واریز کمک هزینه دولت به دهک های 1 تا 5 | دریافت کمک هزینه دولتی برای مددجویان با کد دستوری از 18 مهر

در اجرای طرح محرومیت زدایی سومین مرحله توزیع هزار و ۱۰۰ دستگاه کولر گازی بین نیازمندان استان هرمزگان آغاز شد.

کدخبر : 22544
سایت سرگرمی روز :

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: این کولر‌ها بین نیازمندان شناسایی شده بین دهک‌های یک تا ۵ و مددجویان کمیته امداد توزیع می‌شود.

از یکسال گذشته تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه کولر با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران و کمیته امداد بین مناطق محروم جنوب کشور توزیع شده است.

سردار مارانی افزود: از این شمار سه هزار و ۹۰۰ دستگاه کولر به استان هرمزگان اختصاص داشته که امروز سومین مرحله توزیع آن آغاز شد.

وی گفت: برای تامین این کولر‌ها ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان هرمزگان هم گفت: از این شمار کولر ۹۹۰ دستگاه به مددجویان این نهاد اهدا می‌شود.

حسن زامیران افزود: مددجویان براساس نیازسنجی‌های مددکاران و ثبت در سامانه انتخاب شده اند.

 فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) هشتبندی گفت: این واحد با ۵۵ متر مربع مساحت در مدت دو ماه ساخته می‌شود.

سرگرد پاسدارمرتضی نیکبختی افزود: هزینه ساخت این واحد ۳۵۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی هرمزگان نیز گفت: تا پایان سال باهمکاری گروه‌های جهادی در استان بیش از ۱۵۰ واحد منازل مسکونی نیازمندان ساخت و بازسازی می‌شود.

سرهنگ یاسین باوقار افزود: به منظور خدمت رسانی به مناطق محروم استان بیش از هزار و ۶۰۰ گروه جهادی ساماندهی شده اند.

وی گفت: این گروه‌ها در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، پزشکی و اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند.

 مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: این واحد‌های مسکونی براساس تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی، سپاه پاسداران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران نیک‌اندیش ساخته شد.

حمید باسره افزود: زیربنای هر یک از واحد‌های مسکونی ۵۰ متر مربع، و در همه شهرستان‌های استان پراکنده است.

وی گفت: برای ساخت این واحد‌های مددجویی ۳۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه پارسال دو هزار و ۴۶ مددجوی کمیته امداد به خودکفایی رسیدند و از زیر پوشش بودن کمیته امداد خارج شدند گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال دو هزار و ۲۰۰ مددجوی دیگر به خودکفایی برسند.

مجید الهی راد افزود: سال ۱۴۰۱ برای پنج هزار نفر، سال ۱۴۰۲ برای چهار هزار نفر و امسال نیز برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر، فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت:مددجویان با آموزش‌هایی که فرا گرفته اند و علاقه و پشتکار خود توانسته اند در حوزه‌هایی همچون خدمات، صنعت، دام پروری، پرورش زنبور عسل، طرح‌های دانش بنیان و خورشیدی مشغول به کار شوند که بعضی از افراد خود نیز کارآفرین شده اند.

الهی راد با اشاره به حمایت‌های بسیار خوب بانک‌های عامل و دستگاه‌های اقتصادی استان افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از پنج میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ هفتصدو پنجاه میلیارد تومان و امسال هم ۷۶۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی گفت: براساس تفاهم نامه‌ با اداره کل فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی استان، درصدد آموزش مددجویان مستعد و علاقه‌مند هستیم.

رئیس مرکز فوریت‌ های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه گفت: خدمات مشاوره تخصصی توسط اورژانس ۱۱۵ به تماس‌ گیرندگان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، بیش از ۷۵ درصد افزایش یافته است.

محمدجواد امیری افزود: کل تماس‌ های ثبت شده اورژانس ۱۱۵ در نیمه اول امسال ۳۵ هزار و ۳۶۶ بوده است که از این تعداد ۸۳۵ خدمت به صورت مشاوره تخصصی ارایه شد که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: شهروندان در قبال چالش بهداشتی یا درمانی که در طول روز برایشان رُخ می‌دهد با همکاران ما تماس گرفته و بدون نیاز به اعزام در محل، مشکل شان از طریق مشاوره تلفنی برطرف می‌ شود.

رئیس مرکز فوریت‌ های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه اظهار کرد: از مجموع تماس‌ های ثبت شده به اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه، بیش از ۲ هزار و ۷۳۰ تماس به عنوان مزاحمت ثبت شده‌ است.

وی همچنین گفت: در نیمه اول امسال ۱۰ هزار و ۴۸۰ مورد مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه انجام شد که خدمات اور|ژانس به جمعیت زیر پوشش نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشت.

امیری تصریح کرد: از مجموع کل مأموریت‌ های انجام شده، ۹ هزار و ۵۴۶ مأموریت به اعزام آمبولانس منجر شد، هزار و ۶۴ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی و هزار و ۹۷۷ مأموریت مرتبط با حوادث غیرترافیکی بود.

وی افزود: همچنین ۲ هزار و ۱۲۳ نفر از مددجویان، ترافیکی و پنج هزار و ۶۰ نفرشان غیرترافیکی بودند که توسط همکاران به مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل شدند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌ دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۲۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه دارای ۲۳ پایگاه اورژانس فعال، اداره ارتباطات و هدایت عملیات، اداره پایش مراقبت‌های درمانی، مرکز عملیات اضطراری، ۲۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: