تویوتا راو ۴ به بازار آمد+قیمت | معرفی خودرو تویوتا راو ۴ با مشخصات فنی
خانه خودرو شمال که یک مجموعه مولتی برند در است، در نمایشگاه خودرو گیلان تویوتا راو ۴ هیبرید و برخی محصولات وارداتی دیگر را به منطقه آزاد انزلی معرفی کرد.
خانه خودرو شمال یکی از بزرگترین مجموعه های مولتی برند فروش و خدمات پس از فروش در شمال کشور است. حال این شرکت دوباره به عرصه واردات خودرو در مناطق آزاد بازگشته و در گام نخست تویوتا هایلوکس، لوین هیبرید، کرولا کراس هیبرید و راو ۴ هیبرید را در این منطقه معرفی کرده است.
خانه خودرو شمال برنامه دارد تا تویوتا لوین هیبرید و کرولا کراس هیبرید را با قیمتی کمتر از ۲ میلیارد تومان در منطقه آزاد انزلی عرضه کند. همچنین تویوتا راو ۴ هیبرید این مجموعه ساخت کشور ژاپن است و با نسخه چهار چرخ محرک و با قیمتی کمتر از ۳ میلیارد تومان به دست مشتریان خواهد رسید.
تویوتا راو ۴ هیبرید به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه ۲۱۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر تولید می کند. قدرت این پیشرانه توسط موتورهای الکتریکی به چرخ های جلو و عقب منتقل می شود. این کراس اوور ژاپنی در بازار منطقه آزاد انزلی به امکاناتی مانند تهویه اتوماتیک دو کاناله، سنسور نور، شش کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی و… مجهز است.
خانه خودرو شمال اعلام کرده است که در هفته های آتی عرضه خودروهای وارداتی تویوتا را آغاز می کند و از این پس می توانند علاقه مندان به خودروهای مناطق آزاد انزلی، خودروهای با کیفیت وارداتی را از این مجموعه خریداری کنند.
راو ۴ یکی از کراس اوور های محبوب برند ژاپنی تویوتا است که سابقه بسیار خوبی در بازار ایران دارد و نسل هایی قبلی این خودرو هنوز هم در بازار ایران خریدار دارد. اما در دور جدید واردات شرکت های بسیاری از جمله شرکت نامی خودرو قرار است نسل جدید تویوتا راوفور را در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی جانبازان عرضه کند.
در غرفه شرکت نامی خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد، خودرو های مختلفی حضور دارند که یکی از آنها تویوتا راو ۴ است. ما در ادامه می خواهیم نگاهی دقیق تر به این شاسی بلند نامی خودرو داشته باشیم و مشخصات بیشتری از این خودرو را بیان کنیم
شاسی بلند وارداتی نامی خودرو به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که می تواند روی هم رفته ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در پیشرانه این خودرو از طریق جعبه دنده CVT به تمامی چرخ ها منتقل می شود.
ضمناً سیستم تعلیق عقب از نوع دو جناغی مستقل است که قدرت بالاتری در جذب ضربات و ارتقای هندلینگ خودرو خواهد داشت. تعلیق جلو نیز مطابق بسیاری از خودروها از نوع مستقل مکفرسون انتخاب شده است.
طراحی ظاهری وارداتی جدید نامی خودرو به سبک خودروهای شاسیبلند تمامعیار ژاپنی، حالتی خشن و تا حدودی جعبهای دارد که انحناهای زیادی در آن دیده نمیشود و در عوض، المانهای هندسی با خطوط صاف و مستقیم و زوایای شکسته به گونهای دلنشین و جذاب کنار یکدیگر قرار گرفتهاند.
اما طراحی داخل کابین این خودرو نیز طراحی ساده و دلنشینی بوده و المان های طراحی عجیب و غریب در این خودرو دیده نمی شود و از جهاتی به طراحی کابین دیگر محصولات برند تویوتا شباهت دارد. تویوتا راو ۴ که قرار است به زودی در خیابان های کشور ببینیم در بخش متریال نیز بسیار خوب عمل می کند و به راحتی می تواند رضایت مصرف کنندگان را به خود جلب کند.
در کنار مواردی که گفته شد، تویوتا راو ۴ که قرار است توسط نامی خودرو در بازار ایران عرضه شود امکانات قابل توجهی دارد که از جمله آنها می توان به؛ فرمان کمکی برقی، ESP، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سنسور TPMS، کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای، سیستم تهویه اتوماتیک، حالت های مختلف رانندگی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، آینه وسط الکتروکرومیک، اپل کارپلی، نوربالا اتوماتیک، سنسور نور و… اشاره کرد.
براساس اطلاعات موجود، کراساور وارداتی شرکت برساوش، پیشرانه هیبرید با موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی دارد. به کمک دو موتور برقی، راو۴ هیبرید دو دیفرانسیل، ۲۱۹ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این مدل، همراه گیربکس CVT در زمان ۹ تا ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر دارد.
شرکت برساوش، راو۴ نزدیک به فول آپشن را از وارد ایران کرده است. هفت کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، سقف پانوراما با سانروف برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نور بالای اتوماتیک، هشدار خروج از خط و سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی، ترمز اضطراری اتوماتیک، استارت دکمهای با ترمز پارک برقی و اتوهلد، تهویه مطبوع خودکار دو کاناله، هشدار رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی با کاهش و افزایش سرعت، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلیهای جلو و شارژر بیسیم تلفن همراه، امکانات این خودرو هستند.
باتوجه به تخفیفهای مالیاتی برای مدلهای برقی و پلاگین هیبرید، احتمال ورود نسخهی PHEV راو۴ برای بازار ایران وجود دارد. این مدل با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتنمتر گشتاور، در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. با شارژ باتریها از طریق برق شهری، راو۴ پلاگین هیبرید حدود ۱/۵ لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد. همچنین میتواند مسافت ۷۵ کیلومتر را، تمام برقی حرکت کند.
در بازار امریکا برای راو ۴ هیبرید ۲۱۹ اسب بخار، آستانه قیمت ۳۳ هزار دلار وجود دارد. اگر هزینهی خرید مدل مجهز به امکانات کامل را حدود ۴۰ هزار دلار فرض کنیم؛ با احتساب مالیات و عوارض گمرکی، مشتری دست اول ایرانی به بودجهی تقریبا ۵ میلیارد تومانی نیاز دارد.