مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

دریافت کمک هزینه جدید دولت در آبان با کد دستوری زیر | واریز کمک معیشتی جدید برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه ۴۸ هزار حامی به مددجویان این نهاد کمک می‌کنند؛ یادآور شد: از این مجموع ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر حامی ایتام و محسنین هستند.

کدخبر : 23102
سایت سرگرمی روز :

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: مردم خیر و نیک اندیش لرستان به منظور حمایت از مددجویان این نهاد با مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه و پرداخت صدقات و زکات و کفارات پنج هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد کمک کردند.

جلال شیخ پور گفت: در این راستا ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه صدقات، ۳۵۰ میلیارد ریال جشن عاطفه ها، طرح اکرام ۸۶۰ میلیارد ریال، زکات و کفارات ۵۷۰ میلیارد ریال و مراکز نیکوکاری سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال توسط مردم این استان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان ادامه داد: صدقات جمع‌آوری شده مردم خیر و نیکوکار استان در سرفصل‌های جهیزیه، مسکن، درمان، اشتغال تحصیلی، موردی  هزینه می‌شود.

شیخ پور به روش‌های نوین پرداخت صدقه اشاره کرد و گفت: هم استانی‌های داخل و خارج از استان می‌توانند با شماره گیری #۰۶۶*۸۸۷۷* مبلغ صدقه خود را پرداخت تا در اولین فرصت به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی پرداخت صدقه از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۹۵ بانک ملی را از دیگر روش‌های نوین پرداخت الکترونیکی کمک به نیازمندان برشمرد.

شیخ پور اظهار داشت: ۲۴۴ هزار نفر در قالب ۱۰۷ هزار خانوار در این استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

سال گذشته چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در قالب صدقات و کمک‌های مردمی به مددجویان این نهاد کمک شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان گفت: بدنبال افزایش اجاره بها برنامه‌های جدی در دستور کار این نهاد قرار گرفته و از ابتدای امسال تاکنون ۷۵ میلیارد ریال به اجاره‌نشین‌های نیازمند این شهرستان کمک شده است.

محسن حمیدی  افزود: تامین هزینه‌های ودیعه و اجاره بهای مسکن مددجویان از اولویت‌های این نهاد برای ایجاد آرامش در کانون گرم خانواده‌هاست.

وی اظهار کرد: به منظور کاهش نگرانی‌ها و کمک به رفع مشکلات مسکن مددجویان تحت حمایت امداد، هشت میلیارد ریال کمک بلاعوض در قالب اجاره‌بها به ۴۳۵ خانوار مددجو با اولویت خانواده‌های پرجمعیت و دارای بیماری پرداخت شده است.

رییس کمیته‌ امداد کاشان بیان کرد: همچنین به بیش از ۹۰ خانواده مددجو تسهیلات ودیعه مسکن به صورت قرض‌الحسنه از محل اعتبارات منابع بانکی و امدادی به مبلغ ۶۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

حمیدی اضافه کرد: یکی از نیازهای مهم خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، داشتن مسکن مناسب است تا زمینه زندگی آرام برای خانواده مددجو فراهم شود.

وی افزود: هر سال تعدادی از مددجویان با بهره‌مندی از حمایت خیران و نیکوکاران و با ارائه طرح‌های حمایتی کمیته امداد، صاحبخانه شده‌اند و یکی از دغدغه‌های اساسی آنها برطرف می‌شود.

کاشان دارای ۲ اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) در مرکز شهرستان و راوند است و در مجموع ۶ هزار و ۷۳۰ خانوار زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند که نزدیک به ۶۵ درصد افراد زیرپوشش، زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با آغاز هوای سرد، ۳۰۴ دستگاه بخاری بین خانواده‌های زیرپوشش این نهاد توزیع شد تا گرمابخش خانه‌های آنان در فصول پاییز و زمستان باشد.

علیرضا حسین‌نژاد در رزمایش توزیع بخاری بین مددجویان ارزش ریالی این تعداد بخاری را بیش از  ۸۰۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با وجود توزیع این تعداد بخاری بین مددجویان، همچنان به همکاری شرکت‌های تولیدی، خیران و مراکز نیکوکاری برای تامین لوازم گرمایشی برای خانواده‌های زیر پوشش نیاز داریم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) خراسان جنوبی با عنوان این‌که به دنبال افزایش اجاره بها برنامه‌های جدی در این مجموعه برای کمک به نیازمندان این حوزه در حال انجام است گفت: تامین هزینه‌های ودیعه و اجاره بهای مسکن مددجویان از اولویت‌های این نهاد برای ایجاد آرامش در کانون گرم خانواده‌هاست. 

سید رضا حسینی با اشاره به کمک ۴۲ میلیارد تومانی این نهاد به مستاجران نیازمند از ابتدای امسال افزود: برای کاهش نگرانی‌ها و کمک به رفع مشکلات مسکن مددجویان تحت حمایت امداد، ۸۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در قالب اجاره‌بها به یک هزار و ۹۶ خانوار مددجو پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد امام خمینی (ره)استان گفت: هم‌چنین به ۵۸۴ خانواده مددجو تسهیلات ودیعه مسکن به صورت قرض‌الحسنه از محل اعتبارات منابع بانکی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

حسینی تاکید کرد: یکی از نیازهای مهم خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، داشتن مسکن مناسب است تا زمینه زندگی آرام برای خانواده مددجو فراهم شود. وی افزود: هر سال تعدادی از مددجویان با بهره‌مندی از حمایت خیران و نیکوکاران و با ارائه بسته‌های حمایتی کمیته امداد، صاحبخانه شده و یکی از دغدغه‌های اساسی آنها برطرف می‌شود.

دولت قصد دارد در سال آینده میزان مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی را به میزان افزایش حقوق کارمندان به میزان ۲۰ درصد افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: