بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/واریز 2 حقوق برای بازنشستگان در آبان ماه | واریزی جدید 1 میلیون 660 هزار تومان برای بازنشستگان از امشب

فیضی نژاد گفت:کاهش حقوق برخی از بازنشستگان به خاطر عدم ارسال فایل عائله‌مندی بوده است .

کدخبر : 23131
سایت سرگرمی روز :

در پی صدور احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و پرداخت حقوق مهر ماه  در روز دوشنبه هفته جاری   ،جمعی از بازنشستگان از کاهش حقوق خود خبر داد و خواستار توضیح از سوی مسولان صندوق بازنشستگی کشوری شدند 

فیضی‌نژاد معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره علت کاهش حقوق برخی از بازنشستگان گفت ما در مهرماه کاهش حقوق نداشتیم و اگر حقوق برخی  از بازنشستگان کاهش پیدا کرده به خاطر این است که فایل مربوط به عائله‌مندی  و اولاد از سوی دستگاه های  مربوطه ارسال نشده  که معوقات این عائله‌مندی در ماه آبان  واریز خواهد شد 

اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت ۴۰ درصدی متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد

رضا فیضی، معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به جزئیات اجرای طرح پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: در اجرای بند چهارم تصویب‌نامه هیئت وزیران در ارتباط با صدور احکام بازنشستگی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و و سازمان اداری استخدامی موظف بودند جدول‌های مربوط به صدور را تهیه کنند و در اختیار صندوق بازنشستگی قرار دهند که صندوق احکام را صادرکند.

وی گفت: ما بر اساس جدول‌های ابلاغی سازمان اداری استخدامی و برنامه و بودجه، احکام را صادر کردیم و بر روی سایت قرار دادیم که این احکام هم اکنون قابل مشاهده هستند و بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق از درجات حکم بازنشستگی خودشان مطلع شوند.

فیضی افزود: همزمان محاسبات مربوط به حقوق بازنشستگان و تفاوت ناشی از اعمال متناسب سازی را انجام دادیم که به حساب ان‌ها پرداخت کردیم.

معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه با این متناسب سازی، حقوق بازنشستگان حداقل یک میلیون و حداکثر ۵ میلیون و چهار صد هزار تومن، افزایش پیدا کرده است، گفت: بحث پرداخت علی الحساب منتفی شده، و با تایید هیئت وزیران، پرداخت‌های یک میلیون تومانی به عنوان حداقل پرداخت حقوق بازنشستگان محاسبه شده است. 

وی در در ادامه گفت: هم اکنون حداقل حقوق پرداختی به بازنشستگان ۹ میلیون تومان است و در بودجه پیش بینی شده است که سال آینده حداقل حقوق بازنشستگان به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

رضا فیضی، با اشاره به اینکه به هیچ عنوان ما کاهش در پرداخت حقوق نداشتیم، اظهار کرد: علت کاهش دریافتی برخی از بازنشستگان بارگزاری نشدن اطلاعات مربوط به حق اولاد و عائله مندی آن‌ها توسط دستگاه‌های مربوط در سایت بازنشستگی است که با این بارگزاری، معوقات در ماه جاری پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همچنین معوقات ۶ ماهه بازنشستگان در ماه آینده پرداخت خواهد شد.

معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ما طبق قانون باید ۹۰ درصد حقوق یک شاغل را به یک بازنشسته پرداخت کنیم، افزود: اطلاعات بازنشستگان را، دستگاه‌های متولی در اختیار دارند که سازمان اداری استخدامی، اطلاعات مربوط به حقوق شاغلان را گرفته و ۹۰ درصد آنان را شناسایی و امتیاز بندی و ما ۴۰ درصد ما به تفاوت دریافتی آن‌ها به بازنشستگان پرداخت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش به صورت میانگین یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومن، افزایش پیدا کرده است.

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ امروز توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شد که دومین بودجه بعد از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است.

ایسنا، طبق ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش ماده­ واحده (مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌­ای و مالی و اجزای اصلی آنها) و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند که امروز بخش اول به مجلس ارائه شد.  

طبق لایحه بودجه سال آینده حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان ‌تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با ‌سنوات خدمت به میزان صد و هشت میلیون (۱۰۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: