بسته معیشتی | سبد کالا | بسته حمایتی

واریزی جدید 500 هزار تومانی دولت برای مددجویان | اهداء بسته معیشتی جدید دولت برای این دهک‌ها از امشب

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: ۳۸۳ هزار و ۳۱۶ بسته معیشتی و سبد غذایی بین مددجویان زنجانی توزیع شد.

کدخبر : 21363
سایت سرگرمی روز :

روح‌اله‌صالحی  اظهار کرد: پویش اطعام و احسان حسینی با هدف تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند (تحت حمایت و غیرتحت حمایت) در طول ماه محرم و صفر توسط کمیته امداد استان در حال اجرا است.

وی افزود: در این پویش غذای گرم و سبدهای معیشتی با کمک‌های مردمی، مشارکت مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در استان تهیه و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه امسال در قالب این طرح ۳۶۰ هزار و ۸۰۹ غذای گرم بین مددجویان توزیع شده است، اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۲ هزار و ۵۰۷ بسته معیشتی توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه مجموعا در قالب این پویش ۳۸۳ هزار و ۳۱۶ غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد، افزود: برای توزیع این غذاها و بسته‌های غذایی ۴۹۳ میلیارد ریال با کمک خیرین هزینه شده است.

وی ادامه داد: طبق برآورد انجام شده میانگین ارزش ریالی هر بسته غذایی توزیع شده ۵ میلیون و ۴۲۲ هزار ریال و هر پرس غذای گرم نیز یک میلیون ریال بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از پرداخت ۳۲۸ مورد کمک هزینه تهیه اندام مصنوعی برای مددجویان زیرپوشش با اعتبار شش میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال خبر داد.

حامد رضایی  اظهار کرد: رقم اعتبار اختصاص یافته به عنوان کمک هزینه تهیه اندام مصنوعی در هم‌سنجی با سال گذشته ۲۰۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۲ هزار و ۷۸۶ مددجوی زیرپوشش نیز امسال از اعتبارهای کمک هزینه وسایل توانبخشی برخوردار شده‌اند که اعتبار اختصاص یافته به این بخش ۷۸ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال بوده و در سنجش با سال پیش رشد ۱۳۸ درصدی داشته است.

رضایی استفاده کنندگان از خدمات ورزش درمانی بهزیستی اردبیل را ۵۸۵ نفر اعلام و بیان کرد: امسال به این بخش از خدمات بهزیستی بیش از ۲ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال اختصاص یافته بود که نسبت به سال گذشته ۲۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۳۴۴ نوع خدمت در معاونت توانبخشی بهزیستی برای ارائه به جامعه هدف تعریف شده است که امسال اعتبار این خدمات بیش از هشت میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال بوده و در مقایسه با سال قبل ۹۶ درصد اضافه شده است.

رضایی ادامه داد: افزایش اعتبارات، دست کارکنان و کارشناسان بهزیستی را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مددجویان تحت حمایت بازتر می‌کند و از هر فرصت و ظرفیت در اختیار جهت خدمات رسانی به مخاطبان خود بهره برداری می‌کنیم.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و ۴۰ هزار و ۱۵۸ نفر از جمعیت این استان، تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

 جان محمد آبسالان در آئین توزیع ۷۰ کولر بین مددجویان تحت پوشش این نهاد گفت: ارزش ریالی این وسایل ۵ میلیارد ریال است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بخش پاتاوه افزود: توزیع بیش از ۱۰۰ بخاری نیز در هفته آینده بین مددجویان آغاز می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی از ایجاد یک هزار و ۵۱۲ فرصت شغلی در سالجاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، غلامعلی ملامهدی روز سه شنبه با تاکید بر توانمندسازی مددجویان زیر حمایت این نهاد اظهار کرد: ایجاد فرصت شغلی و اشتغالزایی برای مددجویان رسالت اصلی کمیته امداد است.

وی همچنین ادامه داد: امسال تاکنون تعداد یکهزار و ۲۳۸ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: امسال ۲۷۴ مددجوی زیر حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز توسط کاریابی صاحب شغل شده اند.

ملامهدی اضافه کرد: کمیته امداد آذربایجان شرقی در ایجاد فرصت شغلی بعد از استان تهران رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان نیز در اعطای تسهیلات از رتبه دوم کشوری به رتبه نخست ارتقا یافته است.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد در حوزه اشتغال حرفی برای گفتن دارد، افزود: این نهاد در سال های اخیر همواره به عنوان دستگاه برتر استان در ایجاد اشتغال در آذربایجان شرقی شناخته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: