بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی

فوری/پرداخت رفاهیات جدید به بازنشستگان تامین اجتماعی | آغاز ثبتنام دریافت رفاهیات +شرایط و جزییات

آخرین خبر در رابطه با رفاهیات بازنشستگان را در ادامه می خوانید.

کدخبر : 21281
سایت سرگرمی روز :

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام ۷۰ هزار نفر از بازنشستگان به شهرهای مقدس مشهد و قم در قالب طرح کرامت رضوی طی سال جاری، گفت: ثبت‌نام‌ و انتخاب اسامی بازنشستگان از طریق کانون‌های بازنشستگی صورت می‌گیرد و این بازنشستگان از میان کسانی انتخاب می‌شوند که طی هیچ دوره‌ای در طرح کرامت رضوی از سوی سازمان تامین اجتماعی اعزام نشده‌ باشند.

محسن تقیانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ سازمان تامین اجتماعی اقدام به برنامه‌ریزی برای سفرهای زیارتی بازنشستگان و اعزام آنها کرده است، افزود: سفرهای زیارتی بازنشستگان و اعزام آنها به مشهدالرضا (ع) و شهر مقدس قم در حالی طی سنوات گذشته به اجرا درآمد که پس از شیوع ویروس کرونا این اقدام متوقف و مجددا از سال ۱۴۰۱ از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز سازمان تامین اجتماعی برای اعزام ۷۰ هزار نفر به مشهد و قم در قالب طرح کرامت رضوی برنامه‌ریزی کرده است، درخصوص جزییات بیشتر این طرح، گفت: در این طرح قرار است ۶۰ هزار نفر به مشهد و ۱۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی به قم به مدت سه روز اعزام شوند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: این سفرها از آغاز، یعنی از حمل‌ونقل تا اسکان در هتل‌های مناسبی که در شهر مشهد برای اسکان زائران در نظر گرفته شده، رایگان است و در همین راستا نیز برای بالا بودن کیفیت هتل‌ها با کانون‌های بازنشستگی توافقاتی صورت گرفته است. علاوه بر این، سازمان برای آموزش بازنشستگان و همراهانشان در خصوص مباحث معرفتی، آداب زیارت و موضوعات تغذیه و سلامت و ... برنامه‌ریزی کرده است.

تقیانی در پاسخ به این سوال که اعزام این ۷۰ هزار نفر طی چند سفر انجام خواهد شد؟‌ گفت: برخی گروه‌ها در قالب گروه‌های ۵۰ نفره و برخی در قالب گروه‌های ۲۰۰ نفره اعزام می‌شوند، اما تا پایان سال قرار است ۷۰ هزار نفر به مشهد و قم اعزام شوند.

وی تاکید کرد: ثبت‌نام‌ها و انتخاب اسامی از طریق کانون‌های بازنشستگی صورت می‌گیرد و این بازنشستگان از میان کسانی انتخاب می‌شوند که طی هیچ دوره‌ای در طرح کرامت رضوی به این شهرها اعزام نشده‌ باشند.

رئیس هیات مدیره  کانون کارگران بازنشسته خراسان رضوی در نامه ای به  مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی  خواستار  پرداخت مبلغ یک میلیون تومان علی الحساب  تیر ماه  به بازنشستگان تامین اجتماعی شد  

 علی اصغر رضایی خطاب به میرهاشم موسوی نوشته است  خواهشمند است بابت متناسب سازی حقوق برای رفع تبعیض فی مابین بازنشستگان کارگری با کشوری ها و لشکری ها تا نهایی شدن صدور احکام جدید بازنشستگان تأمین اجتماعی اقدامات لازم صورت گیرد 

پیگیری کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی درباره واریز یک میلیون تومان علی الحساب تیر ماه 

در پی واریز مبلغ یک میلیون تومان بابت على الحساب متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز از پیگیری این کانون برای تحقق این کار برای بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد. 

  محمد اسدی  افزود: به جد پیگیر واریز یک میلیون تومان علی الحساب تیر ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم و مخالف تبعیض بین بازنشستگان صندوق های مختلف بازنشستگی می باشیم. 

وی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد از شکاف و تبعیض بین بازنشستگان صندوق های مختلف بازنشستگی خودداری شود. 

یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری گفت: بی‌نصیب گذاشتن بازنشستگان تامین اجتماعی از منابع همسان‌سازی، یک ظلم علیحده است، ما مالیات می‌دهیم اما پول آن خرج دیگران می‌شود!

 بازنشستگان تامین اجتماعی، در وضعیتی دشوار به سر می‌برند؛ امید چندانی به اجرای متناسب‌سازی در این صندوق نیست؛ ضمن اینکه نگرانی بابت سرنوشت شرکت‌های زیرمجموعه این صندوق بالا گرفته است؛ مدیران تامین اجتماعی و شستا خبر از فروش تعدادی از این شرکت‌ها داده‌اند؛ آیا قرار است بنگاه‌هایی که جزو سرمایه تاریخی کارگران هستند، به سادگی و بدون شفافیت و ارائه اعداد و آمار اقناع‌بخش به فروش برسد؟!

«خسرو رنجبری» فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی به تشریح دغدغه‌های مستمری‌بیگران این صندوق می‌پردازد، او مسائلِ بااهمیتی را طرح می‌کند که باید مدیران جدید تامین اجتماعی مد نظر قرار دهند.

رنجبر قبل از هر چیز به تغییر رویه پرداخت حقوق‌ها اعتراض می‌کند: «تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان (مستمری) به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هیچ عذر و بهانه‌ای در این زمینه پذیرفته نمی‌شود؛ پاسخ بازنشستگان این است که چنانچه مدیران مربوطه توان تامین منابع مالی برای پرداخت به موقعِ حقوق بازنشستگان را ندارند استعفا بدهند و افراد توانمندتر جایگزین شوند؛ نباید در پرداخت مستمری ماهانه‌ی بازنشسته‌ای که یک سوم خط فقر حقوق می‌گیرد، تاخیر شود، عدالت و انصاف نیست».

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: