بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/افزایش 2 میلیون تومانی حقوق بازنشستگان از آبان ماه | خبر مهم از محاسبه میزان افزایش حقوق با فرمول متناسب سازی

جزییات محاسبات فنی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان معاون صندوق بازنشستگی کشوری

کدخبر : 23179
سایت سرگرمی روز :

آنچه در فیلم مشاهده می‌کنید  توضیحات  آقای فیضی نژاد،معاون صندوق بازنشستگی،درباره‌ی نحوه متناسب سازی  حقوق  بازنشستگان بر اساس جدول ارسالی از اداره امور اداری و استخدامی کشور است .

 به گفته فیضی نژاد میانگین متناسب‌سازی  حقوق  هر بازنشسته دو میلیون تومان است .

بازنشستگان کشوری می‌گویند: میانگین افزایش مرحله اول متناسب‌سازی ناچیز است.

محمدزاده، یک بازنشسته فرهنگی در این رابطه با انتقاد از افزایش ناچیز متناسب‌سازی و نامتناسب بودن حجم تبلیغات صورت گرفته با واقعیت ماجرا گفت:

آنطور که ما حساب کردیم، میانگین افزایش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است!

او اضافه کرد: این مبلغ در مقابل افزایش قیمت‌ها در همین یکی دو ماه اخیر به شدت ناچیز و ناکافی‌ست.

وی افزود: از ابتدای امسال، کرایه خانه‌ها بیش از ۳۰ درصد، نان بیش از ۲۵ درصد و لبنیات ۲۰ درصد گران شده است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: قیمت دلار نجومی شده و تورم چند بار قیمت همه کالاها و خدمات زندگی را افزایش داده.

در این شرایط بازنشسته چطور به آورده‌ی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی متناسب‌سازی دلخوش باشد.

به گفته محمدزاده، راهکار اصلی برای بهبود معاش بازنشستگان، افزایش سالانه حقوق‌ها به اندازه تورم و سبد هزینه‌های زندگی‌ست؛ با متناسب‌سازیِ ۴۰ درصدی مشکلی حل نمی‌شود.

در دور اول متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان با ۴۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز، همسان سازی شده است.

اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت ۴۰ درصدی متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

رضا فیضی، معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به جزئیات اجرای طرح پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: در اجرای بند چهارم تصویب‌نامه هیئت وزیران در ارتباط با صدور احکام بازنشستگی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و و سازمان اداری استخدامی موظف بودند جدول‌های مربوط به صدور را تهیه کنند و در اختیار صندوق بازنشستگی قرار دهند که صندوق احکام را صادرکند.

وی گفت: ما بر اساس جدول‌های ابلاغی سازمان اداری استخدامی و برنامه و بودجه، احکام را صادر کردیم و بر روی سایت قرار دادیم که این احکام هم اکنون قابل مشاهده هستند و بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق از درجات حکم بازنشستگی خودشان مطلع شوند.

فیضی افزود: همزمان محاسبات مربوط به حقوق بازنشستگان و تفاوت ناشی از اعمال متناسب سازی را انجام دادیم که به حساب ان‌ها پرداخت کردیم.

معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه با این متناسب سازی، حقوق بازنشستگان حداقل یک میلیون و حداکثر ۵ میلیون و چهار صد هزار تومن، افزایش پیدا کرده است، گفت: بحث پرداخت علی الحساب منتفی شده، و با تایید هیئت وزیران، پرداخت‌های یک میلیون تومانی به عنوان حداقل پرداخت حقوق بازنشستگان محاسبه شده است. 

وی در در ادامه گفت: هم اکنون حداقل حقوق پرداختی به بازنشستگان ۹ میلیون تومان است و در بودجه پیش بینی شده است که سال آینده حداقل حقوق بازنشستگان به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

رضا فیضی، با اشاره به اینکه به هیچ عنوان ما کاهش در پرداخت حقوق نداشتیم، اظهار کرد: علت کاهش دریافتی برخی از بازنشستگان بارگزاری نشدن اطلاعات مربوط به حق اولاد و عائله مندی آن‌ها توسط دستگاه‌های مربوط در سایت بازنشستگی است که با این بارگزاری، معوقات در ماه جاری پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همچنین معوقات ۶ ماهه بازنشستگان در ماه آینده پرداخت خواهد شد.

معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ما طبق قانون باید ۹۰ درصد حقوق یک شاغل را به یک بازنشسته پرداخت کنیم، افزود: اطلاعات بازنشستگان را، دستگاه‌های متولی در اختیار دارند که سازمان اداری استخدامی، اطلاعات مربوط به حقوق شاغلان را گرفته و ۹۰ درصد آنان را شناسایی و امتیاز بندی و ما ۴۰ درصد ما به تفاوت دریافتی آن‌ها به بازنشستگان پرداخت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش به صورت میانگین یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومن، افزایش پیدا کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: