این گیاه همانند انسولین است | گیاهی که به انسولین معروف است + عکس

گیاه igneus Costus که به عنوان گیاه انسولین در هند شناخته می شود، متعلق به خانواده Costaceae (زنجبیل) است

کدخبر : 12642
سایت سرگرمی روز :

Costus igneus یک گیاه دارویی بومی برزیل است و در جنوب هند نیز به صورت خودرو رشد میکند. این گیاه از خانواده زنجبیلیان مارپیچی ( Costaceae  ) می باشد.

 C. igneus گیاهی راست قامت ، همیشه سبز ، دارای برگ های ساده متناوب یک در میان کشیده و دراز و دوکی شکل در طول با رگه های موازی ، به رنگ سبز تیره. برگها به صورت مارپیچ مرتب در اطراف ساقه قرار گرفته اند. دارای گل های نارنجی مخروطی شکل که در نوک ساقه ظاهر می شوند.

81fMNeCklzL._AC_UF1000_1000_QL80_

costus به عنوان آتشین نرده بان پله ای، پرچم مارپیچی و همچنین به گیاه انسولین معروف است. C. igneus شامل رزینوئید و آلکالوئیدهایی به نام سوسورین اینولین و رزین است غربالگری پی در پی از مواد شیمیایی برگ  C. igneus  نشان داد که سرشار از پروتئین، آهن و ترکیبات آنتی اکسیدان مانند اسید اسکوربیک آلفا توکوفرول بتاکاروتن ترپنوئید استروئید و فلاونوئید است.

51fxKgtdtmL._AC_UF894_1000_QL80_

همچنین برگ ان  حاوی %2/21فیبر %6/1سیکلوهگزان%33/1استن% 95/2اتانول است. Costus در هندبرای کنترل سطح قند خون و دیابت استفاده میشود مردم با خوردن روزانه یک برگ از ان قندخون خود را پایین نگه میدارند کل گیاه به دلیل ویزگی ضددیابتی ممانعت از ابتلا به بیماری ها و حفاظت از مغز که موجب افزایش طول عمر میشود استفاده میشود. سمیت (خوردن بیش از حد) آن باعث مرگ و میر یا اختلالات رفتاری نمیشود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: