روانشناسی رابطه | رفتار شناسی عاطفی

روانشناسی رابطه | راهکارهای طلایی برای بهبود روابط زناشویی

با در پیش گرفتن رفتارهای زیر میتوانید رابطه بهتری با همسرتان داشته باشید و زندگی عاشقانه تری را تجربه کنید:

کدخبر : 11371
سایت سرگرمی روز :

روزتان را با عشق شروع کنید

زنگ هشدار ساعتتان را روی ده دقیقه زودتر از وقتی که باید بیدار شوید تنظیم کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری را با همسرتان بگذرانید. با هم یک فنجان چای بنوشید، در مورد اخبار صبحگاهی صحبت کنید یا در تختخواب مانده و یکدیگر را در آغوش بگیرید. این ده دقیقه‌ی گرانبها در هنگام صبح، وضعیت روحی شما را برای تمام روز تنظیم می‌کند.

برای او بهترین باشید

بیایید واقعیت را قبول کنیم_ در انتهای روز شما خسته هستید. تمام انرژی خود را صرف بچه‌ها، شغلتان، کارهای روزمره و تهیه شام کرده‌اید. پس همسرتان چه؟ تلاش کنید برای او “بهترین” باشید، هر روز و همیشه. از میان تمام آدم‌های زندگیتان، او بیشتر از همه سزاوار این کار است.

با هم بیشتر وقت بگذرانید

باتوجه به علایق مشترکتان، برای بیشتر با هم بودن برنامه ریزی کنید. و خوش گذرانی با همسر را یکی از اولویت‌های خود قرار دهید. برای مثال، یک بازی را به اتفاق یکدیگر انجام دهید، شب‌ها با هم یک فیلم تماشا کرده و تنقلات بخورید، یا بیرون رفته و به دنبال خانه رویایی‌تان بگردید. سعی کنید روابطتان سرگرم کننده و پر از امیدواری باشد. این کار کمک می‌کند از کنار هم بودن بیشتر لذت ببرید!

اگر هردو اهل کتاب هستید و به یادگیری و خواندن علاقه دارید، می‌توانید با هم مطالعه کنید. فقط ده دقیقه مطالعه با همسر در روز باعث ارتباط بیشتر شده و به ایجاد پیوند قوی‌تر کمک می‌کند. توصیه می‌شود کتابی بخوانید که برای هر دو طرف مفید و جذاب باشد. می‌توانید صبح زود، قبل از خواب یا بیرون از خانه، در حیاط یا ایوان کتاب بخوانید- فقط حتما این کار را انجام دهید.

به صورت غیرمستقیم به همسرتان ابراز علاقه کنید

روشی غیر کلامی و غیر مستقیم برای “ابراز علاقه” به همسرتان پیدا کنید. ابراز محبت‌های ناگهانی تاثیر چشمگیری در نشان دادن عشق شما به همسرتان دارد. رفتارهای ساده‌ای همچون تنظیم قهوه‌ساز برای تهیه قهوه، پخت نهار یا باز کردن در ماشین اهمیت تاثیر زیادی دارند. می‌توانید همیشه بدون دلیل مهربان باشید.

مستقیما بگویید دوستش دارید

علاوه بر مهربان و دلسوز بودن، خوب است همیشه عشقتان را به همسرتان یادآوری کرده و به او اطمینان دهید که دوستش دارید. عشق یک انتخاب، یک تصمیم و یک تعهد است. شما هر روز در عشق با همسرتان دچار گیجی و سردرگمی نخواهید شد، اما اگر هر روز به همسرتان بگویید دوستش دارید، هم به خودتان و هم به همسرتان یادآوری خواهید کرد که هر دو شما آگاهانه تصمیم گرفته‌اید یکدیگر را دوست داشته باشید. دوستت دارم را روی آینه‌ی حمام بنویسید، به او زنگ زده و بگویید، پیام بدهید یا حتی متنی در اینستاگرام و تلگرام برایش فرستاده و دوستت دارم را بگویید.

برنامه ملاقات عاشقانه هفتگی داشته باشید

چند ساعت در روز را به بیرون رفتن و گردش با یکدیگر اختصاص دهید. چنین گردش‌هایی نباید خیلی تخیلی یا گران‌قیمت باشد. یک فعالیت ساده همچون یک پیک‌نیک یا صحبت و پیاده‌روی در کنار ساحل خوب است. در مورد وقایعی که قرار است در زندگیتان اتفاق افتد، اینکه رابطه‌ی شما چه سرانجامی خواهد داشت صحبت کرده یا مسایل گذشته را تجزیه تحلیل و رفع کنید.

صمیمیت فیزیکی را فراموش نکنید

مهم نیست که چند سال از زندگی مشترک شما میگذرد، اگر میخواهید زندگی عاشقانه ای را تجربه کنید، از صمیمیت فیزیکی با همسر غافل نشوید.

صبر نکنید تا یک احساس “رمانتیک” در شما ایجاد شود. خودتان موقعیت را ایجاد کنید و آن موقع از اینکه چگونه تمایلاتتان به طور طبیعی برانگیخته می‌شوند شگفت زده خواهید شد. بخشی از رمانتیک بودن به این برمی‌گردد که طرف مقابل درک کند دوست دارید روابط عاشقانه‌تان چگونه باشد و بخشی دیگر به این که پذیرای هر احتمالی باشید.

وقتی با هم قدم میزنید دست او را بگیرید، گاهی بدون مقدمه او را در آغوش بگیرید، وقتی از محل کار به خانه برمیگردد با بوسه عاشقانه به استقبالش بروید و گاهی برای برقراری رابطه زناشویی پیش قدم شوید.

به طرف مقابل اعتماد داشته باشید

وقتی انسان‌ها به ما اعتماد می‌کنند احساس خوبی پیدا می‌کنیم. با اعتماد به طرف مقابل، این احساس مثبت را به او نیز منتقل کنید. زمانی که احساس کنیم اعتماد کسی را از دست داده‌ایم، رابطه‌ خیلی سریع دچار لغزش می‌شود. پس به همسرتان نشان دهید که به او، وفاداریش و توانایی هایش اعتماد کامل دارید.

وقتی به شما نیاز دارد در کنارش باشید

آیا همسرتان روز بدی داشته است؟ او را تشویق کنید و به او نشان دهید بابت آنچه برای شما و خانواده انجام می‌‌دهد از او قدردان و متشکر هستید. کمی قدردانی بسیار موثر بوده و اهمیت زیادی برای او خواهد داشت.

اگر متعهد شده‌اید که در کنار همسرتان باشید، چه در فضای احساسی و چه در مکانی حقیقی، پس در کنارش باشید. اگر نتوانید به قولی که می‌دهید عمل کنید، ممکن است باعث شوید همسرتان آنچه می‌خواست در آینده برایتان انجام دهد را به تدریج کاهش دهد.

بنابراین، یاد بگیرید در کنار همسرتان باشید، و ازاو حمایت کنید بدون این که احساس کنید وظیفه شماست که وارد قضیه شده و مشکل را حل کنید یا به همسرتان بگویید چه کند.

برای پیروزی های زندگی مشترک جشن بگیرید

هم زمانی که اوضاع رو‌به‌راه است و هم زمانی که اوضاع خوب نیست، در کنار همسرتان باشید. اجازه ندهید غرور، حسادت یا دیگر احساسات منفی مانع از این شود که پیروزی‌های همسرتان را جشن بگیرید. هیچ‌کس دوست ندارد فردی دیگر “خوشی‌هایش را از بین ببرد،” بنابراین، هنگامی که شانس به همسرتان رو می‌کند، در شادی او شریک شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • انصاری
    0

    ارتباط فیزیکی خیلی خیلی خیلی تأثیرگذار ترمیباشد

  • ناشناس
    0

    چطور میشود زندگی شاد ..وخاطر جمعی در کنار همسر داشته باشیم...

  • ناشناس
    0

    چرا بعضی از مرد ها برای شاد نگهداشتن دیگران..خانواده وهمسر خود را فدا می کنند؟