بهترین روش طبیعی برای پایین آوردن قند خون بالا

قند خون بالا : دانه رازیانه طعمی معطر و شیرین دارد و بوی آن ملایم است. رازیانه اصلیتاً در مناطق مدیترانه و جنوب اروپا رشد می‌کند، اما اکنون در بسیاری از کشورها به خصوص در مرکز اروپا، آسیا و آفریقا، و همچنین در برزیل و آرژانتین کشت می‌شود. در ایران، استان‌های خراسان، همدان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، تهران، کرمان و گلستان، به عنوان مناطق تولیدکننده مهم رازیانه شناخته می‌شوند.

کدخبر : 8788
سایت سرگرمی روز :

گیاهان دارویی ارزشمندی هستند در کشور ایران. یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی، رازیانه است. این گیاه با نام "رازیانج" در کتب طب سنتی و با نام "رازیانه" و "بادیان سبز" در ایران خوانده می‌شود.

پایین آوردن قند خون بالا با رازیانه

گیاه رازیانه در زبان عربی به نام "شُمَّر" شناخته می‌شود. رازیانه شامل چندین گونه است، اما یکی از معروف‌ترین گونه‌های آن، Foeniculum vulgare Mill است که برگ‌های آن به عنوان ادویه در غذاها استفاده می‌شود. در ایران، تنها این گونه رازیانه به صورت زراعی و وحشی یافت می‌شود. اسانس رازیانه به دلیل ویژگی‌های ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی در مواد غذایی و نوشیدنی‌ها به عنوان طعم‌دهنده استفاده می‌شود.

بخش تجاری گیاه رازیانه، دانه آن است که برای استخراج اسانس استفاده می‌شود. تولید جهانی دانه رازیانه در سال حدود 830 هزار تن است و ایران با تولید تقریباً ۵ درصد از این مقدار، چهارمین تولیدکننده بزرگ آن محسوب می‌شود. اسانس رازیانه در صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

کلیه بخش‌های گیاه رازیانه حاوی اسانس می‌باشند اما دانه آن اندام اصلی برای تولید اسانس است و آنتول (50 تا 75 درصد) اجزای اساسی اسانس را تشکیل می‌دهد. استفاده از گیاه دارویی رازیانه از دوران‌های قدیمی رایج بوده‌است. گیاهدان یونانی به نام دِیوسکورید این گیاه را برای افزایش ترشحات شیر، تقویت معده، روزآور و تحریک شیردهی در مادران به خوبی شناخته بود.

مواد مؤثر گیاه رازیانه در داروسازی برای درمان سرفه، درد قلب، نفخ، سوء هاضمه در کودکان و تحریک شیردهی در مادران استفاده می‌شود.

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: