خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

وینفست VF 3 به بازار آمد + مشخصات فنی | خرید شاسی بلند جدید ویتنامی فقط با ۵۶۵ میلیون تومان

خودروساز ویتنامی وینفست، به طور رسمی عرضه مینی شاسی بلند اقتصادی VF 3 را آغاز کرد.

کدخبر : 20583
سایت سرگرمی روز :

 این خودروی برقی در نسخه مجهز به باتری، با قیمت پایه ۳۲۲ میلیون دونگ ویتنام (معادل ۱۲,۸۰۰ دلار یا ۷۸۰ میلیون تومان) به فروش می‌رسد؛ اما مشتریان می‌توانند با انتخاب مدل اشتراکی باتری، این خودرو را با قیمت ۲۳۵ میلیون دونگ ویتنام (معادل ۹,۲۵۰ دلار یا ۵۶۵ میلیون تومان) تهیه کنند.

طبق انتظار در مدل اشتراکی، وینفست مالکیت باتری را حفظ کرده و مشتریان با پرداخت هزینه ماهیانه از باتری استفاده می‌کنند. این طرح هزینه‌های اولیه خرید خودرو را کاهش می‌دهد و برای مدت زمان مالکیت خودرو، مشتریان از خدمات اشتراکی باتری بهره‌مند می‌شوند.

خودروی ویفنست VF 3 با استقبال زیادی در ویتنام مواجه شده است و در مدت ۶۶ ساعت توانسته ۲۷,۶۴۹ پیش‌سفارش دریافت کند که یک رکورد محلی بالا به شمار می‌رود. شرکت وینفست در نظر دارد آمار تحویل تا پایان سال ۲۰۲۴ را به ۸۰,۰۰۰ دستگاه برساند.

وینفست برنامه دارد خودروی VF 3 را به بازارهای خارجی نیز صادر کند. اولین کشور خارجی که میزبان این خودرو خواهد بود، فیلیپین است. پس از فیلیپین نوبت به اروپا، جنوب شرق آسیا و ایالات متحده آمریکا خواهد رسید تا از سال ۲۰۲۵ میزبان VF 3 باشند.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، وینفست VF 3 یک بچه شاسی‌بلند با جثه کوچک است. ابعاد این خودرو شامل ۳۱۹۰ میلی‌متر طول، ۱۶۷۹ میلی‌متر عرض، و ۱۶۲۲ میلی‌متر ارتفاع می‌شود. فاصله محوری آن نیز ۲۰۷۵ میلی‌متر بوده و ارتفاع از سطح زمین ۱۹۱ میلی‌متر اعلام شده است. با وجود ابعاد کوچک، این خودرو می‌تواند چهار سرنشین را حمل کند.

وینفست VF 3 از یک موتور برقی با ۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن‌ متر گشتاور بهره می‌برد. این موتور قادر است تا خودرو را در ۵.۳ ثانیه به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند. باتری ۱۸.۶۴ کیلووات ساعتی به کار رفته در این مینی شاسی‌بلند می‌تواند با یک بار شارژ تا ۲۱۰ کیلومتر مسافت را پوشش دهد. این خودرو از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و در عرض ۳۶ دقیقه  شارژ آن از ۱۰ درصد به ۷۰ درصد می‌رسد.

وینفست VF 3 بسیار کوچک بوده و دو درب دارد. طول، عرض و ارتفاع این کراس اوور ریزجثه به ترتیب برابر است با ۳۱۹۰، ۱۶۷۹ و ۱۶۲۲ میلیمتر. فاصله محوری این کراس اوور برقی نیز به ۲۰۷۵ میلیمتر می‌ رسد و ارتفاع آن از سطح زمین ۱۹۱ میلیمتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید با چنین ابعادی وینفست VF 3 بدنه ای کوچک تر از ام وی ام ۱۱۰ دارد. با وجود ابعاد بسیار کوچک و داشتن دو درب، این کراس اوور می‌ تواند چهار سرنشین را با خود حمل کند. از دید وینفست این خودرو یک «مینی شاسی بلند» محسوب می‌ شود.

نیروبخش وینفست VF 3 یک موتور برقی است که روی محور عقب قرار دارد. این موتور می ‌تواند ۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با اتکا به این پیشرانه محصول جدید ویتنامی‌ ها شتابی برابر با ۵.۳ ثانیه دارد، البته شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت!

داخل کابین بسیار ساده طراحی شده است، اما یک نمایشگر ۱۰ اینچی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد این صفحه‌نمایش، هم به عنوان کلاستر دیجیتال و هم سیستم اطلاعات و سرگرمی قابل استفاده است. یک فرمان دو شاخه نیز درنظر گرفته شده است. اگر صندلی عقب تا شود، فضای بار به ۲۸۵ لیتر می‌رسد.

طبق اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها، وین‌فست VF3 به ویدیو سرویس  RIDEVU سونی مجهز می‌شود. این سرویس امکان دسترسی به بیش از ۲ هزار فیلم را فراهم می‌آورد. اما این فیلم‌ها تنها هنگام توقف خودرو و در سیستم اطلاعات و سرگرمی پخش می‌شود.

از آنجایی که وین‌فست سیستم SplitView مشابه مرسدس‌بنز را ندارد، پس مسافران هنگامی که خودرو در حرکت است فقط می‌توانند از تلفن‌همراه هوشمند و یا تبلت استفاده کنند.

نیروی موردنیاز وین‌فست VF3 از طریق یک موتور برقی ۴۳ اسب‌بخاری تامین می‌شود، که در عقب نصب شده است و ۱۱۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر برساعت آن نیز ۵.۳ ثانیه است.

یک باتری ۱۸.۶۴ کیلووات‌ساعتی برای این خودرو تعبیه شده است، که با هر بار شارژ  تا ۲۱۰ کیلومتر پیمایش دارد. این باتری در مدت زمان ۳۶ دقیقه از شارژ ۱۰ به ۷۰ درصد می‌رسد.

سیستم RIDEVU به مدت ۱۲ ماه رایگان ارائه می‌شود و جزئی از پکیج VF Connect Prime است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: