بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

افزایش ۳ برابری وام ضروری بازنشستگان از این ماه | ثبت‌نام جدید وام ضروری بازنشستگان با رقم جدید

آخرین اخبار از وام ضروری بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 21005
سایت سرگرمی روز :

وضعیت فعلی معیشتی و درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی خوب نیست و این قشر هر ساله بخشی زیادی از حقوق خود را برای درمان هزینه می کند. بازنشستگان از دولت جدید درخواست دارند که به وضعیت درمانی و معیشتی آنها در اولین فرصت رسیدگی شود.

 تورم در کشور بالای ۴۰ درصد است و بازنشستگان در وضعیت معیشتی خوبی قرار ندارند و دخل و خرج آنها هم خوانی ندارد. افزایش حقوق دولت برای بازنشستگان تاثیر چندانی بر زندگی این قشر نداشته است.

قیمت اقلام خوراکی به صورت ماهانه در حال افزایش است و در این شرایط بازنشستگان بیشترین آسیب را از افزایش چندین باره تورم و هزینه‌های ضروری و اولیه زندگی متحمل می‌شوند.

وضعیت فعلی معیشتی و درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی خوب نیست و بازنشستگان مستحق وضعیت دشوار کنونی نیستند. مسئولان تامین اجتماعی باید به این مسئله توجه داشته باشند که رفع مشکلات بازنشستگان در اولویت کار آنها باشد.

بارها اتفاق افتاده است که حقوق بازنشستگان با تاخیر چندین هفته ای پرداخت شده و در این شرایط حتی یک روز تاخیر در پرداخت، مشکلات بسیار برای این قشر به وجود می‌آورد.

بازنشستگان بهترین سال‌های عمر خود را صرف سربلندی و سازندگی کشور کرده‌اند و بازنشستگان از دولت جدید درخواست دارند که به وضعیت درمانی و معیشتی آنها در اولین فرصت رسیدگی شود.

یک بازنشسته گفت: معیشت بازنشستگان در وضعیت بحرانی قرار دارد و مسئولان اصلا به فکر مشکلات این قشر جامعه نیستند. بازنشستگان دارای فرزند و نوه هستند و خرج و مخارج آنها بسیار زیاد است.

اکبر هدایتی ادامه داد: دولت هر ساله حقوق ما بازنشستگان را افزایش می دهد ولی قیمت ها سریع افزایش پیدا می کند و افزایش حقوق اصلا تاثیری بر زندگی ما ندارد. دولت باید بر بازار نظارت بیشتر داشته باشد که مردم انقدر تحت فشار نباشند.

وی بیان کرد: دولت هرساله وام های ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومانی به تعدادی از بازنشستگان پرداخت می کند. چطور می توان با این وضعیت تورم با وام ۳۰ میلیون تومانی زندگی کرد؟

وی گفت: تورم در کشور رو به افزایش است و ما از دولت می خواهیم که وام ضروری بازنشستگان ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیونی تومانی با سود کم درصد به بازنشستگان بپردازد. وضعیت فعلی معیشتی بازنشستگان در شان آنها نیست.

یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان، که غالبا از اقشار متوسط و بعضا ضعیف جامعه محسوب می شوند، پرداخت می نماید، وام ضروری بازنشستگان کشوری است. مبلغ این وام در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته و به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده است. اما دریافت این وام نیازمند انجام مراحلی است، که اولین گام از آن، پس از احراز شرایط در فرد متقاضی تکمیل فرم ثبت نام است.

یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان، که غالبا از اقشار متوسط و بعضا ضعیف جامعه محسوب می شوند، پرداخت می نماید، وام بازنشستگان کشوری است. مبلغ این وام در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته و به مبلغ ۳۰ میلیون تومان رسیده است. اما دریافت این وام نیازمند انجام مراحلی است، که اولین گام از آن، پس از احراز شرایط در فرد متقاضی تکمیل فرم ثبت نام است.

اما سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از متقاضیان دریافت این وام شکل گیرد این است که، فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری چیست؟ آنچه مسلم است برای دریافت هرگونه وام، نیاز هست که متقاضی درخواست خود را ثبت نماید، که این تقاضا در فرمی که برای این منظور در نظر گرفته شده ثبت شده و درخواست شخص بر این اساس مورد بررسی قرار می گیرد. فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری نیز به همین شکل در نظر گرفته شده است.

متقاضیان دریافت این وام برای ثبت نام با دو فرم مواجه خواهند بود، یکی فرم اینترنتی این وام است که با ورود به سایت کانون بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir می توانند به تکمیل این فرم اقدام نمایند.

برای دریافت این وام، داوطلبان باید، شرایط ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری را رعایت نمایند. ضوابط نام نویسی و دریافت این وام به شرح زیر می باشد:

ارائه تسهیلات تنها به ازدواج اولیه فرزند (عروس/داماد) بازنشستگان و فرزند وظیفه بگیر (همسر) تعلق می گیرد. بنابراین به ازدواج دوم و … فرزندان افراد مذکور، وامی تعلق نخواهد گرفت.

فرزندان بازنشستگان کشوری باید، بعد از تاریخ (۱۳۹۸/۰۱/۰۱) ازدواج نمایند.

مبلغ وام سیصد و پنجاه میلیون ریال می باشد و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می نماید، واریز خواهد شد.

بازنشستگان و موظفین (همسر) که در دوره های قبلی، نسبت به اخذ وام ازدواج مزبور اقدام نموده اند، امکان ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: