خبر مهم وزیر از واریز مطالبات بازنشستگان | پرداخت مطالبات و کسورات بازنشستگان این گروه
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخش مهمی از مطالبات و کسورات بازنشستگان ۱۴۰۰ پرداخت شده است گفت: پس از اینکه احکام این افراد اصلاح و معوقات و کسورات پرداخت شده، این فرهنگیان مطالبه جدیدی را عنوان کردند که موضوع در حال کارشناسی است.
علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر رسیدگی به موضوع رتبهبندی بازنشستگان ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: بخش مهمی از مطالبات و کسورات این افراد پرداخت شده است، پس از اینکه احکام این افراد اصلاح شده و معوقات و کسورات پرداخت شده، این فرهنگیان مطالبه جدیدی را عنوان کردند که این موضوع در سازمان برنامه و بودجه در حال کارشناسی است و همکاران در سازمان برنامه و بودجه موضوع را بررسی میکنند و اگر حق با این افراد باشد، منابع لازم را برای آنها پیشبینی خواهند کرد.
وی درباره معترضان آزمون استخدامی کیفیت بخشی نیز گفت: نتایج این آزمون اعلام شده است؛ به اعتراضات رسیدگی میشود و افرادی که مشکل گزینشی داشتند را هم دوباره بررسی میکنیم تا اطمینان پیدا کنیم حق کسی ضایع نمیشود.
کاظمی درباره سامانه یکپارچهسازی کمکهای مردمی مدارس گفت: اولیاء و مربیان در مدرسه از میزان کمکهای مردمی مطلع هستند؛ رئیس انجمن اولیاء و مربیان یکی از عضوهای دارای حق امضاء برای برداشت از حساب است.
وی با بیان اینکه بدون نظر اولیاء و مربیان و مصوبه انجمن اولیاء و مربیان حق برداشت از حساب مدرسه وجود ندارد افزود: اما در کنار این موضوع به دنبال طراحی سامانه یکپارچه هستیم تا نظارت منطقهای، ملی و استانی را در مجموعه داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش درباره نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی برای دریافت شهریه اضافه از مدارس ادامه داد: خانوادهها باید در سامانه رسیدگی به شکایات در مدارس غیردولتی هر گونه تخلفی را گزارش دهند؛ اینکه کلی بگوییم خوب نیست و در حق مدارس غیر دولتی جفا میشود. به هر حال مدارس غیر دولتی خدماتی را ارائه میدهند که براساس چارچوب تعیین شده مصوب هم شهریه دریافت میکنند.
کاظمی با بیان اینکه اگر اولیاء تخلفی مشاهده میکنند آن را گزارش دهند تا شهریه اضافه را برگردانیم و با مدیر متخلف برخورد کنیم در اینباره که آیا فعالیت مدارسی که مجوز آنها لغو شده، ادامه دارد یا خیر؟ افزود: امکان ندارد مدرسهای که مجوز ندارد، فعالیت کند، مدرسه نمیتواند غیر قانونی فعالیت کند چرا که نیاز به صدور کارنامه و برگزاری امتحانات دارد. مدرسهای که مجوزش باطل شده هیچ دسترسی نمیتواند داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس هیات امنایی نیز اظهار کرد: شهریههای مدارس غیردولتی تعریف شده است و طبیعتا هیات امنا نوع فعالیتها را مصوب میکند. شهریه مدارس هیات امنایی متفاوت است، مدارس با فعالیت در حوزههای مختلف، شهریههای متفاوتی دریافت میکنند.
کاظمی در پاسخ به اینکه برخی والدین اعلام کردهاند مدارس هیات امنایی، دانش آموزان خارج از محدوده را با ۲ برابر شهریه تعیین شده ثبتنام کردهاند، گفت: تخلفاتی را برخی از مدارس انجام میدهند و گاهی اولیاء خودشان این تقاضا را دارند که به مدرسه کمک کنند تا فرزندشان ثبتنام شود؛ مدیران مدارس تحت فشار دانش آموزان را ثبتنام میکنند، اما هر نوع تخلفی که ثبت شود را رسیدگی میکنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین آیین نامه جدید رتبه بندی معلمان بیان کرد: انتظار میرود پایش آیین نامه رتبهبندی قبلی و تدوین آیین نامه جدید با سرعت و دقت پیگیری شود.
علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در بیست و پنجمین جلسه شورای معاونان که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به تدوین آیین نامه جدید رتبه بندی معلمان بیان کرد: انتظار می رود پایش آیین نامه رتبه بندی قبلی و تدوین آیین نامه جدید با سرعت و دقت پیگیری شود.
وی در ادامه بر استقرار رتبهبندی برای فاقدین و نو استخدامیها تأکید کرد.
کاظمی به لایحه بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: در این مسیر باید همه نیازها به سرعت احصاء و حداقل ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی فرهنگیان در سال جاری و سال آینده در بودجه گنجانده شود تا پرداختها به روز شود.
وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از دیدارهای اخیر و نشست شورای عالی به ریاست رییس جمهوری بیان کرد: در تمامی دیدارها و نشستها تأکید کردم که سیاست کلان ما در آموزش و پرورش ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت است و این ارتقاء به نقشه راه نیاز دارد.
وی در ادامه افزود: برای دومین بار در ۱۱ سال اخیر جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رییس جمهور برگزار شد و این رویکرد بازتابهای خوبی داشته است و این امر در مسیر پیش رو منجر به رفع بسیاری از مسائل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی خروجی جلسه بعد از نشست شورای عالی آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بعد از این نشست، رییس جمهوری اعلام آمادگی کردند که مشکل فضاهای آموزشی کشور را بر اساس نیازمندیها و طرح و برنامههای اعلامی؛ حل و فصل کنند.
کاظمی ادامه داد: باید مسائل و نیازمندیهای آموزش و پرورش را احصاء و سازماندهی کنیم تا با طراحی متقن و دقیق از سایر دستگاهها و نهادها مطالبه کنیم.
در ادامه جلسه حسین صادقی، رییس مرکز روابط عمومی با ارائه گزارشی تصویری، بازتاب رسانهای اخبار آموزش و پرورش را در دو هفته گذشته را تشریح کرد و بر حضور اعضای شورای معاونان در استودیو نگاه برای تبیین برنامهها و سیاستهای هر معاونت تأکید کرد.
حامد علامتی، رییس کانون پرورش فکری کودکان نیز با ارائه گزارشی از جشنواره کودکان و نوجوانان به تشریح اقدامات کانون پرورش فکری در جشنواره اخیر پرداخت.
همچنین در ادامه علیرضا کمریی، علی باقری و حجت الاسلام علی لطیفی، علی فرهادی،علی زرافشان و دیگر اعضای کارگروههای آموزش و پرورش مواردی از اقدامات انجام شده در حوزههای مختلف را تشریح و وزیر آموزش و پرورش نیز بر اساس گزارشهای مطرح شده، دستوراتی صادر کرد.