وام | وام فوری | وام قرض الحسنه

پرداخت وام 450 میلیون تومانی دولت با بازپرداخت 20 ساله | افزایش رقم این وام دولتی از این ماه

معاون بازسازی بنیاد مسکن، با اشاره به احداث ۵۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن، گفت: ۳۰۰ هزار واحد تاکنون به بهره برداری رسیده و ۱۰۰ هزار واحد دیگر تا پایان سال تکمیل می شود.

کدخبر : 22733
سایت سرگرمی روز :

مجید جودی عصر امروز، ۲۲ مهرماه در حاشیه آغاز عملیات ساخت پروژه ۳۷۵ واحدی نهضت ملی مسکن در چاف و چمخاله لنگرود، با اشاره به آماده سازی ساخت پروژه در یک زمین بسیار مناسب، اظهار کرد: علاوه بر تامین زمین، هماهنگی های لازم جهت صدور پروانه ساختمانی با کمترین هزینه نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده آماده پرداخت تسهیلات در قالب نهضت ملی مسکن و مسکن روستایی به متقاضیان این واحدها هستیم، افزود: به دنبال بهره برداری از این واحدها در کوتاه مدت و فشرده هستیم تا ۳۷۵ خانوار فاقد مسکن صاحب خانه شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور، با اشاره به احداث ۷۵ هزار واحد بنیادساخت در طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: این واحدها در مراحل مختلف ساخت هستند.

جودی با اشاره به احداث ۵۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن، بیان کرد: ۳۰۰ هزار واحد تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و امیدواریم تا پایان سال از ۴۰۰ هزار واحد عبور کنیم.

وی ادامه داد: استان گیلان در بخش مسکن روستایی وضعیت خوبی دارد و سهمیه تسهیلات سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۱ هزار واحد بود که عمده متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و ۸۰ درصد نیز با دریافت تسهیلات، کار ساخت مسکن را آغاز کرده اند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه به زودی سهمیه تسهیلات مسکن روستایی گیلان در سال ۱۴۰۳ اعلام می شود، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده گیلان می تواند تا پایان برنامه هفتم، هیچ واحد مسکونی فرسوده و غیر مقاوم در روستاها نداشته باشد.

وی همچنین از احتمال افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی خبر داد و تاکید کرد: افرادی که امسال تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را دریافت می کردند، می توانند از ظرفیت متمم استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن از مقاوم‌سازی ۵۰ درصد مسکن روستایی کشور خبر داد و گفت:وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در حال پرداخت است.

 سیدامیر حسین گرکانی با بیان این‌که بنیاد مسکن در حوزه مسکن و اجرا طرح‌ هادی روستایی تکلیف قانونی دارد،  اظهار کرد: نوسازی مسکن روستایی از سال 1384 آغاز شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون حدود 50 درصد از این مساکن مقاوم‌سازی شده است، ادامه داد: در واقع نیمی از حدود 5.3 میلیون واحد مسکن روستایی در کشور، مقاوم‌سازی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در برابر زلزله با چه قدرتی مقاوم است، افزود: بر اساس آیین‌نامه 2800 این خانه‌ها باید بتوانند زلزله‌های بالای 6 ریشتر را به اصلاح رَد کند.

وی با بیان این‌که مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا افق 1410 به پایان می‌رسد، گفت: وام 350 میلیون تومانی مسکن روستایی در حال پرداخت است.

استاندار خراسان شمالی در این مراسم اجرای طرح ساخت مسکن روستایی را سبب توسعه و آبادانی این منطقه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تلاش و همکاری تمام دستگاه‌های متولی، روند ساخت و اتمام این پروژه با سرعت طی شود.

محمدرضا حسین نژاد افزود: طرح ساخت واحد‌های مسکن روستایی از خواسته‌های مهم مردم بود که با پیگیری‌های مستمر تمام تشریفات تصویب اجرای این طرح طی شد.

حسین نژاد گفت: این طرح استعداد افزایش تا ۲۰۰۰ واحد مسکن را دارد و با توجه به موقعیت آن سبب رشد و توسعه روستا و شهرستان خواهد بود.

وی تاکید کرد:همزمان با اجرای طرح ساخت واحد‌های مسکن روستایی در این منطقه، مباحث زیرساختی مربوط به ساخت مسجد، مدارس و ... برای منتفع شدن مردم، در طرح دیده و اجرایی شود.

فرماندار شیروان هم گفت : برای هر متقاضی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن روستایی پرداخت می‌شود.

دولت اسماعیل زاده افزود: پرداخت تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در راستای نهضت ملی مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده است.

ساخت این واحد‌های مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا و هر واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۰۰ متر مربع به شکل ویلایی ساخته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: