ترفند جادویی آب کردن یخ مرغ تو کمترین زمان | چیکار کنیم یخ مرغ زود باز شود؟

برای باز کردن یخ مرغ قصد داریم روشی سریع و سالم را به شما پیشنهاد کنیم که بسیار کاربردی و عالی است.

کدخبر : 21299
سایت سرگرمی روز :

اگر می خواهید مرغ بپزید و برای پخت عجله دارید راهی است که بدون استفاده از مایکرو ویو عمل کنید ، راهی که سالهاست خانم های خانه دار از آن استفاده می کنند و خطرات ایجاد شده در روش باز کردن یخ مرغ به وسیله مایکرویو را ندارد و تنها به مقداری آب البته سرد نیاز دارد.

این روش سریع که در اغلب آشپزخانه های حرفه ای استفاده می شود بهترین روش است و 20 تا30 دقیقه طول می کشد تا مرغ یخ زده ذوب شود.

کاسه یا ظرف بزرگی را با آب سرد پر کنید ( کاسه سالاد ) طوری که مرغ کاملا زیر آب باشد. به طور منظم آب را با آب سرد تازه تعویض کنید . اگر در همان لحظه خیلی مشغول هستید، اجازه دهید قطره کوچکی از آب سرد از بالا جاری باشد.

از آب داغ استفاده نکنید چون خطر را افزایش می‌دهد در حالی که داخل آن هنوز یخ زده است، و بیرون آب شده (حیطه خطر) دمای 41تا135 درجه فارنهایت است دمایی که در آن باکتری ها بیشتر رشد می کنند و غذا را به خطر می اندازند.

وقتی تکه های مرغ به اندازه کافی از یخ زدگی درآمدند از هم جدا می شوند،. بقیه آب شدن سریع تر خواهد بود. فرآیند را ادامه دهید تا اینکه یخ گوشت کاملا ذوب شود. اگر مرغ کامل دارید ، مطمئن شوید آب سرد در داخل آن رفته و از خارج و داخل از یخ باز می شود.

بنابراین زمانی که از آب خنک، قابل شرب در دستشویی و شست وشو استفاده می کنید، به سرعت مرغ در حال ذوب شدن است ( و هر گوشت دیگری به طور کلی ) با آب جاری کاملا خوب ذوب می شود.

نکته: برای جلوگیری از رشد باکتری ها، مرغ تان را بلافاصله بعد از ذوب شدن بپزید و هرگز غذاهای ذوب شده را دوباره منجمد نکنید.

پاشیدن مقداری نمک به مرغ، تا حدودی می‌تواند به باز شدن یخ مرغ کمک کند. در این روش،‌ مرغ بدون پوشش، در یک ظرف آب سرد قرار می‌گیرد و روی آن مقداری نمک پاشیده می‌شود. اما این روش یخ زدایی، اصلا توصیه نمی‌شود. چون کیفیت و طعم مرغ تغییر خواهد کرد. همچنین باکتری‌های مرغ فعال خواهد شد.

هر چند از قدیم، بیرون آوردن مرغ از فریزر و گذاشتن آن روی کانتر آشپزخانه یا سینک ظرفشویی، برای باز کردن یخ آن متداول بوده، ولی این روش هم جزو روش‌هایی است که اصلا توصیه نمی‌شود. مخصوصا اگر پلاستیک یا پوشش مرغ باز باشد و هوا به آن نفوذ کند. در این روش هم باکتری‌های مرغ فعال می‌شوند و کیفیت و طعم گوشت مرغ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

هواپز یا سرخ کن بدون روغن، یکی از دستگاه‌هایی است که علاوه بر درست کردن مرغ در هواپز می‌توانید برای باز کردن یخ مرغ هم از آن کمک بگیرید. المنت‌هایی که در دستگاه هواپز وجود دارند، گرما را به مرغ منتقل می‌کنند و در زمان محدودی می‌توانید مرغ را یخ زدایی کنید.

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای دیفراست مرغ،‌ قرار دادن آن در مایکرویو است. برای این کار، مرغ را با پوششی که دارد (پلاستیک فریزری، زیپ کیپ یا ظروف دربسته) داخل مایکرویو بگذارید. روی مرغ را بپوشانید. بعضی از دستگاه‌ها، خودشان گزینه تنظیمات یخ زدایی مواد غذایی را دارند. اگر چنین امکانی دارید، این دکمه را بزنید.

اگر دستگاه مایکروفر شما گزینه یخ‌زدایی ندارد، آن را روی ۲۰ تا ۳۰ درصد توان دستگاه، تنظیم کنید و حدود ۴ دقیقه بسته به ضخامت و اندازه مرغ، طول می‌کشد که یخ آن باز شود. در حین باز شدن یخ مرغ، چند بار درب دستگاه را باز کرده و مرغ را زیر و رو کنید تا همه قسمت‌های آن باز شود.

نکته: در روش باز کردن یخ مرغ در مایکروویو و دستگاه هواپز، باید مرغ را بعد از باز شدن یخ آن، سریعا بپزید و دوباره فریز نکنید. چون در این روش، امواج مایکروویو دمای مرغ را در حدی بالا می‌برند که باکتری‌ها رشد کند. اگر سریع‌ مرغ را بپزید، این باکتری‌ها بر اثر حرارت از بین می‌روند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: