بسته حمایتی | بسته معیشتی

واگذاری بسته های حمایتی 40 میلیون تومانی دولت به مددجویان | دریافت بسته های حمایتی جدید دولت +شرایط ثبتنام

رییس کمیته امداد شهرستان قشم گفت: ۱۵ سری جهیزیه به ارزش ۶ میلیارد ریال به نوعروسان تحت پوشش این نهاد در این جزیره اهدا شد که اقدامی در راستای تحکیم بنیان خانواده و ترویج ازدواج آسان به شمار می رود.

کدخبر : 20408
سایت سرگرمی روز :

رضا تارک افزود: هر سری جهیزیه شامل اقلامی از جمله یخچال، تلویزیون، ماشین‌ لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز و به طور میانگین به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه با کمک و همت خیرین بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به مناسبت های مختلف تلاش می‌شود جهیزیه مناسب برای نوعروسان تحت پوشش این نهاد تهیه شود، گفت: به منظور حمایت از کالاهای تولید داخل، تمامی لوازم اساسی اهدایی برای نوعروسان ساخت ایران است تا علاوه بر رفع مشکلات مددجویان، به تولید و رونق اقتصادی کشور نیز کمک شود.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم تامین جهیزیه را یکی از مهمترین خدمات این نهاد به جامعه هدف دانست و توضیح داد: سال گذشته با حمایت امداد و اهدای جهیزیه ۱۵۰ نوعروس مددجوی زیر پوشش این نها راهی خانه بخت شده اند.

تارک اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان مرزی قشم سه هزار و ۶۴۴ هزار خانوار (هفت هزار و ۵۰۰ نفر) تحت پوشش دارد که خانواده‌ های تحت پوشش ماهیانه در مجموع ۳۰ میلیارد ریال مستمری دریافت می‌ کنند.

وی گفت: خانوارهای تحت حمایت این اداره شامل ۲ هزار و ۵۸۸ زن سرپرست خانوار (۷۱ درصد) و هزار و ۵۶ مرد سرپرست خانوار (۲۹ درصد) است که ۲ هزار و ۶۹۸ خانوار (۷۴ درصد) از آنان ساکن روستاها و ۹۴۶ خانوار (۲۶ درصد) آنها ساکن در مناطق شهری جزیره قشم هستند.

رییس کمیته امداد شهرستان قشم اعلام کرد: از این تعداد مددجو ۲ هزار و ۹۸۳ خانوار (۸۲ درصد) اهل سنت و ۶۶۱ خانوار (۱۸ درصد) اهل تشیع هستند.

وی اظهار کرد: فوت شوهر (هزار و ۶۶۹ خانوار - ۴۶ درصد)، مرد سرپرست سالمند (۹۴۴ خانوار - ۲۶ درصد) و بانوان مطلقه (۶۶۴ خانوار - ۱۸ درصد) سه دلیل وابستگی خانوارهای تحت حمایت به اداره کمیته امداد این شهرستان مرزی است که سه هزار و ۲۷۷ خانوار معادل ۹۰ درصد به‌ واسطه این سه دلیل تحت حمایت این اداره قرار دارند.

تارک یادآور شد: این اداره حمایت از هزار و ۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین را بر عهده دارد که از این تعداد ۵۷۴ نفر از فرزندان ایتام و ۴۷۶ نفر از فرزندان محسنین (۵۴۶ فرزند دختر و ۵۰۴ فرزند پسر) هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

۲۹ سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی جوین اهدا شد.

مرکز خراسان رضوی، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جوین گفت: در این نوبت ۲۹ سری جهیزیه که شامل ۵ قلم کالای اساسی و‌مورد نیاز زوج‌های جوان برای شروع زندگی مانند، یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباسشویی و جاروبرقی به نو عروسان اهدا شد.

درخشنده افزود: قیمت هر سری جهیزیه ۴۵ میلیون تومان است که در مجموع ۱۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: در ابتدای سال جدید ۱۳ جهیزیه و در این نوبت نیست ۲۹ جهیزیه اهدا شده است که در حال حاضر صف انتظاری برای نو عروسی برای دریافت جهیزیه نداریم؛ و زوج‌های جوان دارای شرایط بعد از ازدواج شامل دریافت جهیزیه می شوند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، از توزیع حدود ۱۰۰ بسته معیشتی و ۲۲ سری کمک جهیزیه در قالب اجرای طرح «قرار دوازدهم» بین نیازمندان در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی ۱۴ مرداد درحاشیه آیین اهدای ۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند آملی درمرکزفرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان گفت: این بسته‌های کمک‌معیشتی با همکاری کانون خدمت رضوی آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) و خادمان افتخاری این مجموعه و نیز پشتیبانی برخی گروه‌های خیریه شهرستان تامین و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش هر بسته کمک معیشتی با ۱۶ قلم خوراکی بیش از ۱۰ میلیون ریال است، ابراز کرد: طرح «قرار دوازدهم» به نام و یاد امام زمان‌(عج) در روز دوازدهم هر ماه نتیجه تلاش مهدی یاوران را به ثمر نشانده و به محرومان و افراد کم‌برخوردار خدماتی ارائه می‌کند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل همچنین به تهیه ۲۲ سری کمک جهیزیه با همکاری مراکزخیریه تحت پوشش این اداره اشاره کرد و گفت: هر سری شامل ۸ قلم کالای اساسی که جهیزیه‌ها از کالاهای ایرانی و باکیفیت درمجموع به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال با قیمت تولید کارخانه ای خرید و به زوج های کم برخوردار برای شروع زندگی مشترک آنها تحویل داده شد.

حجت الاسلام بهرامی، با بیان اینکه طرح «قرار دوازدهم» از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ همزمان در بیشترمناطق کشور با هدف ترویج فرهنگ انفاق و خدمت به نیابت و یاد و نام امام دوازدهم (عج) اجرایی شده است، تصریح کرد: دراجرای این طرح محوریت تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی است اما تهیه و توزیع جهیزیه، آزادی زندانیان، توزیع کتاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز در دستور کار است.

کمک هزینه

وی با بیان اینکه تشویق خیران در راستای کمک به تامین مایحتاج زندگی افراد نیازمند و نیز امر تسهیل ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، کمک هزینه خرید مسکن در دستور کار قرار دارد، یادآورشد، اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل با همکاری مراکزخیریه وخیران بنا دارد، در طرح «قرار دوازدهم» به نام و یاد امام زمان‌ (عج) در روز دوازدهم هر ماه این خدمت ویژه را به مردم وجامعه هدف مورد نظر انجام دهد.

عباس روشن در نشست با اصحاب رسانه گفت: این نهاد ۴۲ هزار خانواده معادل ۸ درصد جمعیت خانواری استان را تحت پوشش دارد  و افزون بر ۸۹ هزار نفر از مددجویان  هم از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند. وی افزود: یکی از طرح‌های مهم اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد پنل‌های خورشیدی است که ۳۵۰ طرح را متعهد شده ایم و سعی می‌کنیم که همزمان با ساخت مسکن‌های مددجویی ساز و کار اجرای این طرح‌ها را هم پیش بینی کنیم.

روشن گفت: از جمله خدمات دیگر این نهاد کمک به خود کفایی مدجویان است که در سال گذشته افزون بر ۳ هزار و ۶۰۰ خانواده را از محل پرداخت این وام‌ها خودکفا اعلام کردیم و امسال نیز طبق چشم انداز قصد داریم با پرداخت وام  ۲ هزار و ۴۵۰ خانوار دیگر را به خودکفایی برسانیم و هم زمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از چرخه حمایتی خارج کنیم.

وی افزود: موضوع مهم دیگری که در عرصه توانمندسازی خانواده‌ها وجود دارد، ایجاد مسکن مددجویی است که با حمایت‌های دولت درسال گذشته افزون بر ۷۶۰ مسکن مددجویی ساخته شده و در ۴ ماهه نخست امسال نیز حدود هزار واحد مسکونی را در تفاهم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اولویت مددجویان ساکن در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر خانوار، برای مددجویان در ۲ سال آینده ساخت کنیم که در این راستا هزار و ۱۲۸ مددجوی واجد شرایط شناسایی شده است.

روشن با اشاره به این که زکات یکی از فعالیت‌های شاخص کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث مشارکت‌های مردمی است گفت: اولین جلسه شورای زکات استان برگزار  شد و افقی که برای امسال ترسیم شد حدود ۱۵۰ میلیارد تومان جذب زکات از طریق مؤدیان و خیرین خواهد بود. 

سال گذشته نیز ۱۳۹ میلیارد تومان جذب زکات داشتیم که عمده این زکات به صورت مستقیم از طریق خیرین به دست مددجویان رسیده است؛ و بقیه نیز در قالب کمک معیشت، تامین لوازم ضروری، ساخت و یا تعمیر مسکن و هزینه‌های درمانی هزینه شده است. وی گفت: جذب سرمایه گذار در صندوق امداد ولایت در راستای ترویج سنت حسنه قرض الحسنه از برنامه‌های دیگر کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

این نهاد معادل مبلغ سپرده گذاری هر خیر در صندوق امداد ولایت را به آن سپرده اضافه کرده و به مددجویی که توسط آن خیر معرفی شده اهدا می کند. روشن افزود: ۱۴ هزار دانش آموز  تحت پوشش این نهاد هستند و امسال برنامه داریم به صورت هم افزایی برای همه‌  دانش آموزان تحت پوشش یک بسته تحصیلی و لوازم و تحریر تهیه شود و تا قبل از آغاز سال تحصیلی به آنها اهدا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: