بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/اضافه شدن مزایای مناطق محروم و روستایی در حقوق بازنشستگان | فیش حقوق جدید بازنشستگان چه تغییراتی دارد؟+جزییات

مزایای مناطق محروم و روستایی در حقوق و پاداش بازنشستگی جهت محاسبه حقوق بازنشستگی و پاداش بازنشستگی تاثیر دارد؟

کدخبر : 20813
سایت سرگرمی روز :

از بندهای مندرج در حکم کار گزینی :

کمک هزینه عائله مندی ، کمک هزینه اولاد ،فوق العاده بدی آب و هوا، فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته و سایر حذف می شوند.

لذا فرهنگیانی که در آستانه بازنشستگی جهت بهره مندی از مزایای مناطق محروم در مدارس روستایی اشتغال می یابند مستحضر باشند ، محرومیت مدارس روستایی هیچ تاثیری در حقوق و پاداش بازنشستگی ندارد.

 نکته: فرهنگیانی  که ذخیره مرخصی دارند (کادر اداری ادارات، سرایداران) علاوه بر پاداش بازنشستگی بابت ذخیره مرخصی هم پاداش دریافت می کنند. برای این افراد تمامی بندهای آخرین حکم حقوقی ملاک پرداخت پاداش ذخیره مرخصی می باشد. 

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران می‌توانند با مراجعه به این سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

با توجه به عدم اِعمال مبالغ متناسب سازی در فیش مرداد ماه و صدور فیش ها بدون هر گونه افزایشی؛ بازنشستگان ذینفع اعم از حداقل بگیر و سایر سطوح انتظار دارند، براساس مصوبه دولت و قول های داده شده، در اسرع وقت نسبت به صدور احکام حقوقی جدید بر مبنای محاسبات متناسب سازی اقدام مقتضی مبذول گردد!

پرداخت حقوق و مستمری مرداد ماه براساس حروف الفبا از بیستم تا پایان ماه واریز می‌شود.

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به اپلیکیشن «تأمین من» یا سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir 

و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ نمایند.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۳ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است.

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

نحوه مشاهده فیش حقوقی سازمان تامین اجتماعی با موبایل

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی پس از دانلود و نصب نرم افزار فیش حقوقی تامین اجتماعی بر روی گوشی خود می توانند به راحتی فیش حقوقی دریافت کنند. در ادامه راهنمای تصویری نحوه مشاهده فیش حقوقی از این اپلیکیشن آورده شده است .

پس از نصب نرم افزار فیش حقوقی تامین اجتماعی، صفحه ذیل برای افراد به نمایش در می آید.

افراد می بایست در این صفحه گزینه مستمری بگیر انتخاب و با وارد نمودن کد ملی و شماره مستمری در این صفحه می توانند فیش حقوقی تامین اجتماعی خود را مشاهده نمایند.

اقتصادنیوز:‌ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید، وقتی علی‌الحساب همسان‌سازی مطابق مصوبه دولت پرداخت شد، به این معناست که این فرآیند در این سازمان کلید خورده است. اشاره میرهاشم موسوی به پرداخت مبلغ سه میلیون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان است که تاکنون برای ماه‌های فروردین تا خرداد ماه واریز شده.

جزئیات تازه از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

 چندی پیش بود که مبلغ سه میلیون تومان به حساب بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر در قالب متناسب‌سازی واریز شد. پرداختی برای حداقلی‌بگیرها در قالب کمک معیشتی بود که اگر منابع آن تامین شود، ادامه پیدا می‌کند. بر این اساس،‌ به‌ازای هر ماه ۱۰ میلیون ریال به صورت علی‌الحساب بابت هزینه مستمری و کمک هزینه معیشتی به حساب بازنشستگان واریز شد.

بعد از آن بود که احکام جدید متناسب‌سازی صادر شده که به موجب جزء ۲ بند «ر» ماده ۲۸ قانون مذکور در مورد اجرای متناسب‌سازی، صراحتا سازمان تامین اجتماعی مکلف شده در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان اقدام کند؛ به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب شود.

به عبارتی دیگر، در راستای اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی با اصلاحات و الحاقات بعدی، سازمان تامین اجتماعی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری آن دسته از مستمری‌بگیران مشمول اقدام کند به نحوی که در سال اول ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد پرداخت شود.

حالا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در توضیحات جدیدی که درباره متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی ارائه کرده،‌ در این باره گفته است: در تأمین‌اجتماعی پیش از این در دو دوره متناسب‌سازی مستمری انجام شده است. در این دوره هم وقتی تأمین‌اجتماعی، علی‌الحساب همسان‌سازی را مطابق مصوبه دولت پرداخت کرد؛ به معنای آن است که این فرایند در تأمین‌اجتماعی آغاز شده است.

ما بر اساس آن چیزی که در قانون برنامه هفتم و لایحه اصلاحیه آن، به ما تکلیف شده متناسب‌سازی را برای بازنشستگان اجرا خواهیم کرد و ان‌شاءالله هیچ مشکلی هم نخواهیم داشت. اعتقاد ما این است که متناسب‌سازی باید برای همه گروه‌های بازنشستگان اجرا بشود، هم حداقل‌بگیران و هم سایر سطوح.

در همین هفته کارگروه مشترکی را با کانون عالی بازنشستگان، برای تعیین نحوه اجرا و احکام و شرایط مالی و سایر شرایط تشکیل دادیم که باید کار را سرعت بدهیم. البته منابع ما محدود است ولی آنچه در قانون آمده باید انجام بدهیم تا حداقل بخشی از مطالبه بحق بازنشستگان در خصوص معیشت پرداخت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: