بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری / واریز مابه‌التفاوت نیمه اول سال همسان سازی حقوق بازنشستگان | واریز 10میلیون تومانی برای بازنشستگان از امشب

آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 23048
سایت سرگرمی روز :

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان هرچه زودتر اجرایی شود.

 سلمان زارع در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲ آبان) مجلس شورای اسلامی گفت:از آقای پزشکیان می‌خواهم متناسب سازی حقوق بازنشستگان هرچه زودتر اجرایی گردد و به کانون‌های بازنشستگان در لاهیجان و سیاهکل که در اماکن استیجاری و نامناسب حضور دارند، توجه شود. همچنین به داد نیروهای شرکتی در ادارات و نهادها که سال‌ها بلاتکلیف هستند، برسند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت محترم به وضعیت فرهنگیان کشور رسیدگی کنید. پیش دبستانی و غیرانتفاعی را از بلاتکلیفی در بیاورید چون هر کدام ۱۰ الی ۱۵ سال از عمر خود را در این راه سپری نموده‌اند. آقای وزیر اجازه ندهید به خاطر کمبود معلم مدارس روستایی تعطیل شود.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز فرآیند صدور احکام متناسب سازی بازنشستگان کشوری و محاسبه آن برابر جداول ابلاغی در حقوق مهرماه خبر داد و گفت: حقوق این ماه در دو مرحله جداگانه شامل حقوق و همچنین مبلغ ناشی از اجرای متناسب سازی تا آخر امشب به حساب این عزیزان واریز می‌شود.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، رضا فیضی نژاد با اعلام این خبر افزود: در اجرای جزء یک ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور مبنی بر متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری با ۹۰درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغل همطراز و با تاکیدات و پیگیری های ریاست محترم جمهور و مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عصر امروز (دوشنبه) پس از دریافت جداول متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق از سوی سازمان اداری و استخدامی و تامین منابع لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه، این صندوق وارد مرحله محاسبه و صدور احکام اصلاحی ناشی از اعمال متناسب سازی شده است.

وی گفت: صدور احکام شروع شده و تا پایان امشب عملیاتی می شود و بارگذاری آن روی سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir ظرف ۲۴ ساعت آینده انجام خواهد شد.

فیضی نژاد در خصوص پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان این صندوق و مابه‌التفاوت ناشی از اعمال متناسب سازی، اظهارداشت: با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، منابع لازم تامین و حقوق عزیزان بازنشسته تا آخر امشب در دو مرحله شامل حقوق و مبلغ ناشی از اجرای متناسب سازی مهرماه واریز خواهد شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: با صدور احکام اصلاحی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری، مبلغ مابه‌التفاوت ناشی از اجرای قانون مذکور در شش ماه گذشته نیز محاسبه و  پرداخت خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مقرر شد تا پایان آبان ماه احکام بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی صادر و متناسب‌سازی شود و تا پایان آبان ماه بر مبنای احکام صادر شده، حقوق مربوطه واریز شود.

فضل الله رنجبر درباره جلسه کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس جلسه ای با وزیر کار و معاونان روسای صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی برگزار کرد و پس از ارائه نکته نظرات وزیر کار و اعضای کمیسیون اجتماعی، قرار شد در آبان ماه احکام بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی صادر و متناسب سازی شود و تا پایان آبان ماه بر مبنای احکام صادر شده، حقوق مربوطه واریز شود.

رنجبر تاکید کرد:‌ همچنین مقرر شد معوقات حقوقی بازنشستگان در صورت تامین منابع نیز در ماه آبان پرداخت شود اما اگر تامین منابع صورت نگرفت، در اولین فرصت و با تامین منابع، معوقات حقوق بازنشستگان پرداخت شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همچنین در جلسه امروز کمیسیون آخرین وضعیت رسیدگی به بازماندگان فوت شدگان حادثه معدن طبس از وزیر کار پیگیری و قرار شد بهره‌بردار معدن مابه‌التفاوت احکام و حقوق کارگران را پرداخت کند.

میدری اظهار کرد: حدود ۷ میلیون بازنشسته مشمول متناسب‌سازی حقوق هستند.

 احمد میدری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) که برای تشریح جزئیات تصویب آیین‌نامه اخیر دولت در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، گفت: برابر قانون بازنشستگان صندوق‌های کشوری، تأمین اجتماعی و فولاد مشمول متناسب‌سازی حقوق می‌شوند. 

به گفته وی، حدود ۷ میلیون بازنشسته مشمول متناسب‌سازی حقوق هستند. 

وی افزود: آیین‌نامه در دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ابهامات پیرامون آن در مورد نحوه اجرا تعیین تکلیف و تصویب شد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که بر اساس جدول تهیه شده از سوی سازمان اداری استخدامی باید متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری صورت می‌گرفت، افزود: این جدول شب گذشته نهایی و ارسال شد و صندوق بازنشستگی کشوری ظرف ۴۸ ساعت تمام احکام جدید را صادر خواهد کرد. 

میدری درباره بازنشستگان تأمین اجتماعی توضیح داد: بر اساس قاعده حقوق در زمان بازنشستگی متناسب‌سازی از آبان ماه اجرا می‌شود.

فیضی نژاد  همچنین تاکید کرد: در اجرای تبصره های ذیل بند یک دستورالعمل متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، معادل 90 درصد امتیاز فوق العاده سختی کار، فوق العاده ایثارگری ( با لحاظ تاثیر آنها در فوق العاده ویژه ) فوق العاده  کار با اشعه و سوابق مدیریتی با توجه نظام پرداخت حسب مورد، در محاسبات اخیر لحاظ شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: