خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

میتوسوبیشی اکلیپس جدید به ایران آمد | معرفی خودرو میتوسوبیشی اکلیپس با مشخصات فنی

براساس شنیده ها یک کراس اوور ژاپنی دیگر با آرین موتور در راه ایران است.

کدخبر : 22422
سایت سرگرمی روز :

عرضه  این محصول پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم شماره گذاری به زودی آغاز خواهد شد.

در خلال نمایشگاه خودروی  مشهد، که اواخر شهریورماه برگزار شد، آرین موتور، میتوسوبیشی اکلیپس را به عنوان جدیدترین محصول و همچنین یکی از تازه ترین خودروهای بازار را معرفی و رونمایی کرد. محصولی که با توجه به شرایط موجود بازار خودرو و وفور خودروهای چینی، در کنار سایر محصولات میتسوبیشی با استقبال خوب بازدیدکنندگان همراه شد.

مصرف کنندگان بعد از مدت ها شاهد رونمایی و معرفی خودرویی بودند که اصالت داشت. به بیان دیگر، محصولات میتسوبیشی که وارد ایران می شوند، از شرکت مادر خریداری شده و محصول خود ژاپن هستند. بر همین اساس شنیده می شود که آرین موتور قصد دارد نسخه ۲۰۲۵ اکلیپس کراس را وارد و روانه بازار کند.

با توجه به اصالت که این خودرو دارد، یعنی ژاپنی بودن و مشخصات فنی قابل توجه از همین حالا باید جای ویژه ای برای این کراس اوور در بازار خودرو در نظر گرفت. اکلیپس ۲۰۲۵ می تواند سطح دیگری از رقابت را به وجود بیاورد و بازار را به تحرک بیش‌تری وادار کند.

اکلیپس ۲۰۲۵ به عنوان یک کراس اوور از موتوری ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو برخوردار است که می تواند ۱۶۳ اسب بخار قدرت تولید کند. این نیرو توسط یک گیربکس CVT 8 هشت سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. اکلیپس ۲۰۲۵، که قرار است با آرین موتور عرضه شود، دو دیفرانسیل است. بهره گیری از سیستم  چهارچرخ محرک موجب کنترل  پایداری بهتر این خودرو در وضعیت های مختلف حرکتی در جاده های متفاوت خواهد شد. مصرف سوخت ترکیبی اکلیپس ۲۰۲۵، 7 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد نیز ۹.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

از دیگر امکانات کنترل این محصول می توان به کنترل کشش و پایداری، ترمز اضطراری کمکی، کروز کنترل، سنسور نور و باران، دی‌لایت، سیستم جلوگیری از برخورد جلو، ۷ ایربگ، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سنسورهای پارک جلو و عقب، نمایشگر هدآپ (HUD)، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن فرمان، سیستم تهویه دوگانه و سقف پانورامیک اشاره کرد.

با توجه به مشخصات فنی و همچنین امکانات رفاهی و ایمنی، می توان مطمئن بود اکلیپس ۲۰۲۵ در سطح بالایی از بازار خودرو قرار خواهد گرفت. آرین موتور به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در دور جدید واردات و بعد از ۶ سال ممنوعیت و محرومیت با عرضه و انتخاب محصولات این شرکت، فرصت جدیدی برای علاقه‌مندان به بازار خودرو ایجاد کرده است. اکلیپس ۲۰۲۵ نیز از جمله خودروهایی به شمار می رود که می تواند نیاز بخش زیادی از علاقه‌مندان به خودروهای وارداتی را برآورده کند.

بعد از معرفی میتسوبیشی اکلیپس کراس به سراغ بررسی ظاهری این خودرو می‌رویم. میتسوبیشی اکلیپس کراس بعد از فیس‌لیفت، در نمای جلو چهره‌ای کاملاً منطبق بر مد روز پیدا کرد و به لطف چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجره بزرگ، اسپرت و به‌روز دیده می‌شود. ضمن این‌که دو نوار کرومی ضخیم در اطراف چراغ‌ها و جلوپنجره این خودرو هم مثل دیگر محصولات جدید میتسوبیشی دیده می‌شود و باعث اصالت بیش‌تر طراحی شده است.

نمای جانبی میتسوبیشی اکلیپس کراس طراحی ساده‌ای دارد و تنها مواردی مثل آینه‌های جانبی پایه‌دار قرارگرفته روی درب و شیب نسبتاً تند ستون C، این نما را از یکنواختی خارج کرده است.

نمای عقب میتسوبیشی اکلیپس کراس هم تقریباً ساده اما عضلانی و باابهت است. ضمن این‌که اصلاح طرح چراغ‌های عقب در نسخه فیس‌لیفت باعث شده است تا طراحی این قسمت عامه‌پسندتر از قبل شود و دیگر اثری از طرح عجیب و غریب نسخه اولیه نباشد. 

داشبورد میتسوبیشی اکلیپس کراس هم با استفاده از خطوط شکسته طراحی شده است و بسیار شبیه به داشبورد نسل اول لکسوس NX است. هرچند طرح این داشبورد چند سالی نسبت به خودروهای روز دنیا عقب‌تر به نظر می‌رسد اما استفاده از دکمه‌های فیزیکی به‌جای صفحات لمسی متعدد، باعث شده است تا کار با امکانات مختلف خودرو بسیار آسان باشد.

در مجموع برای بررسی میتسوبیشی اکلیپس کراس از نظر طراحی باید بگوییم که ظاهر این خودرو در مقایسه با هم‌کلاسان چینی یا حتی کُره‌ای، زرق‌وبرق کم‌تری دارد. اما رعایت تناسب در کنار بهره‌گیری از یک‌سری المان‌های اسپرت، باعث شده است تا این خودرو ظاهری بینابین داشته باشد و بتواند هر دو قشر جوان و میان‌سال را تاحدودی راضی نگه دارد.  

در پایان بررسی میتسوبیشی اکلیپس کراس می‌توانیم از مواردی مثل طراحی قابل قبول، عملکرد فنی معقول، مصرف سوخت پایین و کیفیت ساخت مطلوب به عنوان نقاط قوت این خودرو یاد کنیم. اما در مقابل، مواردی مثل آپشن‌های معمولی و فضای کوچک صندوق بار هم نقاط ضعف این ژاپنی قدبلند را تشکیل می‌دهند.

با این اوصاف و با توجه به عطش چند ساله بازار کشور ما برای خودروهای روز برندهای شناخته‌شده دنیا، به نظر می‌رسد میتسوبیشی اکلیپس کراس آینده خوبی در ایران داشته باشد و بتواند خریدارانی که بیش‌تر از ظاهر و آپشن به اصالت، کیفیت و دوام خودرو اهمیت می‌دهند را به سمت خود جذب کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: