مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

پرداخت کمک معیشتی جدید به مددجویان دهک 1 تا 3 | ثبتنام غیر حضوری دریافت کمک معیشت ماهانه

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد تاکید کرد: تمام حمایت‌ها و خدمات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری جهت مددجویان با رعایت کامل عزت نفس آنان ارائه می‌شود.

کدخبر : 23016
سایت سرگرمی روز :

«علی‌اکبر سلمانی»  اعلام کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که از این تعداد ۱۳ هزار سرپرست خانوار و ۱۲ هزار سالمند هستند.

وی ضمن بیان این که تمام اهتمام کمیته امداد در رابطه با حمایت از نیازمندان، توانمندسازی آنهاست، گفت: با این حال حمایت‌های این نهاد نیز مبتنی بر رعایت کامل عزت نفس افراد تحت پوشش است و حتی تحقیقات محلی در مورد افرادی که درخواست مساعدت دارند نیز به صورت کاملاً الکترونیک و نامحسوس انجام می‌شود.

سلمانی در این باره خاطرنشان کرد: امروزه افراد جهت درخواست مساعدت از کمیته امداد از طریق سامانه هوشمند امداد(سها) ثبت نام می‌کنند و مددکاران کمیته امداد براساس کد ملی ثبت شده، شرایط متقاضی را از لحاظ این که جزو دهک‌های اول تا سوم و فاقد بیمه و شغل باشد را بررسی و در تماس با فرد مشمول از وی برای بازگشایی حساب بانکی دعوت می‌کنند امکان استفاده از مستمری و سایر خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند.

وی به برخی خدمات کمیته امداد به افراد تحت پوشش مانند خدمات درمانی، مسکن، تامین جهیزیه، تحصیلی و معیشت و غیره اشاره کرد و گفت: تمام این خدمات با تدابیری که اندیشیده شده، با رعایت کامل شان و عزت نفس مددجویان به آنها ارائه می‌شود به نحوی که حتی در مورد ارائه جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت، تنها و تنها سرپرست خانوار و نوعروس از نحوه تامین جهیزیه مطلع هستند.

معاون کمیته امداد استان تاکید کرد: اقداماتی مانند برگزاری رزمایش‌های کمک‌های مومنانه و جشن عاطفه‌ها و دیگر اقدامات مشابه که توسط کمیته امداد انجام می‌شود تنها به منظور تبلیغ و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های خیرانه و نیکوکارانه است و قرار نیست توزیع آنها بدون توجه به حفظ آبروی مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام شود.

سلمانی خاطرنشان کرد: خدمات مشابه کمیته امداد علاوه بر ارائه در مراکز این نهاد، در مراکز نیکوکاری استان نیز با رعایت همین نکات به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود و متقاضیان نیازمند مساعدت هم با ثبت نام در سامانه سها و تشکیل پرونده در این مراکز در صورت حائز شرایط بودن، از خدمات مربوطه بهره مند می‌شوند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فلاورجان گفت: با هدف کمک به توسعه فروش محصولات تولیدی خانوار‌های تحت حمایت، مجریان طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد فلاورجان در نمایشگاه پائیزه بهستان روستای سهروفیروزان، شرکت کردند.

محسن عباس زاده به فرصت‌های شغلی فراهم شده از ابتدای امسال در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت، زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر از مددجویان جویای کار با مشاوره، آموزش و دریافت تسهیلات فراهم شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت به ۱۱۰ طرح اشتغال مددجویی ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

 سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال وام مسکن بلاعوض به مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان پرداخت شد.

صادق جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این میزان تسهیلات در قالب کمک هزینه ساخت، خرید و دیعه مسکن به ۱۸۸ متقاضی از مددجویان، معلولان و زنان سرپرست خانوار پرداخت شد.

وی افزود: تسهیلات پرداختی برای یکصد و ۱۱ خانوار ۲ معلول در قالب کمک هزینه ساخت مسکن، ۶۱ خانوار تک معلول و زنان سرپرست خانوار در قالب کمک به ساخت و خرید مسکن و ۱۶ نفر از مددجویان در قالب ودیعه مسکن پرداخت شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: بیشترین مشکلات و درخواست‌های مددجویان بهزیستی مربوط به اشتغال، مسکن و درمان جامعه هدف بوده است.

وی ادامه داد: برابر تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خانوارهای واجد شرایط تفاهم نامه مورد نظر از کمک‌های بلاعوض بهزیستی و تسهیلات ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تأمین مسکن اقتصادی بهره مند خواهند شد.

 بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۲۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می شوند.

مجموع معلولان تحت پوشش این اداره کل، ۲۴ هزار و ۲۲۰ نفر شامل اختلالات بینایی، روانی، ذهنی، جسمی، گفتار، شنوایی و صورت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: