بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/اجرای افزایش حقوق بازنشستگان با روش 30-30-40 از این ماه | حداقل حقوق بازنشستگان 15 میلیون تومان شد

انتظار داریم جناب آقای دکتر پزشکیان که به دنبال تحقق وفاق ملی هستند با توجه به یکی از الزامات این آرمان متعالی که خشنود سازی بازنشستگان به عنوان تاثیرگذارترین طیف اجتماعی است . ان شاا... بتوانند در راستای تحقق بخشیدن به وعده های انتخاباتی خود گام بردارند .

کدخبر : 22249
سایت سرگرمی روز :

حمزه رستمی آقاجری : با گذشت ۶ ماه هنوز اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در هاله ای از ابهام قرار دارد .

حمزه رستمی آقاجری مدیر کانون بازنشستگان آموزش و پرورش فارس با اشاره به لبریز شدن صبر بازنشستگان در واکنش به تاخیرات ایجاد شده برای اجرای طرح همسان سازی حقوق اظهار داشت : انتظار داریم جناب آقای دکتر پزشکیان که به دنبال تحقق وفاق ملی هستند با توجه به یکی از الزامات این آرمان متعالی که خشنود سازی بازنشستگان به عنوان تاثیرگذارترین طیف اجتماعی است . ان شاا... بتوانند در راستای تحقق بخشیدن به وعده های انتخاباتی خود گام بردارند .  

حمزه رستمی در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل بازنشستگان در پیروزی انقلاب و حراست از دستاوردهای آن گفت : هم اکنون این طیف خدوم در چنبره مشکلات معیشتی گرفتار شده به طوری که حتی از داشتن یک زندگی زیر سطح معمولی هم محروم هستند تا آنجا که بهبود وضعیت معیشت ، بیمه تکمیلی درمان فراگیر و تکریم منزلت اجتماعی برای آنها به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است .  

وی توجه رئیس جمهور را به این نکته ی مهم معطوف داشت که متاسفانه در فرآیند ارائه ی لایحه ی قانون برنامه هفتم توسعه کشور هیچ جایگاهی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در نظر گرفته نشده بود اما پیگیری های مستمر مدیران کانونهای بازنشستگی خاصه آموزش و پرورش برای تحقق این مهم منجر به گنجانیده شدن فرآیند همسان سازی حقوق بازنشستگان در متن قانون برنامه هفتم توسعه کشور با احتساب مدل 40 ، 30 و 30 گردید و به تبع آن در لایحه قانون برنامه و بودجه سنواتی سال 1403 نمایندگان مجلس با افزایش یک درصدی ارزش افزوده ، مبلغ 70 همت را در ردیف لایحه ی قانون برنا مه و بودجه لحاظ کردند که پس از تایید شورای نگهبان قانون اساسی ، مراتب جهت زمینه سازی برای اجرا توسط رئیس مجلس شورای اسلامی طی بخشنامه ای به وزراتخانه های ذیربط اعلام گردید اما متاسفانه علی رغم وعده های داده شده در مصاحبه ها و نشست های رسمی و تذکرات مکرر ، اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد . 

حمزه رستمی در ادامه اظهار داشت : در همین راستا از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی اصلی امور بازنشستگان انتظار داریم که نسبت به ترمیم وضعیت معیشتی بازنشستگان اهتمام داشته باشند و خطر از دست رفتن امید به بهبود را جدی بگیرند ! 

حمزه رستمی خاطرنشان کرد : بازنشستگان از وعده ها و شعار های  نمایندگان مجلس که به نظر می رسد  فاقد تاثیرگذاری جدی در اجرای قانون هستند خسته شده و ابراز ناامیدی می کنند و احساس میکنند درسطوح مختلف  اجرایی کشور هم توجهی نمی شود   زیرا نمایندگان موظف به بکارگیری اهرم نظارت و کنترل بر اجرای قوانین مصوب ساری و جاری هستند لذا اولا باید بگویند که مبلغ اختصاص یافته به مسئله ی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در بودجه سنواتی 1403 چقدر بوده است ؟

ثانیا باید مشخص شود که چرا سازمان امور اداری و استخدامی کشور از تهیه ، تنظیم و تدوین جدول آیین نامه اجرای همسان سازی سرباز می زند ؟ ثالثا با توجه به مصوبات مجلس چرا شاهد تمهیدات لازم برای ایجاد سازو کاری نتیجه بخش با هدف اجرای امر همسان سازی نیستیم ؟ رابعا چرا همسان سازی حقوق به مبلغ 9 همت در سال 1401 به فراموشی سپرده شده است ؟  

مدیر کانون بازنشستگان آموزش و پرورش فارس در پایان گفت : ما در واکنش به مراجعات پی در پی بازنشستگان به کانون ها و درخواست پاسخی منطقی به مطالباتشان ، احساس استیصال و درماندگی می کنیم و جز اظهار شرمندگی کاری از دستمان برنمی آید ! لذا بدون تعارف اظهار می داریم که  نباید نشانه های امید به  اصلاح امور و بهبود وضعیت معیشت از چهره  پر چین و چروک بازنشستگان که پیگیر حقوق بلاتردید خود هستند ، کمرنگ شود 

وی در پایان  گفت  پرداخت قطره چکانی مبلغ 1000000میلیون تومان عل الحساب درهرماه نمی تواند رافع مطالبات مسکوت مانده بازنشستگان در راستای اجرای همسان سازی در سال 1403باشد  همچنین اعمال ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری مشابه بیمه تکمیلی درمان شاغلان دستگاه های اجرایی از جمله دغدغه های بازنشستگان از دولت و نمایندگان مجلس به شمار می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: