بیمه تامین اجتماعی

خبر عجیب برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند | دریافت وام بلاعوض از بیمه تامین اجتماعی برای بیمه شدگان

جزییات وام بلاعوض برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند اعلام شد.

کدخبر : 9442
سایت سرگرمی روز :

بیمه تامین اجتماعی یک نظام تامین اجتماعی است که به منظور حفظ و تامین حقوق اجتماعی و اقتصادی افراد در برابر ریسک‌های مختلف به صورت تامین مالی فعالیت می‌کند

پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا به عبارتی دیگر کمک‌هزینه مراسم ترحیم از جمله خدمات کوتاه‌مدت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است.

سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم به افراد مشمول واجد شرایط، یکی از تعهدات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است.

پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا به عبارتی دیگر کمک‌هزینه مراسم ترحیم از جمله خدمات کوتاه‌مدت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است، اما برخی هنوز نمی‌دانند این کمک‌هزینه به چه کسانی پرداخت می‌شود و چگونه باید آن را دریافت کرد؟

هدف از پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا کمک هزینه مراسم ترحیم، جبران بخشی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تأمین‌اجتماعی به دنبال فوت آنان متحمل شده‌اند. کمک هزینه مراسم ترحیم، رقم مقطوعی است که در صورت فوت همسر بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی به فرد بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر؛ و در صورت فوت بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی، به خانواده بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

مهدی شکوری (مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌ اجتماعی)، برقرار بودن ارتباط بیمه‌ای با سازمان تأمین‌اجتماعی تا زمان فوت را شرط اصلی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم اعلام می‌کند و در مورد مشمولان دریافت این کمک‌هزینه می‌گوید: مشمولان دریافت این کمک‌هزینه، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و قالیبافان بیمه‌شده هستند.

وام فوری سقف تسهیلات در طرح «مروارید»، پنج میلیارد ریال با نرخ سود 23، 20 و 17 درصد است و در قالب این طرح، مشتریان می توانند در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی نزد بانک ملی ایران سپرده گذاری کرده و بعد از گذشت حداقل 6 ماه مطابق شرایط تعیین شده، از تسهیلات بهره مند شوند.

این طرح در قالب عقد مرابحه بوده و جامعه هدف افتتاح کننده حساب اشخاص حقیقی و حقوقی و جامعه هدف دریافت کننده تسهیلات تمامی اشخاص حقیقی خواهند بود.

بدین ترتیب اشخاص حقوقی (سازمان ها و شرکت ها) هم می توانند نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح اقدام کرده و در ازای امتیاز حاصله، کارکنان خود را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کنند.

بازپرداخت تمامی تسهیلات موضوع طرح بصورت اقساطی با اقساط ماهانه، مساوی و متوالی خواهد بود.

همچنین پس از گذشت حداقل ۶ ماه از افتتاح حساب، متقاضی می تواند امتیاز اخذ تسهیلات موضوع این دستورالعمل را به سایرین انتقال دهد.

محدودیتی در انتقال امتیاز به افراد مختلف توسط اشخاص حقیقی و پذیرش امتیاز از دیگران وجود ندارد.

به ازای هر 10 میلیون ریال در هر یک ماه، یک امتیاز به مشتری تعلق می گیرد و مبنای محاسبه امتیاز، حداقل مانده روزانه حساب ویژه طرح است.

این طرح با هدف پاسخگویی به نیازهای همه مشتریان طراحی شده و متقاضیان می توانند برای دریافت این تسهیلات به شعب بانک ملی ایران مراجعه کنند.

بیمه تامین اجتماعی

مستمری تنها محل درآمد افراد در کشورهای توسعه یافته نیست بلکه بیشتر محل بهره‌مندی افراد، پس انداز دوران اشتغال‌شان است و نه مستمری آن‌ها که در مقابل مزدشان رقم چشمگیری نیست.

در ابتدای این نشست علی حیدری (عضو سابق هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و کارشناس حوزه صندوق‌های بازنشستگی) گفت: بیمه‌های اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی یکی از ابربحران‌های کشور محسوب می‌شود که برای حل آن می‌توان به اعضای صندوق‌های آن بیمه‌شده اضافه کرد. اما صندوق‌هایی مثل نیروهای مسلح و هما و کانون وکلا ورودی خاصی ندارند و گاه در صندوق‌های دولتی کار سخت است.

 وی افزود: ما نیازمند تنظیم‌گری و رگولاتوری در حوزه بیمه‌های اجتماعی هستیم که جای آن در ایران خالی است. مثلا ما در صندوق‌های ایران ماهیت بیسمارکی مدیریتی داشتیم اما اصلاحات اجرا شده ما بیویریجی است لذا اصلا اصلاحات محسوب نمی‌شود. تنها اثر اصلاحات پارامتریک با افزایش سن بازنشستگی همین موج تقاضای بازنشستگی در شرکت‌ها و دستگاه‌های کشور است.

در ادامه این نشست؛ اکرم خلیلی (معاون برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور) گفت: هنوز برنامه ارائه شده و مصوب مجلس توسط شورای نگهبان تایید نشده و برخی قضاوت‌ها زود است و قطعا شورای نگهبان نظر تخصصی خود را درباره اصلاحات صندوق‌ها ارائه خواهد داد‌.

وی افزود: سازوکارهای داخل صندوق‌ها متفاوت است و قوانین آنها نیز بسیار با هم متفاوت بوده است. منابع و مصارف آن نیز یکسان نیست. کارشناسان بانک جهانی نیز چندسال پیش به ایران آمدند و پیشنهاداتی درباره صندوق‌های بازنشستگی ایران ارائه دادند اما ما معتقدیم همه صاحب‌نظران به این جمع‌بندی رسیده‌اند که صندوق‌های ما دچار ناترازی هستند. این ناترازی از دیدگاه سیاست‌گذاران نیز مورد توجه قرار گرفت.

خلیلی ادامه داد: در اصول قانون اساسی و ماده ۲۹ این قانون ما به اهمیت صندوق‌ها اشاره مستقیم داریم. همچنین ابلاغیه رهبر انقلاب درباره سیاست‌های کلی تامین اجتماعی مطرح شد. آخرین سیاست‌ها نیز برنامه هفتم توسعه بود که در چهارچوب بحث رفع ناترازی صندوق‌ها و تادیه بدهی دولت سرلوحه آن برنامه بود.

معاون برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه افزود: صندوق کشوری، فولاد و چند صندوق دیگر چنان ناتراز بودند که منابع بودجه عمومی تنها تامین کننده مصارف این صندوق‌ها بودند. جمع کمک دولت به این صندوق‌ها ۳۱۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته بود و اگر این صندوق‌ها سالی ۲۵ درصد رشد مصارف داشته باشند، با این تفسیر سهم پرداخت دولت ۷۶ درصد و برای صندوق لشگری ۸۶ درصد می‌شود که ارقام بسیار زیادی در طول چند سال آینده به بودجه تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: ضریب پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی به ۴.۴ در سال ۱۴۰۰ رسیده که این رقم در سال ۱۳۹۶ بیش از ۵.۵ بوده است و این روند ادامه داشته است. در سال ۱۴۰۰ ضریب پشتیبانی به ۰.۵ رسیده و صندوق نیروهای مسلح ۰.۸۲ بوده است. این درحالی است که ضریب پشتیبانی متوسط کل صندوق‌ها ۲.۵ است که خطرناک است.

او با نمایش نموداری از تفاوت‌های نسبت سن بازنشستگی و امید به زندگی ایران و سایر کشورها، ایران را دارای کمترین سن بازنشستگی دانست و گفت: سن بازنشستگی در ایران در دهه ۱۳۴۰ حدود ۵۶ سال بوده که در سال ۱۴۰۰ به حدود ۵۱ سال برعکس کاهش نیز یافته است. شیب جمعیت مستمری بگیران در ایران نیز به شدت درحال افزایش بوده است. در سال ۱۳۹۱ تنها ۱۴ درصد بازنشستگی‌ها پیش از موعد بوده اما امروزه در سال ۱۴۰۰ این میزان به ۳۸ درصد افزایش یافته است.

خلیلی تصریح کرد: شکاف منابع و مصارف صندوق‌ها در ایران در سال ۱۴۰۶ با روند موجود چند برابر می‌شود و در آن سال با این روند دولت باید برای مصارف صندوق کشوری ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه بدهد.

منبع:فردا

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    2

    زیاد حرف میزین الکی

  • سیده فاطمه کریمی
    2

    ببخشید ۳۰ سال پول دادیم منتظر مرگ مون هستید تا پول کفن و فن بدهید میخوام سر بتن تون نباشه خدا لعنت تون کنه برای زنده بودنمون اینهمه پول گرفتید چه غلطی کردید

  • ناشناس
    5

    بنویسید خبر خوش برای بازماندگان تأمین اجتماعی نه برای بازنشتگان تأمین اجتماعی

    • ناشناس
      0

      کفاف قبر وسنگ مزار بدبخت هم نمیشه

  • معصومه
    4

    😏😏😏😏😏😏

  • ناشناس
    12

    مسؤلین دلسوز وخدمتکزار خسته نباشند هرچه می خواهد دل تنگت بگو .ولی فشار قبر وحساب وکتاب با امام علی ابن ابیطالب را نباید فراموش کرد زیرا حضرت مورا از ماست بیرون می کشد یا علی مدد

  • ممدجفر
    0

    وقتی من بمیرم... چگونه وام بگیرم... ؟؟؟ وقتی تبدیل به جنازه شدم چگونه از مرده شورخانه به بانک مراجعه و برگه وام را امضا کنم؟

  • مصطفی
    0

    جیب مردم را خواهشا نزنید..

  • ناشناس
    0

    خجالت بکشید تا زنده هستند بدهید ی بیماری عادی دو سه میلیون هزینه کردیم هزینه کفن و دفن وام میدید تاسف اوره

  • سالار
    0

    سلام علیکم.

  • مجتبی
    0

    چی میگید با این خبر های ضد و نقیض

  • تنهایی
    0

    سلام خوبید میشه بیمه را انتقال داد ممنون میشم کسی که بیمه ندارد فوت شده وتوخونه دختر دارد

  • ملیحه شهری
    0

    سلام خوبید یکم به فکر کسانی باشید که بیمه ندارد خانم های هستند که بعد ازدواج حقوق می گیرند اما کسانی هستند که بیمه ندارد فوت شده وتوخونه دختر دارند ازهیج جادرامد ندارند وتحت پوشش هستند یک کار بکنید اونی که بیمه دارد ودهه شصت هست انتقال بدهد بازنشسته بشود تراخدا خدا خیرتون بدهد

  • ناشناس
    0

    به والله همه ی اینادروغه مادروخواهرمنم فوت کردن گفتن پول کفن ودفن نمیرسه چون بعدازپدرتون فوت کردن والا دیگه نمیتونستیم به خدابگیم صبر کن اول مادروخواهرم بمیرن ماکفن ودفن شونوبگیریم بعدبابام وازدنیاببرخداجون

  • ناشناس
    0

    حالا بده مگه برای کفت و دفن پول میدن خوی گام به گام وان ازدواح هم می‌دادند قدیم یک وقت اون را نگید

  • میثم
    0

    واقعاً خجالت آور هستش

  • ناشناس
    0

    من که چیزی متوجه نشدم تیتر با متن سازگاری وتعامل نداشت.
    هرچه موضوع ساده باشه متن خوندی وقابل درک خواهد بود .

  • ناشناس
    0

    تامین اجتماعی با این همه دارایی هیچ خدمتی به بازنشستگان ارائه نمی‌دهد

  • 😡
    0

    😡😡😡

  • ناشناس
    0

    سن بازنشستگی را باید برای کارمندان پشت میز نشین و معلمهایی که در هفته کمتر از 20 ساعت کار میکنند افزایش دهید نه برای کارگری که از صبح تا شب کار می‌کند و زحمت می‌کشه و درهفته بیشتر از 80 ساعت کار میکند ، به قول خود معلمها بهترین شغل تو این زمانه شغل معلمی است چون پاره وقت است ، دو روز یا سه روز به صورت پاره وقت تدریس میکنند و حقوق کامل هم دریافت ، هرروز مزایا و حقوق کارمندان دولت و معلمان را بیشتر میکنید اما در عوض کارایی کمتر

  • ناشناس
    2

    هنوز تامین اجتماعی وام ۲۰ میلیون تومانی من و خیلی ها را نداده حال میخواه کی واریز کند این وام را اگر واقعا راست است الان برایمان واریز کنید وگر نه همش یابگویی میکنید

  • بی نام
    0

    😂😂😂😂😔😔😔

  • وحید
    0

    به جای این حرفا سن بازنشستگی روکم کنید

  • ناشناس
    0

    واقعا شرم آور است

  • ناشناس
    0

    من از امروز اسمم از تامین اجتماعی خط زدم

  • ن گ
    0

    همش حرف موفته

  • مهدی فانی زاده
    0

    ۶سال مدارک تامین اجتماعیم گم کردن بیمه۱۰ساله بازنشته شدم باحقوق۱۰روزدرماه۱۵۰۰

  • ناشناس
    0

    دقیقآ آفرین منم نظر منو گفتی

  • مجتبی بابایی
    0

    تا زمانیکه شخص زنده است.وام بدید. بعداز مرگ....

  • Alijozi
    0

    بهتر بنویسد خبر خوش بعد مرگتون

  • ناشناس
    0

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣😂🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس
    0

    باسلام کاش کسانی که بیمه تامین اجتمای هستن خانه دراختیار هستن گذاشت تا اجاره خانه به دیگران ندهند به بیمه بدهن وصاحب خانه بشن

  • سعید
    0

    سن بازنشستگی روبرسونید ۷۴سال به همه تعلق میگیرد سن کارکردهم به ۱۵۰سال که هیچ کس حقوق بازنشتگی نگیرد فقط ملت پول بیمه بدن مجلس هم ازبیکاری هی سن بازنشستگی روبه عمرنوح نزدیک کنن تصویب شد

  • اصی
    0

    چقد منتظر این خبر بودیم جا دارع از تموم مسعولین زحمت کش و دلسوز قاطعانه تقدیر بعمل آید.

  • نظرعلی سنائی پور
    0

    سلام برای دریافت وام بلاعوض

  • عابدی
    0

    وام برای کفن و دفن میدید آن هم با سپرده ۶ ماهه؟خدایی اش چی می زنن مسئولین ؟! یعنی بازنشسته از الان برای ۶ ماه دیگه اش که می خواد بمیره برنامه ریزی کنه سعی هم کنه بمیره چون اگه نمیره این پول کفن و دفن ه حروم میشه ! بازمانده هم چشم انتظار تازه بعد هم باید تا ۲۳ درصد بازپرداخت کنه ! جل الخالق از این همه درایت . ما و این همه خوشبختی محاله ...

  • ناشناس
    0

    سلام گرگ بی طمع نیست

  • یه مادر
    0

    به بازنشسته های تامین اجتماعی وام خودرو بدین بدون سپرده که فقط قسط بدیم در آرزوی داشتن یک پراید هستیم

  • ناشناس
    0

    چرا زمانی درآید حیات است فکرش نیستین برای مجلس ترحیم اش وام میدی شرم کنید اینجا ایران است ویرایش نکنید

  • حسین
    0

    اقا جیب ما را نزنید نمی خواد دروغی وام بلاعوض بدهید

  • یحیی پیری
    0

    این کار اسمش وام دادن نیست اسمش قمار هست وام را نیازمند برمیداره کارگر و حقوق بگیر ماهانه که هشتش گرو نه هست پولش کجا بود که بیاره بزاره بانک

  • گمنام
    0

    شما فقط به مرگ مردم فکر میکنید

  • باجولوند
    0

    خدا اگر خدا باشدجواب شما راخواهد دادماکه قدرتشو نداریم

  • ناشناس
    0

    تا زنده هستن کاری براشون کنید

  • ناشناس
    0

    ی عمر پول بیمه بده که مردی ۱۵ میلیون بابت کفن ودفن بدن بابا بس خجالت بکشید

  • ناشناس
    0

    بجای این سخنرانی های کتابی و بیهوده که خودتونم چیزی ازش سدرنمیارید۴تا کلمه به زبون ساده حرف بزنیدمردم بدبخت متوجه شن😒

  • محمد
    0

    خدا رو شکر جنازه مون رو زمین نمیمونه...

  • داداله
    0

    امید به زندگی برای ما صفر شده ، کارگر ساختمانی چند سال میتونه کار بکنه که سن بازنشستگی شده ۳۵ سال ، یکی از این کارگرها به سن بازنشستگی نمیرسند ، تو کشوری که اینهمه ثروت داره باید زجر بکشیم تا بمیریم ، خدا حق ما را از شما بگیره انشااله

  • کامران
    0

    خدا وکیلی اولش فکر کردم وام بلاعوض به کارگرها میدید.آفرین سازمان تامین اجتماعی آفرین واسه اینکه کارگر واستون مهمه😀

  • کارگر
    0

    مشاغل سخت مثل کارگر ساختمانی و رانندگی و معدنکار و جوشکار و.... باید ۲۰ ساله بازنشست بشن ، تا لااقل چند سال باقیمانده عمرشون استراحت کنن و ۲۰ روز هم حقوق بیشتر ندن یا بازنشستگی اختیاری بشه من با ۵۰ سال سن و شغل کارگری دیگه جون کار کردن ندارم، خدایا جنگ بشه تا راحت بشیم

  • ناشناس
    0

    من الان به ۵۰ میلیون احتاج دا م ۳ ماه از هر بانکی می پرسم جایی نمیرسم شما هم که سایت رو باز نمی کنید برای اسم نویسی فقط به فقط زر میزنین

  • شاه منصوری
    0

    باسلام. ۳۴ سال پول مفت ریختم داخل تامین اشتباهی بعد با ۳۴ سال سابقه رفتم واسه بازنشستگی اعلام کردن باید ۵۰ سال هم سن داشته باشی.

  • م ص
    0

    من ازتامین اجتماعی ۲۰۰هزارتومان میگیرم ایاکفاف خرج ۱نفر میشه یانه خودقضاوت کنید

  • ناشناس
    0

    اگه اسم.من مرادبود.انوموقه میگفتید دنیابروفق ایرج است

  • ناشناس
    0

    اگه اسم من مراد بود اون موقعه میگفتید دنیابروقف ایرج است

  • ناشناس
    0

    نا فقط به امید اینکه روزحساب وکتابی هست،نفس میکشیم، وخداکنه ان روزمعشر هرچه زودتر برسه

  • ناشناس
    0

    👺👺👺

  • ناشناس
    0

    کلی از بیمه تامین اجتماعی ناراضیند بنده اگر میدونستم آخر خدمتی این کارها سرمون میارن به هیج عنوان بیمه پرداخت نمی کردم همین مبلغرا جای دیگه سرمایه گذاری میکردم حالاافتادن بهفکر مردن
    بقیه هر کاری کردن ما هم میکنیم
    فقط فکر ذخیره تون باشید که کم نیارید
    والسلام

  • ناشناس
    0

    💫سلام برعزیزان من دخترخانمی بازمانده هستم سال 90مامانم روازدست دادم کلی هزینه کردم اما هزینه ی کفن ودفن به من ندادند وکمک نکردند این بهانه که پدرتون جلوترازمادرتون فوت کرد درصورتی که من پدرم سال 54فوت کردوربطی به فوت مادرم نداشت وحقم خورده شد دختری بودم که واردمسائل اینچنینی نبودم ولی واقعا"دراوج دامداری وعزام دولت کمکم نکرد ومقروض شدم /

  • ناشناس
    1

    الان باید بمیریم تا پول بگیریم 🤣🤣حتما با ۲۳درصد میدن اون دنیا کار کن قسطاشو بده😂

  • ناشناس
    0

    با این مسولین های که ما داریم بهتر از این نمیشه🤔😭 از ماست که بر ماست

  • حمید
    0

    سن# بازنشستگی را زیاد نکنیییید.. مرسی

  • سعید منتظری فشتالی
    0

    آورین،فقط شهاب سنگی نمیاد ایرانو بزنه راحت شیم،

  • مهدی
    0

    سلام ، سازمان تامین اجتماعی اگه راست میگی ، طرف با سی سال سابقه رو بازنشسته کن و کاری به سن و سالش نداشته باشید ( فقط دوست دارید یا قطع یا عقب بندازید که طرف کم حقوق و کوتاه مدت حقوق بگیره و زود زود بره اون دنیا)

  • ناشناس
    0

    سلام وقتی صندوق بازنشستگان وشستا به تاراج میرفت کجابودید

  • رامین
    0

    مگر اینکه برای کفن دفنمون وام بده تامین اجتماعی

  • ناشناس
    0

    بخداحقوق من به ۵روز نمیرسه حقوق من زیر چهار میلیون هست که آن هم میره بابت اجاره دیگر پولی نمینه برای بیماری ...وسلام

  • علی ریماز
    0

    سلام.واقعا که ما هنوز زنده ایم برای زندگی ما هیچ فکری نمی کنند اونوقت فکر کفن و دفن ما هستند واقعاً که. اینم از دولت ما خسته نباشید

  • م ج
    0

    مستمری بگیر پدرم هستم ایا هزینه کفن ودفن ومراسم ترحیم بعد فوت بنده به خانواده ام تعلق میگیره؟

  • ناشناس
    0

    انشاالله

  • ناشناس
    0

    خبرتون داد

  • ناشناس
    0

    😔😔😔😔

  • ناشناس
    0

    تامین اجتماعی از یک طرف میگه داریم ورشکسته میشه و هر روز یه بازی در میاره، حالا پول از کجا میخاد بیاره وام بده. دم خروس راقبول کنیم یا قسم حضرت عباس رو.

  • ناشناس
    0

    نام تامین براش خوب نیست باید نامش رو به تخلیه اجتماعی تغییر بدهند

  • یحیی
    0

    سازمان تامین اجتماعی هشتش گرو نه هست آنوقت وام بلاعوض بده این متن را نخوندم چون دروغی بیش نیست و با عقل سازگار نیست