با این گیاه دم دستی و ازان کبدتان را پاکسازی کنید

پاک‌سازی کبد با ریشه‌ گیاه قاصدک یکی از راه‌های درمانی است که پزشکان طب سنتی آن را توصیه می‌کنند از این رو برای تمیز کردن کبد یک دوره‌ درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید.

کدخبر : 22905
سایت سرگرمی روز :

​ پاک‌سازی کبد با ریشه‌ گیاه قاصدک یکی از راه‌های درمانی است که پزشکان طب سنتی آن را توصیه می‌کنند از این رو برای تمیز کردن کبد یک دوره‌ درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید، گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک می‌کند و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند.

جالب است بدانید مواد زائد انباشته شده در کبد اجازه نمی‌دهند توکسین‌های خون تصفیه و چربی‌ها هضم شود که در این صورت کبد چرب شده و مشکلات زیادی را برای افراد فراهم می‌کند.

 بر اساس مطلب منتشر شده از سوی پژوهشکده گیاهان دارویی بر اساس تحقیقات منتشر شده از سوی مصطفوی اسلام در گیاهان دارویی به انضمام طب سنتی آذربایجان، برگ های گیاه قاصدک حاوی مقدار زیادی پتاسیم بوده و از این جهت یک ادارآور از برگ های گیاه در دمان احتباس مایعات خصوصا در بیماران قلبی استفاده می گردد.

ریشه گل قاصد

ریشه گل قاصد داری خواصی نظیر تصفیه  کننده کبد ،رفع سنگ صفرا و زردی بوده و از آن می توان به عنوان ملین در یبوست استفاده کرد.

در کتاب قانون ابن سینا گیاه گل قاصد را معالج یرقان و ضماد این  گیاه را پادرزهر مار دانسته اند.

برگ های تازه قاصدک

برگ های تازه قاصدک قابلیت خوراکی دارد و می توان آن را بصورت سبزی تازه در سالاد به کار برد ، خوردن برگ های تازه گل قاصد موجب تصفیه دستگاه گوارش و خون می گردد.

تلخی کمی که در برگ های تازه گل قاصد وجود دارد مربوط به ماده متبلور تاراکساسین است.

جوشانده علف قاصدک

از جوشانده قاصدک می توانید بصورت مرهم و یا شستشوی موضعی جهت درمان نقرس ، جوش های سطحی پوست و ضد اگزما مصرف کنید.(80-50گرم ریشه )

دمکرده گل قاصد

جهت تصفیه کبد و در درمان سرماخوردگی های تب دار، بیماری های ریوی ،یبوست ، نقرس و اگزما به مقدار یک فنجان در 3یا 4 وعده طی روز میل کنید.(50گرم قسمت های هوایی خشک شده گیاه را به مدت 5 دقیقه دم کنید)

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: