خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

میتسوبیشی اوتلندر 2025 راهی بازار شد | معرفی خودرو میتسوبیشی اوتلندر 2025 با مشخصات فنی

میتسوبیشی در سال 2021 عرضه نسخه اروپایی اوتلندر را متوقف کرد. در همان زمان، تولید نسل چهارم این خودرو برای بازار آمریکا آغاز شد. اما در سال 2025، این کراس‌اوور با طراحی آشنا به اروپا بازخواهد گشت.

کدخبر : 22390
سایت سرگرمی روز :

مدل 2025 میتسوبیشی اوتلندر برای اروپا به صورت پلاگین هیبرید عرضه می‌شود و از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل آمریکایی است که در اکتبر 2021 معرفی شد. به عبارت دیگر، این طراحی اکنون چهار سال قدمت دارد که ممکن است برای بازپس‌گیری سهم از دست رفته بازار اروپا به میتسوبیشی کمک چندانی نکند.

 

این مدل جدید با نشان "PLUG-IN HYBRID EV" عرضه می‌شود که در آن، حروف EV بزرگتر از عبارت پلاگین هیبرید است. برخلاف مدل‌های قبلی که این نشان در گلگیرهای جلو قرار داشت، در این مدل نشان‌ها بر روی درب‌های جلو و زیر آینه‌های جانبی نصب شده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی ضمیمه، میتسوبیشی با افتخار از اوتلندر به عنوان مدل پرچم‌دار خود یاد می‌کند. با این حال، باید به این خودروساز ژاپنی یادآوری کرد که در گذشته، پرچم‌دار این برند مدل‌های پاجرو و لنسر اوولوشن بودند.

بزرگترین چالش میتسوبیشی پس از پیوستن به اتحاد رنو-نیسان، تفاوت‌گذاری است، یا بهتر است بگوییم عدم وجود آن. نسل چهارم اوتلندر نمونه‌ای بارز از این مشکل است. نسخه فقط احتراقی این خودرو از موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی نیسان (PR25DD) استفاده می‌کند. تنها نسخه‌های هیبرید ملایم مخصوص چین و پلاگین هیبرید که در تصویر مشاهده می‌شود، هنوز از بخشی از تکنولوژی میتسوبیشی بهره می‌برند، با موتورهای 1.5 لیتری توربوشارژ (4B40) و 2.4 لیتری تنفس طبیعی (4B12).

در زیر پوسته، میتسوبیشی اوتلندر 2025 از پلتفرم C/D مشترک بهره می‌برد که توسط رنو-نیسان برای خودروهای کامپکت و متوسط طراحی شده است. حتی گیربکس این خودرو نیز از نیسان است و از نوع CVT ساخت شرکت جاتکو (JATCO CVT8) استفاده می‌کند.

بر اساس مشخصات رسمی، نسخه پلاگین هیبرید اوتلندر 2025 برای بازار اروپا در یک جنبه مهم با مدل قبلی متفاوت است. ظرفیت باتری پرقدرت این خودرو از 20 کیلووات‌ساعت به 22.7 کیلووات‌ساعت افزایش یافته است که نتیجه آن دستیابی به برد الکتریکی 86 کیلومتری (53 مایل) بر اساس استاندارد WLTP است. در حالی که در آمریکا، میتسوبیشی مدل 2025 اوتلندر را با باتری 20 کیلووات‌ساعتی و برد 61 کیلومتری (38 مایل) بر اساس استاندارد EPA معرفی کرده است.

باتری بزرگتر باعث شده تا توان خروجی مداوم خودرو نسبت به قبل 108 درصد افزایش یابد. میتسوبیشی همچنین به کاهش مقاومت داخلی باتری اشاره کرده است. این باتری همانند نمونه 20 کیلووات‌ساعتی به وسیله مایع خنک می‌شود. از نظر موتور احتراق داخلی، اوتلندر PHEV سیستم بازچرخانی گازهای خروجی، منیفولد اگزوز یکپارچه و کانال‌های خنک‌سازی گسترش یافته را معرفی کرده است. توان خروجی این موتور 100 کیلووات و 203 نیوتن‌متر است که برابر با 136 اسب بخار و 150 پوند-فوت گشتاور است.

موتورهای الکتریکی جلوی میتسوبیشی اوتلندر 2025 معادل 116 اسب بخار و 255 نیوتن‌متر (188 پوند-فوت) گشتاور دارند، در حالی که موتورهای الکتریکی عقب 136 اسب بخار و 195 نیوتن‌متر (144 پوند-فوت) گشتاور تولید می‌کنند. مجموع توان سیستم برابر با 306 اسب بخار متریک یا 302 اسب بخار مکانیکی است، که بیشتر از مدل آمریکایی با توان ترکیبی 248 اسب بخار است.

میتسوبیشی همچنین ظرفیت باک سوخت مدل اروپایی اوتلندر را به 53 لیتر (14 گالن) افزایش داده است، در حالی که نسل قبلی تنها 45 لیتر (11.9 گالن) سوخت می‌گرفت. برای مقایسه، مدل 2025 اوتلندر PHEV برای بازار آمریکا دارای ظرفیت باک 56 لیتری (14.8 گالن) است.

 

منبع: پدال
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: