خبر رئیس کمیته امداد به مددجویان | پرداخت فوق العاده ویژه در این ماه برای مددجوبان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ هزار مددجو توانمند شدند، گفت: امسال نیز ۱۱۰ هزار مددجو خودکفا و از تحت پوشش این کمیته خارج می‌شوند.

کدخبر : 21618
سایت سرگرمی روز :

سید مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان کاروان رهسپاران عصر ظهور و پویش اطعام و احسان حسینی افزود: امروز افرادی که روزی خود مددجو بودند توانمند شده‌ و کمک حال دیگر مددجویان هستند.

وی تاکیدکرد: کاروان عصر ظهور از دل مردم بر آمده است و آثار آن در همه عرصه ها قابل رویت است.

وی افزود: در پویش اطعام حسینی نیز مردم بسیار مشارکت کردند هم نیازمندان کمیته امداد و هم نیازمندان محلات کم برخوردار را اطعام کردند و بسته های میشعتی بین آنان توزیع کردند، اما الویت اصلی ما در کمیته امداد توانمندسازی آنان است.

رئیس کمیته امداد گفت: اربعین یک مانور جهانی است که در رابطه با تمدن جدید جهانی شکل گرفته است و دنیا و آخرت در امام حسین (ع) است.

حبیب اله آسوده معاونت مشارکت های مردمی کمیته امداد نیز در این آیین گفت : در سه سالی که از تشکیل آیین رهسپاران ظهور می گذرد ۱۶ هزار نفر پذیرایی شدند و ۱۲ هزار مددجو هم به مراسم اربعین اعزام شدند ‌.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۷۳ خانه امداد در ۲۱۶ پهنه در سراسر استان تهران با هدف کاهش فقر و ارائه خدمات به نیازمندان در محلات کمتربرخوردار فعالیت می کنند.

سید ابوالفضل پرپنچی افزود: این خانه‌ها با هدف کاهش فقر و ارائه خدمت به نیازمندان در مناطق کمتر برخوردار از سال ۱۳۹۸ در تهران راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح استعدادهای کودکان شناسایی و پرورش داده می‌شود، گفت: در این طرح از مردم محل در جهت ارائه خدمت به خانواده‌های نیازمند استفاده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، افزود: خدماتی همچون بهداشت و درمان، مهارت آموزی و شغل، عمران و مسکن و تامین هزینه‌های آن، آموزش و پرورش جهت ارائه خدمات به بازماندگان تحصیل، اوقات فراغت به خانواده‌های نیازمند و فرزندان آنها ارائه می‌شود.

پرپنچی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش فقر و پرورش استعدادها تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان توسط خانه‌های امداد به خانواده‌های بی‌بضاعت ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در قالب پویش اطعام و احسان حسینی نیز بالغ بر ۷۳۰ میلیارد تومان به صورت بسته غذایی خشک و غذای گرم در اختیار خانواده‌های بی بضاعت قرار گرفته است.

معاون اجرایی ستاد اربعین کشور با اشاره به ایجاد مراکز تجمعی زائر در شهر کربلا، نجف، سامرا و کاظمین گفت: با کشور عراق توافقاتی در این خصوص صورت گرفته است؛ در این مراکز همه خدمات از جمله بهداشت و درمان ارائه خواهد شد.

حسن پلارک با بیان اینکه اعزام جوانان مناطق کمتربرخوردار به اربعین حسینی حرکت بسیار ارزشمندی است، اظهار داشت: باید با همکاری همه دستگاهها این حرکت عظیم توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه اربعین امسال حاصل تلاش چندساله دست‌اندرکاران است و نقاط ضعف آن برطرف شده است، گفت: زیرساخت‌های خوبی احداث شد و اربعین امسال بی نقص‌ترین اربعین بود.

وی افزود: امسال خوشبختانه گلایه‌ای از سوی زائرین اربعین نداشتیم و این افتخاری برای همه دستگاه‌های خدمتگذار است.

معاون اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه ۸۰ هزار زائر حج اعزام کردیم که از این تعداد بیش از ۶۰ نفر فوت کردند، گفت: نزدیک به چهار میلیون زائر به اربعین حسینی اعزام شد که از این تعداد ۱۰۳ نفر فوت کردند که به دلیل ایست قلبی و کهولت سن بوده است.

جانشین وزیر کشور در طرح ۲۰۲۰ گفت: در طرح ۲۰۲۰ به بیش از ۱۹ میلیون نفر از مناطق محروم کشور خدمت‌رسانی می‌شود و باید امکانات کشوری در راستای تقویت این افراد به کارگیری شود.

علی آقامحمدی با بیان اینکه امروز جنایات غزه نشان داده است مبارزه ادامه دارد و باید بتوانیم جنایات این رژیم منحوس را به گوش جهانیان برسانیم افزود: در هشت سال دفاع مقدس می‌گفتیم کربلا کربلا ما داریم می‌آییم و پیروز شدیم و حالا طرح رهسپاران ظهور هم می‌گوید ما داریم می‌آییم و باید با مدد خود امام حسین این اقدام را ادامه دهیم و جوانان مناطق کمتر برخوردار را به اربعین حسینی اعزام کنیم. 

وی با اشاره به اینکه طرح ۲۰۲۰ به دنبال توانمندی مناطق کمتربرخوردار است، گفت: باید استعداد جوانان این مناطق را شناسایی و آن را تقویت کنیم؛ باید بتوانیم با مهارت آموزی جوانان این مناطق را تا رسیدن به کمال حمایت کنیم.

معاون وزیر کشور در طرح ۲۰۲۰ خاطرنشان کرد: باید از ترحم کردن دست برداریم چراکه اینها راه‌حل نیست بلکه باید توان و استعداد جوانان این مناطق را شناسایی کنیم. 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: