نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی
اعلام برندگان قرعه کشی خودروهای وارداتی +کد پیگیری | لیست نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی
معاون توسعه اقتصادی و سرمایهگذاری سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه مشکل سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی رفع شده است، گفت: با حذف شرط الزام درج کد نمایندگی، فرآیند ثبت سفارش برای خودروهای هیبریدی و برقی در این منطقه تسهیل شد.
ابراهیم جلیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال بروز اختلال در سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی هیبریدی و برقی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، با پیگیریهای انجام شده و همکاری مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی کشور، این مشکل برطرف شد.
وی افزود: پیش از این در سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی، درج کد نمایندگی قطعات پس از فروش برای شرکتهای خودرویی الزامی بود که مشکلاتی در فرآیند ثبت سفارش به وجود میآمد اما با حذف این شرط، امکان ثبت سفارش واردات خودرو برای متقاضیان فراهم شده و واردکنندگان میتوانند بدون نیاز به ارائه کد نمایندگی، اقدام به ثبت سفارش کنند.
وی همچنین از رفع مشکل کد ساتا خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیریهای انجام یافته، مشکل دریافت کد ساتا برای واردات خودرو نیز در شرف حل شدن هست و بزودی وارد کنندگان خواهند توانست به راحتی خودرو وارد و ترخیص نموده و تعهدات خود را نسبت به خریداران رفع نمایند.
معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اهمیت توسعه واردات خودروهای پاک، این اقدام را گامی مثبت در جهت تسهیل دسترسی مردم به خودروهای کممصرف و دوستدار محیط زیست دانست و تشریح کرد: سازمان منطقه آزاد ارس با تمام امکانات در جهت تسهیل و تسریع فرآیند واردات خودرو تلاش میکند و امیدوار است که این اقدام به رونق بیشتر این صنعت در منطقه کمک کند.
کد ساتا یا شناسه اظهارنامه گمرکی، کدی است که در فرآیند واردات کالا به کشور به هر اظهارنامه گمرکی اختصاص داده میشود. این کد در واقع نشاندهنده منبع ارزی است که برای خرید و واردات کالای مورد نظر استفاده شده است.
شانس برندهشدن در قرعهکشی خودروهای وارداتی، دیماه امسال درمقایسه با مرحله قبل دو برابر شد.
پنجمین مرحله پیش فروش خودروهای وارداتی با حضور ۱۰ هزار دستگاه مختلف کلید خورد و آنطرف دادههای سامانه یکپارچه از استقبال ۹۰ هزار متقاضی حکایت دارد. با این اوصاف نسبت مرحله قبلی که آذر برگزار شد و فقط پنج درصد متقاضیان امکان خرید پیدا کردند، شاهد افزایش دو برابری شانس برندهشدن در قرعهکشی هستیم.
فروش خودروهای وارداتی اواخر ۱۴۰۱ وارد مرحله جدیدی شد. با روی کار آمدن سامانه یکپارچه، متقاضیان ملزم به اسمنویسی و افتتاح حساب وکالتی و طی کردن مراحل ابتدایی شدند و دستآخر چیزی حدود ۳۴ هزار نفر برای خرید خودروهای وارداتی صف بستند.
فروش خودروهای وارداتی در مرحله اول، متفاوتتر از مراحل بعدی ادامه داشت و روند انتخاب خودروهای وارداتی چیزی حدود یک سال طول کشید. آمار دقیقی از تعداد خودروهای عرضهشده در دسترس نیست، اما در قالب آن مرحله ۱۴ شرکت مختلف روی هم ۳۶ مدل جورواجور را پیش روی متقاضیان قرار دادند.
پیشفروش خودروهای وارداتی بهمن ۱۴۰۲ برای دومین بار کلید خورد. در این مرحله نیز روند اسمنویسی و حذف و اضافه شرکتهای عرضهکننده و خودروهای وارداتی تا مرداد ۱۴۰۳ ادامه داشت و نهایتا ۱۱۷ هزار نفر بابت خرید خودروهای وارداتی هفتخان تعیینشده را پشتسر گذاشتند.
عرضه خودروهای وارداتی در این قدم با اضافه شدن شرکتهای جدیدی از جمله سایپا کلید خورد و مدلهایی با رگ و ریشه چینی به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی راه پیدا کردند. محاسبات نشان میدهد اتفاقا بیشترین شانس خرید خودروهای وارداتی، تا اینجای کار در همین مرحله دوم وجود داشته؛ چیزی حدود ۱۶ درصد.
فروش خودروهای وارداتی از آبان امسال با سرعت و جدیب بیشتری دنبال شد. در این مرحله نیز اولین قدم با افتتاح حساب وکالتی آغاز شد و متقاضیان باید رقمی معادل ۵۰۰ میلیون تومان را در بانکهایی که سامانه یکپارچه تعیین کرده بود، گرو میگذاشتند. ۲۱ مدل مختلف از طریق ۱۱ شرکت در قالب سومین مرحله فروش خودروهای وارداتی به رقابت پرداختند و این وسط ایرانخودرو هم کنار سایپا به جمع شرکتهای واردکننده اضافه شد.
فروش خودروهای وارداتی آبان امسال با استبال ۸۰ هزار متقاضی همراه شد که البته بعد پایش وزارت صمت حدود هفت هزار نفر از این تعداد کنار گذاشته شدند. از طرفی خود وزارات صمت حدود شش هزار دستگاه مختلف را برای سومین پیشفروش خودروهای وارداتی به خط کرد تا فقط هشت درصد از شرکتکنندهها شانس دریافت خودرو وارداتی داشته باشند.
شانس برندهشدن در قرعهکشی خودروهای وارداتی در مرحله بعدی تقلیل پیدا کرد. چهارمین پیشفروش خودروهای وارداتی آذر ۱۴۰۳ آغاز شد. روز یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ اولین قدمها با عنوان پیشثبتنام برداشته شد و طبق روال مراحل گذشته، متقاضیان قبل از هر قدمی موظف به افتتاح حساب وکالتی و بلوکهکردن مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون تومان شدند.
فروش خودروهای وارداتی در این مرحله با عرضه هشت هزار دستگاه مختلف برگزار شد و همزمان چیزی نزدیک ۱۵۲ هزار نفر خواستار خرید شدند. این بیشترین میزان تقاضا در همه مراحلی است که تا اینجا برگزار شده و اتفاقا باعث ثبت کمترین میزان شانس برندهشدن در قرعهکشی شده؛ فقط پنج درصد!
فروش خودروهای وارداتی در مرحله چهارم فقط با عرضه هشت هزار دستگاه پشتسر گذاشته شد و وقتی به دیماه و مرحله پنجم رسیدیم، تعداد مدلهای عرضهشده از هشت به ۱۰ هزار دستگاه ارتقا پیدا کرد. از یک طرف دیگر اطلاعات منتشرشد از سوی سامانه یکپارچه مشخص میکند ۹۰ هزار متقاضی برای خرید خودروهای وارداتی آماده شدهاند تا حدود ۱۱ درصد نفرات شانس برندهشدن در قرعهکشی را داشته باشند.