت پذیرفته و تخصیص ماهانه به صورت منظم در حال انجام است و در مبادله موافقت‌نامه‌های هزینه‌ای بر طبق محاسبات شاهد حداقل کسری (نزدیک به صفر) هستیم لیکن در بخش رفاهیات و سایر اعتبارات اجتناب‌ناپذیر در صدد جذب منابع ملی و پرداخت کسری‌های احتمالی خواهیم بود.

جهانشاهی با اشاره به اینکه در بخش اعتبارات عمرانی منابع مختلفی از جمله تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای، سه درصد نفت‌، توازن، اعتبارات نمایندگان مجلس ابلاغ اعتبارات صورت گرفته و تعهد منابع دولتی انجام شده است، افزود: با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد مراحل اجرا و تکمیل پروژه‌ها خواهیم بود.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست در اسرع وقت نسبت به مبادله موافقت‌نامه‌های عمرانی با توجه به مهلت قانونی تعیین شده اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: پیگیری سایر ردیف‌های اعتباری متفرقه طی سال از جمله اعتبارات ۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده هستیم که در جلسه شورای برنامه‌ریزی حاضر تعیین تکلیف می‌شود.

جهانشاهی از حمایت دولت از طرح‌های مشارکتی با بخش خصوصی خبر داد و گفت: در راستای تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و در اجرای برنامه هفتم توسعه، دستگاه‌های اجرایی ملزم به آماده‌سازی پروژه‌ها برای مشارکت با بخش خصوصی و نیز ابلاغ و تخصیص طرح‌ها و پروژه‌ها مشروط بر مشارکت بخش خصوصی هستند.

وی اظهارکرد: بر همین اساس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مکلف است ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را برای کمک به طرح‌های مشارکتی اختصاص داده و توزیع این اعتبارات به‌صورت جداگانه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان صورت پذیرد و تخصیص اعتبار منوط به فرآیند واگذاری طرح به بخش خصوصی است.

جهانشاهی گفت: بر این اساس کمک بخش عمومی در زمان ساخت به صورت تامین بخشی از هزینه سرمایه‌گذاری یارانه سود تسهیلات و وجوه اداره شده برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مشارکتی حداکثر معادل ۳۰ درصد میزان سرمایه مورد نیاز برای اتمام پروژه بصورت مقطوع است.

وی عنوان کرد: همچنین در صورت عدم توجیه مالی برای سرمایه‌گذار در زمان بهره‌برداری بخشی از مابه‌التفاوت بهای تمام شده براساس الگوی مالی و بهای تمام شده برای بخش عمومی و بهای دریافتی از کاربران توسط بخش عمومی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی یاد شده در سال جاری اعتباری معادل ۵۸۰ میلیارد ریال از منابع استانی برای این امر اختصاص می‌یابد.

درخواست لغو ممنوعیت بازنشستگی فرهنگیان و تداوم بازنشستگی معمول مطابق قانون

متن درخواست به شرح زیر است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

وزیر محترم آموزش و پرورش

مدیریت محترم آموزش و پرورش استان‌ها

معاون محترم برنامه‌ریزی و توسعه منابع

موضوع: درخواست لغو بخشنامه ممنوعیت بازنشستگی فرهنگیان

سلام و احترام؛

به استحضار می‌رساند که بخشنامه اخیر سازمان مربوطه که ممنوعیت بازنشستگی فرهنگیان را ابلاغ نموده است، باعث شوک و تأسف جامعه فرهیخته فرهنگیان شده است. به منظور شفاف‌سازی و بررسی این موضوع، نکات زیر را مطرح می‌نماییم:

۱) در قانون مدیریت خدمات کشوری، ماده ۱۰۳، هیچگونه ممنوعیتی برای بازنشستگی با تحقق یکی از بندهای پیش‌بینی‌شده وجود ندارد و طرح ممنوعیت بازنشستگی یک تفسیر خودساخته و دارای تبعات قانونی است.

۲) مکلف شدن سازمان در تبصره ۲ ماده ۱۰۳ به بازنشستگی افراد دارای ۳۰ سال سابقه و ۶۰ سال سن (برای مشاغل غیرتخصصی) و ۳۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن (برای مشاغل تخصصی) با هدف جلوگیری از انحصار پست‌های خاص مدیریتی و دولتی صورت گرفته است. استفاده از این تبصره جهت افزایش بی‌ضابطه طول مدت خدمت، سوءاستفاده‌ای بی‌جا و ظالمانه است.

۳) سازمان امور اداری و استخدامی مرجع تفسیر قانون نیست و تفسیر ارائه‌شده ضمن بی‌اعتبار کردن قانون اخیر مجلس مبنی بر افزایش پله‌کانی دوره کار شاغلین، بار اجتماعی سنگینی بر کلیه شاغلین تحمیل می‌نماید که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و بدعتی نامیمون را برای سایر ارگان‌ها و نهادها پای‌ریزی خواهد کرد. عواقب شرعی و قانونی این امر متوجه بدعت‌گذاران و مجریان خواهد بود.

۴) از وزارت و مسئولین آموزش و پرورش، علاوه بر وظایف معمول، پاسداری و صیانت از حقوق فرهنگیان نیز انتظار می‌رود. بنابراین، بجاست که مسئولین این سازمان جهت جبران کمبود نیرو، بر افزایش حق‌الزحمه ساعات موظف و غیرموظف همکاران و پرداخت به‌موقع تعهدات سازمان تمرکز نمایند تا ضمن حفظ انگیزه نیروهای مجرب در سازمان، تمایل همکاران شاغل و بازنشسته جهت حضور در کلاس‌های درس افزایش و بهبود یابد. این کار نه تنها از بدنامی برای خود و سازمان جلوگیری می‌کند، بلکه موجب افزایش کارایی نیز خواهد شد.

۵) امیدواریم مسئولین، ضمن لغو بخشنامه اخیر، وزارت مربوطه را در آرامش به دولت جدید واگذار نمایند.

زندگی صحنه‌ی یکتای هنرمندی ماست

هر کسی نغمه‌ی خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته به جاست.

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

با تقدیم احترام مجدد؛ پیشاپیش از توجه حضرتعالی سپاسگزاریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: