کمک هزینه | کمک معیشتی | واریزی جدید

دریافت کمک نقدی اربعین دولت با کد دستوری #۰۲۱*۹*۸۸۷۷* | واریز کمک نقدی جدید دولت برای این خانوارها

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: پویش شوق زیارت با شعار " یاریگر کسانی باشیم که در حسرت زیارت مانده‌اند " به منظور اعزام مددجویان به اماکن زیارتی اجرا می‌شود.

کدخبر : 20669
سایت سرگرمی روز :

 محمد دهرویه با اشاره به اجرای پویش «شوق زیارت»: افزود: در قالب این پویش مددجویان تحت حمایت این نهاد که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با مساعدت خیران زمینه سفر آنان فراهم شود.

دهرویه به روش های مشارکت در این پویش اشاره و خاطرنشان کرد: کد دستوری #۰۲۱*۹*۸۸۷۷* نیز برای ارسال کمک‌های نقدی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و دینی مددجویان از دیگر اهداف اجرای این پویش است، بیان کرد: از مردم نیکوکار استان دعوت می‌شود تا با مشارکت در این امر خیر یاریگر نیازمندان در حسرت زیارت اماکن زیارتی باشند.

وی گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۷ مددجوی تهرانی در قالب طرح شوق زیارت از محل کمک های مردم نیکوکار به اردوهای زیارتی اعزام شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۳۱۳ هزار بسته معیشتی و سبد غذایی بین مددجویان زنجانی توزیع شد.

 روح اله صالحی اظهار کرد: پویش اطعام و احسان حسینی با هدف تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند(تحت حمایت و غیر تحت حمایت) در طول ماه محرم و صفر توسط کمیته امداد استان مرکزی در حال اجرا می باشد.

وی افزود: در این پویش غذای گرم و سبدهای معیشتی با کمک‌های مردمی، مشارکت مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در استان تهیه و میان نیازمندان توزیع می شود.

صالحی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون ۲۹۹ هزار و ۲۷۹ غذای گرم بین مددجویان توزیع شده است، اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۴ هزار و ۲۱۴ بسته معیشتی توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: برای توزیع این غذاها و بسته های غذایی ۴۰۳ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال با کمک خیرین هزینه شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت از اعزام ۳۰ هزار نفر زائر اولی و افراد نیازمند از مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به عتبات عالیات ‌خبر داد و گفت: با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام این افراد با تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان عازم این سفر معنوی می شوند.

 سید امیرحسین مدنی با بیان اینکه این ستاد با شعار «برکت الحسین» در ۹ نقطه مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین، باشماق، بازرگان، ریمدان و میرجاوه از مواکب خدمت‌رسان، پشتیبانی می کند، افزود: تامین آب معدنی و مواد غذایی برای طبخ و توزیع غذای گرم به زائران محور اصلی خدمات ستاد به مواکب است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به خدمات زیرساختی انجام گرفته در مسیرهای منتهی به گذرگاههای مرزی با عراق اظهار داشت: در راستای بهبود خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، علاوه بر تجهیز و تکمیل امکانات مستقر در پایانه مرزی برکت در مهران، از جاده ترانزیتی برکت به طول ۳ کیلومتر نیز در مرز خسروی بهره‌برداری شد.

مدنی از احداث ۲۰۲ چشمه سرویس بهداشتی در نقاط مرزی و استقرار ۲۸ چشمه سرویس سیار در مرز مهران خبر داد و گفت: بهسازی و تکمیل مسجد جامع برکت الحسین خسروی از دیگر اقدامات زیرساختی این ستاد برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ۱۴۰۳ بوده است.

وی با اشاره به گرمای کم‌سابقه هوا و تدارک لازم برای تامین و توزیع بیش از ۱۶ میلیون بطری آب معدنی و ۴۰ هزار قالب یخ، ادامه داد: توزیع ۲ میلیون پرس غذای گرم از طریق مواکب، استقرار ۶ کارخانه تولید یخ سیار و پخت روزانه ۳۰ هزار قرص نان در مرز مهران از برنامه‌های این ستاد در حوزه تأمین مواد غذایی و آشامیدنی است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه بیمارستان سیار ۹۲ تختخوابی برکت همچون سال‌های گذشته در مسیر راهپیمایی اربعین و در عمود ۹۸۹ مستقر خواهد شد، افزود: ۱۶۰ نفر کادر درمان برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین اعزام می‌شوند و علاوه بر این ۱۰۰ پزشک دیگر نیز برای امدادرسانی در طول مسیر پیاده‌روی در نظر گرفته شده است.

مدنی با اشاره به انتقال دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز و حمایت دارویی از ۹ موکب درمانی مستقر در مسیر زائران اربعین، گفت: علاوه بر استقرار بیمارستان سیار برکت، درمانگاه برکت برای ارائه خدمات درمان سرپایی و ۳ دستگاه آمبولانس برای پاسخگویی به حوادث احتمالی در این مکان آماده خواهند بود.

بر اساس اعلام حمید محمدی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: