فوری/اطلاعیه مهم سازمان برای حقوق بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی+ جزییات
مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که در پایان بهمن ماه سال جاری، بیش از ۹۵ درصد کارفرمایان به تعهدات قانونی خود عمل کرده و لیست حق بیمه کارکنان را ارسال و پرداخت کرده اند تا اختلالی در ارائه خدمات به بیمهشدگان ایجاد نشود.
ابراهیم کشاورز با اشاره به نقش کلیدی کارفرمایان در فعالیتهای سازمان، اظهار داشت: بیش از یک میلیون و صد و پنجاه هزار کارفرما در سراسر کشور به عنوان شرکای اجتماعی قابل اتکا و اعتماد سازمان تأمین اجتماعی، همواره مشارکت مؤثری در پیشبرد اهداف این سازمان داشتهاند.
وی همچنین افزود: بیش از نیمی از منابع ماهیانه سازمان از طریق حق بیمه پرداختی کارفرمایان تأمین میشود.
کشاورز با تقدیر از همکاری مستمر کارفرمایان، خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در چارچوب طرحهای ۲۰گانه تحولی و توسعهای، درصدد ایجاد تغییرات اساسی برای تسریع و تسهیل فرآیندها و خدمات مرتبط با کارفرمایان است.
وی تأکید کرد که تحول و بهبود در نحوه ارائه خدمات به شرکای اجتماعی، تنها با همراهی کارفرمایان و بیمهشدگان محقق خواهد شد و نتایج این اقدامات نیز به نفع تمامی ذینفعان خواهد بود.
مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی در پایان گفت: اقدامات اصلاحی که در دستور کار قرار گرفتهاند، تضمینکننده منافع شرکای اجتماعی سازمان بوده و به ارتقای کیفیت خدمات منجر خواهد شد.
امیررضا آذرنوش، مدیر درمان تأمین اجتماعی منطقه کاشان، با اشاره پوشش حدود 80 درصدی جمعیت منطقه کاشان توسط سازمان تأمین اجتماعی، گفت: علیرغم مطالبات 5 هزار میلیارد تومانی، این سازمان در ایفای تعهدات خود در قبال بیمه شدگان، بازنشستگان، مستمریبگیران و همچنین بیمارستانها و مراکز درمانی، پزشکان و موسسات طرف قرارداد، هیچگونه کوتاهی نکرده و همواره به تعهدات درمانی پایبند بوده است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی منطقه کاشان، دکتر امیررضا آذرنوش، با اشاره پوشش حدود 80 درصدی جمعیت منطقه کاشان توسط سازمان تأمین اجتماعی، گفت: این مدیریت با دارا بودن یک بیمارستان تک تخصصی و یک پلی کلینیک تخصصی در شهرستان کاشان، یک درمانگاه تخصصی در شهرستان آران و بیدگل و یک درمانگاه عمومی در شهرستان نطنز، خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان عزیز و همشهریان گرامی ارائه می دهد. همچنین تقریبا تمامی مراکز درمانی منطقه که دارای استانداردها و مجوزهای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کشور بوده و طرف قرارداد با این مدیریت هستند، به صورت خرید خدمت به بیمه شدگان گرامی ارائه خدمت می کنند.
وی مطالبات تامین اجتماعی در استان اصفهان را حدود 5 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: علت ناترازی پیشآمده در منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی، تأخیر در پرداخت مطالبات این سازمان طبق مصوبات قانونی، اختلال در دریافت سود انباشته بانک رفاه و عدم دریافت مقادیر قابل توجهی از حق بیمه و صورتحسابهای قطعی شده از کارفرمایان و شرکت های تولیدی، به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و به منظور حمایت از تولید ملی و تقویت فضای آرامش در جامعه بوده است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی منطقه کاشان با تأکید بر تکریم بیماران مراجعهکننده به مراکز درمانی تأمین اجتماعی افزود: با هدف کاهش هزینههای درمانی و حمایت از بیمه شدگان محترم، تمامی خدمات درمانی، به جز اعمال جراحی زیبایی، تحت پوشش تأمین اجتماعی است و به منظور حمایت از بیمه شدگان و بیماران عزیز و در اجرای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند بیمار جز درد بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد، تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا بهترین خدمات را به بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی ارائه کنیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
دکتر آذرنوش تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی برای ایفای تعهدات خود در قبال بیمهشدگان، بازنشستگان، مستمریبگیران و همچنین بیمارستانها و مراکز درمانی، پزشکان و موسسات طرف قرارداد، از هیچگونه بودجه و منابع دولتی استفاده نمیکند و تامین منابع برای انجام تعهدات این سازمان از محل دریافت حق بیمهها است؛ با این حال، این سازمان همواره به تعهدات خود، خصوصا در حوزه درمان پایبند بوده است.
وی تصریح کرد: با تلاش و پیگیریهای مدیرعامل محترم و مساعدت و همکاری سران محترم سه قوه بخشی از این ناترازی رفع شده و امیدواریم چالش ناترازی به زودی مرتفع و منابع مالی سازمان در راستای توسعه بیشتر خدمات درمانی و ایفای تعهدات بیمهشدگان اختصاص یابد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی منطقه کاشان با اشاره به طرح های 20گانه تحولآفرین و توسعهای سازمان تأمین اجتماعی، گفت: طرح پزشک خانواده و اجرای نظام ارجاع بیماران از طرحهای اصلی این سازمان در جهت تحقق عدالت درمانی بین بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمریبگیران عزیز است که با اجرای آن شاهد ارتقای خدمات خواهیم بود.