چرا هیچ مردی عاشقم نمیشه؟ | روانشناسی رابطه

این سوال ذهن دختران بسیاری را مشغول کرده که چرا با وجود ویژگی‌های خوب زیادی که دارم اما هیچ مردی من را برای ازدواج نمی‌خواهد و یا هیچ پسری از من خوشش نمی‌آید.

کدخبر : 20741
سایت سرگرمی روز :

هرچند شنیدن این حقیقت خوشایند نیست، اما باید بدانید که بعضی خانم‌ها عادت‌هایی دارند که ندانسته و ناخواسته، اما به راحتی مردها را فراری می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید که چرا تا به حال مجرد مانده‌اید و هیچ مردی عاشقتان نشده است، حتماً این مقاله را مطالعه کنید، چون فهرستی را از عادت‌های ناخوشایند خانم‌ها برای آقایان آماده کرده‌ایم که ممکن است درباره شما هم صدق کند.همچنین ویژگی‌های وجود دارند که با تقویت آنها در خودتان می‌توانید مرد ایده‌آل‌تان را مجذوب خود کنید.

دلایل اینکه چرا نمی توان مردها را جذب کرد

بی‌احساس بودن

هرچند آقایان به اندازه خانم‌ها حساس و عاطفی نیستند، اما وقتی بحث حساسیت، به ویژه حساسیت عاطفی پیش می‌آید، آقایان در هر موقعیتی جذب خانم‌های بااحساس، دلسوز و همدل می‌شوند. اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که فکر می‌کنند مردان نباید عاطفی باشند و احساساتشان را به زبان بیاورند، مطمئن باشید که بسیاری از آقایان علاقه‌ای به نزدیک شدن به زنی تا این حد بی‌احساس ندارند.

هدف مشخصی برای زندگی ندارید

بخصوص در جامعه امروز هیچ چیز بدتر از این نیست که وقت خود را بی‌دلیل و بدون هدف تلف کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب از دید آقایان این است که یک دختر اهداف بزرگی در زندگی دارد و برای آنها با پشتکار تلاش می‌کند. کسی که برای خوشبختی خودش منتظر یک شاهزاده با اسب سفید است برای هیچ مردی جذاب نیست.

شخصیت چسبنده دارید

داشتن شخصیت وابسته و چسبنده باعث می‌شود هیچ مردی عاشق‌تان نشود. بخصوص زمانیکه او سعی می‌کند به شما نزدیک شود اینکه احساس کند شما شخصیت وابسته دارید و می‌خواهید مدام با او در ارتباط باشید و آزادی اش را از او بگیرد بلافاصله از شما فاصله می‌گیرد و از آشنایی بیشتر با شما منصرف می‌شود

دوستان مرد زیادی دارید

هرچند نظر تمام آقایان درباره دوستانی از جنس مخالف یکسان نیست، اما اکثر آقایان دوست ندارند با خانمی آشنا شوند که دوستان مرد زیادی دارد. برخی آقایان نیز دقیقاً مانند خانم‌ها برایشان سخت است که باور کنند دو نفر از جنس مخالف فقط با هم دوست هستند و جاذبه جنسی بینشان وجود ندارد. اگر تعداد زیادی از دوستان صمیمی‌تان مذکرند و این موضوع را همه جا اعلام می‌کنید، بدانید که با این کارتان و شیوه انتخاب دوستانتان مردان بسیاری را از خود فراری می‌دهید. البته شکی نیست که ارزش دوستان صمیمی بیشتر از جلب توجه مردان است، اما بهتر است سنجیده و باوقار رفتار کنید.

خانواده‌تان را بیش از حد در روابطتان دخالت می‌دهید

شاید بیش از حد به خانواده‌تان وابسته هستید و وقتی با مردی آشنا می‌شوید، تمام جزئیات را به خانواده‌تان و خویشاوندان نزدیکتان اطلاع می‌دهید. شکی نیست که در حالت ایده‌آل باید خواستگارتان یا مرد مورد علاقه‌تان را به خانواده‌تان معرفی کنید، اما این کار را باید در زمان مناسب انجام بدهید و پس از آن نیز آنها را در تمام جزئیات دخالت ندهید. در غیر این صورت ممکن است مرد مورد علاقه‌تان احساس کند که از این به بعد علاوه بر شما باید نظر مثبت تمام اعضای خانواده‌تان را در تمام امور جلب کند.

انتظارات غیر منطقی

توقع داشتن از مردی که قرار است شریک آینده زندگی‌تان باشد، اشکالی ندارد، اما انتظارات غیرمنطقی و بیجا عاملی است که حتماً باعث فرار کردن او می‌شود. منطقی است که بخواهید شوهر آینده‌تان مردی خودساخته و موفق باشد، اما اگر منتظر مردی ثروتمند، عاشق‌پیشه، موفق در کار، دارای تحصیلات عالیه، صاحب یک خانه بزرگ و ماشین گرانقیمت هستید، این زیاده‌خواهی ممکن است به قیمت مجرد ماندنتان تبدیل شود. اگر توقع دارید که همسر آینده‌تان تمام این ویژگی‌ها و دارایی‌ها را داشته باشد، بعید است بتوانید چنین مرد ایده‌آلی را پیدا کنید، چه برسد به این که او را جذب کنید و نگه دارید.

بیش از حد بیرون می‌روید

معتقدید که بعد از یک روز کار سخت حقتان است که کمی خوش بگذرانید و مثلاً به مهمانی، رستوران یا خرید بروید، اما دائماً در حال خوشگذرانی بودن، به ویژه در دوران آشنایی یا نامزدی می‌تواند مشکل‌ساز شود. ممکن است مرد مورد علاقه‌تان به این نتیجه برسد که رابطه‌تان را جدی نمی‌گیرید یا دختری سربه هوا و بی‌مسئولیت هستید که به هیچ چیز به جز خوشگذرانی فکر نمی‌کند. درست است که آقایان از خانم‌های خونگرم و معاشرتی که از زندگی لذت می‌برند، خوششان می‌آید، اما در عین حال دوست دارند که همسرشان برای خانه و زندگی‌اش نیز وقت بگذارد و از معاشرت با خانواده‌ نیز به همان اندازه بیرون رفتن با دوستان لذت ببرد.

انعطاف‌پذیر و سازگار نیستید

سازگاری عامل مهمی در رابطه است، حتی وقتی به تازگی با یکدیگر آشنا شده‌اید. اگر تصورات، افکار و برنامه‌تان وحی منزل و غیرقابل تغییر است و به هیچ وجه مایل نیستید که کمی تغییر کنید، مطمئن باشید که هیچ مردی مدتی طولانی در کنارتان باقی نخواهد ماند. رابطه نوعی بده و بستان است و بعضی مواقع باید برای حفظ رابطه‌تان انعطاف‌پذیر باشید. آماده نبودن برای سازش می‌تواند یکی از دلایلی باشد که تاکنون اجازه نداده است مردی به شما علاقه‌مند شود.

در بحث‌ها حالت دفاعی دارید

بحث و اختلاف نظر اجتناب‌ناپذیر است، چرا که غیرممکن است دو نفر همیشه درباره همه چیز با هم موافق باشند. در واقع به قول قدیمی‌ها “دعوا نمک زندگی است” و بحث بخشی از رابطه‌های عاشقانه است، اما بحث انواع مختلفی دارد. بعضی خانم‌ها عاقلانه و منصفانه بحث می‌کنند، اما عده‌ای دیگر همیشه در لاک دفاعی فرو می‌روند، فریاد می‌کشند، بددهنی می‌کنند و به شدت پرخاشگر می‌شوند. آقایان هرگز به خانم‌هایی که در بحث‌ها حالت تهاجمی دارند، علاقه‌مند نمی‌شوند.

با مردان خوب و قابل احترام بدرفتاری می‌کنید

مردان خوب اکثر اوقات به شوهران خوبی تبدیل می‌شوند که تا آخر عمر کنار همسرشان باقی می‌مانند. اکثر خانم‌ها خاطرات ناراحت کننده‌ای از تحمل کردن نامزدی دارند که سرانجام هم به آنها خیانت کرد و تنهایشان گذاشت و از این که مدتی طولانی در کنار مردی ماندند که از آنها سوءاستفاده عاطفی می‌کرد، پشیمان هستند. اما جالب اینجا است که همین خانم‌ها وقتی با مرد خوبی آشنا می‌شوند، قرارهایشان را با او مدام به هم می‌زنند و منتظر بهانه‌اند تا او را ترک کنند. آقایان شامه تیزی برای تشخیص خانم‌هایی دارند که با مردان خوب بدرفتاری می‌کنند و در عین حال برای مردان بد از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کنند و همیشه برای آنها وقت دارند.

سماجت بی‌دلیل در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی امروزه بسیار فراگیر شده‌اند و یکی از اولین کارهایی که افراد به محض آشنایی با یکدیگر انجام می‌دهند، چک کردن اینستاگرام یکدیگر است. درهر حال اگر تازه با هم آشنا شده‌اید و هنوز رابطه‌تان جدی نشده است، نیازی نیست که اینستاگرام مرد مورد علاقه‌تان را موشکافانه تحت نظر بگیرید. این که چه افرادی درباره پست‌های قدیمیش نظر می‌دهند، خارج از کنترل او است، نظرات گذشته دیگران، به ویژه خانم‌ها ارتباطی با زمان حال ندارد.

در یک چشم به هم زدن تغییر می‌کنید

آقایان می‌توانند با خانم‌هایی که گاهی اوقات دمدمی مزاج می‌شوند، کنار بیایند، اما اگر حال و هوایتان هفت روز هفته، ۲۴ ساعته مانند هوای بهار متغیر و غیرقابل پیش‌بینی است، بدانید که اصلاً جذاب نیستید و به همین دلیل مردی عاشقتان نمی‌شود. توانایی کنترل کردن احساسات و هیجانات یکی از مهم‌ترین عامل‌ها برای داشتن رابطه‌ای آرام و عاری از تنش است؛ شما و مرد مورد علاقه‌تان در چنین رابطه‌ای به این دلیل که یک لحظه شادید و لحظه بعد به خاطر مسئله‌ای که اصلاً درباره آن صحبت نکرده‌اید، عصبانی می‌شوید، دائماً در حال جرو بحث نیستید.

عقده برتری دارید

جنبش فمینیسم به محبوبیت بالایی در سراسر جهان دست یافته است و برخی خانم‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که از مردان برتراند. شاید شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که در جلسات آشنایی از مردان به بدی یاد می‌کنید و می‌گویید که همه مردان مانند هم هستند، هیچ کاری را نمی‌توانند درست انجام بدهند و به طور کلی نظرات بی‌رحمانه‌ای درباره مردان می‌دهید که البته واقعیت ندارد. عقده برتری و علاقه‌مند شدن به یک مرد خوب با هم همخوانی ندارند، پس تصور اشتباه برتر بودن زنان از مردان را کنار بگذارید تا مرد مورد علاقه‌تان را جذب کنید.

شنونده خوبی نیستید

اگر شنونده خوبی نباشید، نمی‌توانید به خوبی ارتباط برقرار کنید. وقتی خودتان درباره این که امروز چه کارهایی کرده‌اید یا پروژه‌ای که به تازگی تمام کرده‌اید، چقدر سخت و خسته کننده بوده است، حرف می‌زنید، مسلماً توقع دارید که مرد مورد علاقه‌تان با دقت به حرف‌هایتان گوش بدهد. وقتی چنین انتظاری از طرف مقابلتان دارید، خودتان هم باید متقابلاً گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌هایش داشته باشید. اگر شنونده خوبی نیستید، در ارتباط برقرار کردن موفق نیستید یا در هر دو مورد ضعیف عمل می‌کنید، بعید است که مردی به سمتتان بیاید و عاشقتان بشود.

بیش از حد سوال می‌پرسید

وقتی با مردی قرار آشنایی می‌گذارید یا برایتان خواستگار می‌آید، در قرار ملاقات به گونه‌ای رفتار می‌کنید که گویا در حال برگزاری یک مصاحبه شغلی هستید. به جای آن که اجازه بدهید گفتگو به روانی جریان پیدا کند، مدام سوال می‌پرسید و اگر از جواب خواستگارتان تعجب کنید، سوالات بیشتری به ذهنتان می‌آید و به این ترتیب دیگر به او مجال نفس کشیدن نمی‌دهید. جلسه خواستگاری و آشنایی فرصت مناسبی برای سوال پرسیدن است، اما اگر مرد بیچاره را با سوال‌های پی در پی به صلابه بکشید، مطمئن باشید که او علاقه‌اش را به تدریج از دست می‌دهد و دیر یا زود فرار را بر قرار ترجیح خواهد داد.

محبت‌هایش را نادیده می‌گیرید

هرچند بسیاری از آقایان علاقه‌شان را به زبان نمی‌آورند، اما با جدیت تلاش می‌کنند که به شما ثابت بکنند که برایشان مهم و ارزشمند هستید و از معاشرت با شما لذت می‌برند. اما شاید شما محبت‌های طرف مقابلتان را نادیده می‌گیرید، مثلاً وقتی در را برایتان باز می‌کند، صندلی را برایتان عقب می‌کشید و کمکتان می‌کند که سوار ماشین شوید، متوجه محبت‌هایش نمی‌شوید و از او تشکر نمی‌کنید. وقتی مردی تلاش می‌کند که رفتار جوانمردانه‌ای داشته باشد و شما به گونه‌ای رفتار می‌کنید که انگار او در حق خودش، نه شما لطف می‌کند، مطمئن باشید که او مدت زیادی کنارتان باقی نخواهد ماند. باید به مرد مورد علاقه‌تان نشان بدهید که متوجه لطف‌های کوچکش هستید و از او بابت این کارها و مهربانی‌ها سپاسگزارید.

چکار کنم یه مرد عاشقم بشه

توصیه‌های زیر را به کار بگیرید تا به خانمی جذاب و دوست‌داشتنی تبدیل شوید که مردان را عاشق خود می‌کند:

دلبری کنید: آقایان عاشق خانم‌هایی می‌شوند که دلبری کردن و استفاده از جذابیت‌های زنانه را بلدند ،البته منظورمان این نیست که رفتار سبک و جلفی داشته باشید، اما باید به گونه‌ای رفتار کنید که معاشرت با شما مفرح و لذتبخش باشد. یاد بگیرید که چطور با چشمانتان بخندید؛ به این ترتیب آقایان عاشق چشمان شاد و جذابتان می‌شوند و موفق می‌شوید مرد مورد علاقه‌تان را جذب کنید.

جذاب باشید: مردان عاشق زنانی می‌شوند که جذاب هستند و می‌دانند که جذاب هستند. امروزه نمی‌توان تعریف دقیقی را برای جذابیت ارائه داد، مولفه اصلی جذابیت این است که خودتان احساس بکنید که جذاب هستید و طرف مقابلتان نیز متوجه این احساس بشود و به این نتیجه برسد که دختری جذاب و ارزشمند هستید.

ملاحت‌های زنانه را فراموش نکنید: از یاد نبرید که آقایان می‌خواهند با یک خانم ارتباط برقرار بکنند، نه با یک مرد. بنابراین مانند یک زن رفتار کنید و ملاحت‌های زنانه را فراموش نکنید. ملاحت‌های زنانه یعنی این که همیشه بوی خوب بدهید، هر چند وقت یک بار برای عشقتان غذا بپزید و در صورت لزوم مانند یک مادر به او توجه کنید. بنابراین اگر می‌خواهید مرد مورد علاقه‌تان عاشقتان بشود، زن کدبانوی قدیمی درونتان را پیدا کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید: مردان عاشق خانم‌هایی می‌شوند که یک ویژگی خوشایند غیرقابل توصیف که نامی برایش پیدا نمی‌کنند، باعث می‌شود خواستنی‌تر و در عین حال غیرقابل دسترس به نظر برسند. این ویژگی اعتماد به نفس نامحسوسی است که موجب می‌شود، همواره محبوب و محترم باشید.

در موقع لزوم انعطاف‌پذیر باشید: اگر فکر می‌کنید که مردان عاشق زنان دست نیافتنی می‌شوند، بهتر است در افکارتان تجدید نظر کنید. در جهان امروز دیگر زنان دست نیافتنی محبوب نیستند. مردها انتظار دارند که شما آنها را در شرایط سخت همراهی کنید، پس باید خودتان را با شرایط تطبیق بدهید تا بتوانید مرد مورد علاقه‌تان را جذب کنید.

کاری کنید که او احساس کند یک مرد فوق‌العاده است و به او نیاز دارید: آقایان به خانم‌هایی علاقه‌مند می‌شوند که به غرور و مردانگی‌شان احترام می‌گذارند و احساس قهرمان بودن را در آنها به وجود می‌آورند. اگر مرد مورد علاقه‌تان احساس نکند که به او نیاز دارید، بعید است که از شما خوشش بیاید و پیشنهاد ازدواج بدهد.

زندگی شخصی جالبی داشته باشید: آقایان جذب خانم‌هایی می‌شوند که از زندگی شخصی خود لذت می‌برند و کارهای مختلفی برای انجام دادن دارند. هیچ مردی عاشق دختری نمی‌شود که تمام روز در اتاقش منتظر او می‌ماند یا برای لذت بردن از زندگی کاملاً به او وابسته است.

باهوش باشید، اما عقل کل نباشید: مردان به خانم‌هایی نزدیک می‌شوند که می‌توانند خودشان را جمع و جور کنند و آنها را در جمع خجالت‌زده نمی‌کنند. خانم‌هایی که از موضوعات مختلف آگاهی دارند، همواره برای مردان جذاب هستند. لازم نیست حتماً از سیاست و ورزش سررشته داشته باشید، کافی است به موضوع علاقه داشته باشید و واقعاً از آن شناخت داشته باشید. از سوی دیگر آقایان از خانم‌های عقل کل همه ‌چیز دان متنفرند، پس این عادت را هر چه سریع‌تر ترک کنید.

از مشاور کمک بگیرید

گاهی ممکن است با وجود تمام ویژگی‌های مثبتتان کاری کنید که تمام گزینه‌های اطرافتان را از دست بدهید و هیچ مردی از شما بعنوان شریک عاطفی و همسر خوشش نیاید. گاهی ممکن است حتی آشنایی‌های شما به یک جلسه ملاقات حضوری هم برسد اما طرف مقابل از ادامه ارتباط با شما منصرف شود. صحبت با یک مشاور متخصص در امور روابط عاشقانه و شرح سبک زندگی و سبک ارتباطی‌تان به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف‌تان را پیدا کنید و روی آنها کار کنید. در این مقاله نکاتی بصورت کلی بیان شد اما در مورد خاص شما اینکه چه موردی باعث شده است که مردان را از خودتان برانید نیاز به بررسی اساسی‌تر و عمیق‌تری دارد که بعهده روانشناس‌تان می‌باشد.

جذب مرد از آشنایی تا ازدواج

ما در همیار عشق برنامه تخصصی براساس اصول علمی روانشناسی روز دنیا تهیه کرده‌ایم که بر اساس آن می‌توانید یک رابطه سالم و منجر به ازدواج را تجربه کنید. حتی اگر در حال حاضر هیچ مردی به شما پیشنهاد آشنایی نداده است ویا اینکه روابط شما پی در پی با شکست مواجه می‌شوند، این دوره آموزشی کمک بزرگی به شما می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این دوره حتما توصیه می‌شود نکات طلایی جذب مرد از آشنایی تا ازدواج را مطالعه بفرمایید.

نکات طلایی جذب مرد از آشنایی تا ازدواج

ازدواج و داشتن رابطه پایدار و متعهدانه یکی از دغدغه‌های بزرگ دختران است. گاهی این سوال ذهن آن‌ها را درگیر می‌کند که چرا هیچ مردی عاشقم نمی‌شود و از من خوشش نمی‌آید. ویژگی‌هایی که باعث می‌شود مردها را از خودتان برانید عبارتند از: بی احساس بودن، بی‌هدف بودن، داشتن دوستان مرد زیاد، بیش از حد به خانواده وابسته بودن، داشتن انتظارات غیرمنطقی، بیش از حد بیرون رفتن، سازگار نبودن با شرایط، داشتن حالت تهاجمی در بحث‌ها و اختلاف نظرها، خوش رفتاری نکردن با مردهای خوب اطرافتان، شنونده خوبی نبودن، پر سرو صدا بودن، بدگویی کردن در مورد مردها و درک نکردن رفتارهای مرد که نشان از علاقه و محبت اوست. در مقابل این رفتارها رفتارهایی است که شما را جذاب می‌کند و باعث می‌شود مرد ایده‌ال‌تان عاشق‌تان شود: داشتن جذابیت‌های زنانه، ارزشمند دانشتن خود، داشتن اعتماد به نفس بالا، سازگاری با شرایط، داشتن علایق و اهداف شخصی و با هوش بودن. در کنار این موارد حتما با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید تا بصورت اختصاصی شرایط شما را بررسی کند و به شما برای جذب مرد آیده‌آل کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: