ایران خودرو | سایت ثبتنام ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو نصف قیمت بازار از فردا | سوگولی ایران خودرو حراج شد

آخرین اخبار مربوط به فروش فوری ایران خودرو را در سرگرمی روز بخوانید..

کدخبر : 18836
سایت سرگرمی روز :

ایران‌خودرو با انتشار یک بخشنامه جدید، شرایط پیش‌فروش دنا پلاس دنده‌ای با گیربکس شش سرعته را برای تیرماه 1403 اعلام کرد.

ایران‌خودرو با انتشار بخشنامه جدیدی، شرایط پیش‌فروش دنا پلاس دنده‌ای با گیربکس شش‌سرعته را برای تیرماه 1403 اعلام کرد. براساس بخشنامه ایران‌خودرو، دنا پلاس دنده‌ای با موعد تحویل بهمن و اسفند سال جاری به متقاضیان عرضه شده است.

متقاضیان خرید دنا پلاس شش‌سرعته دنده‌ای با موعد تحویل تابستان 1403 در قالب سامانه یکپارچه، می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. ایران‌خودرو به متقاضیان 10 روز فرصت داده است با تکمیل وجه، ثبت‌نامشان را قطعی کنند. مشتریان برای تکمیل وجه نیز باید به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو مراجعه کنند. ایران‌خودرو برای متقاضیان خرید دنا پلاس دنده‌ای پیامک اطلاع‌رسانی ارسال کرده است. پس از ارسال پیامک، این بخشنامه روی سایت ایران‌خودرو فعال شده است.

شرایط پیش‌فروش دنا پلاس دنده‌ای، تیر 1403:

خودرو رنگ‌های موجود تحویل بهمن 1403 تحویل اسفند 1403

دناپلاس EF7P شش سرعته سفید، مشکی، نقره‌ای تیتانیوم، خاکستری، نقره‌ای متالیک پیش‌پرداخت: 2,791,725,000 پیش‌پرداخت: 2,512,552,000

دنا پلاس دنده‌ای شش‌سرعته، تیپ جدید این خودرو است و می‌توان گفت جایگزین دنا بورسی شده است. اصطلاح دنا پلاس بورسی برای نسخه‌های خاصی از دنا به کار می‌رود که طی سال 1401، در بورس کالا عرضه شدند. این خودروها رینگ آلیاژی نداشتند و چند آپشن دیگر نیز از روی آن‌ها حذف شده بود.

درحال‌حاضر، دنا پلاس دنده‌ای شش‌سرعته تیپ پایه خانواده محصولات دنا پلاس به شمار می‌رود. قیمت این خودرو 558 میلیون و 150 هزار تومان اعلام شده است. البته این نرخ رسمی کارخانه است. برای خرید دنا پلاس دنده‌ای از بازار آزاد باید 820 میلیون تومان کنار بگذارید.

گیربکس شش دنده به‌کاررفته در دنا پلاس نخستین‌ بار روی رانا پلاس پانوراما نصب شد. پس از مشاهده بازخورد مثبت مشتریان، ایران‌خودرو این گیربکس را روی محصولات دیگری، ازجمله تارا و دنا پلاس، نیز نصب کرده است. استفاده از این گیربکس هنگام حرکت در سرعت‌ بالا دور موتور را کاهش می‌دهد. کاهش دور موتور، باعث کاهش استهلاک پیشرانه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود.

شرایط جدیدترین ثبت نام ایران خودرو اعلام شد. جدیدترین ثبت نام خودرو مربوط به تارا، سورن، پژو ۲۰۷ و رانا است.

گروه خودروسازی ایران خوردو اعلام کد: به استحضار می‌رساند شرایط انتخاب و واریز وجه و تبدیل برای متقاضیان گروه پارس با اولویت زمستان ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه مطابق جدول پیوست ایجاد شده است.

لذا متقاضیان فوق می‌توانند طی مدت ۱۰ روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند. زمان فعال‌سازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسال پیامک از سوی ایران‌خودرو خواهد بود.

ایران خودرو

تکمیل مراحل ثبت نام ایران خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی یعنی آدرس https://esale.ikco.ir/ انجام می شود. متقاضیان با مراجعه به لینک ذکره شده باید مبلغ پیش پرداخت خودرو را واریز کنند. همانطور که گفته شد الباقی وجه خودرو پس از تعیین قیمت نهایی در زمان تحویل محاسبه و دریافت می شود.

 خانواده پژو به رغم افزایش قیمت کارخانه ای طی سه سال اخیر جایگاه خود را در سبد محصولاتی ایران خودرویی از دست می دهد.

متوسط قیمت کارخانه ای گروه پژو در سال جاری از رشدی حدود 68 درصدی به نسبت سال گذشته حکایت دارد. ایران خودرو در صورت های مالی تلفیقی خود مربوط به 12 ماهه سال گذشته، هدف گذاری کرده است که سال 1403 هر دستگاه اعضای خانواده پژو را به صورت میانگین حول و حوش 452 میلیون تومان بفروشد.

بررس از قیمت کارخانه ای گروه پژو در سال گذشته، نشان می دهد هر دستگاه از اعضای این خانواده به طور میانگین بیش از 269 میلیون تومان بوده است. بنابراین مدیران ایران خودرو در هدف گذاری خود برای سال جاری به دنبال این هستند تا هر دستگاه محصولات خود با برند پژو را به طور میانگین نزدیک به 183 میلیون تومان بیشتر از پارسال برای متقاضیان فاکتور کنند. 

اما این اتفاق سبب نشده تا ایران خودرویی ها برنامه ای برای رشد تیراژ تولید این خانواده خودرویی داشته باشند. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز از صورت های مالی تلفیقی این خودروساز مربوط سال 1402، گویای این نکته است که گروه پژو در سال گذشته در مجموع حول و حوش 269 هزار دستگاه تولید شده است.

اما مدیران ایران خودرو در هدف گذاری تولید خود در سال جاری قصد دارند تا تنها حدود 243 هزار و 400 دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کنند.

مقایسه آمار تولید 1402 با پیش بینی تولید 1403 نشان می دهد آبی های جاده مخصوص افت حدود 25 هزار و 600 دستگاهی را به خود می بیند. به گزارش اقتصادنیوز،‌ به زبان درصد، خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص، به دنبال این است تا افت حدود 10 درصدی را در تولید خانواده پژو رقم بزند. 

البته بخشی از این رشد قیمت و کاهش تیراژ خانواده پژو را باید به حذف پژو پارس از سبد محصولاتی ایران خودرو مرتبط دانست. مدیران ایران خودرو طی سال های اخیر از فروش محصولات خانواده پژو زیر قیمت تمام شده شاکی بودند. در میان اعضای خانواده پژو، پژو پارس جایگاه خاصی دارد. پژو پارس علاوه بر اینکه با زیان از سوی ایران خودرویی ها برای متقاضیان فاکتور می شود، سهم بیشتری از کیک تولید گروه پژو را به خود اختصاص داده است. 

خروج پژو پارس از سبد محصولاتی ایران خودرویی ها کمک می کند تا میانگین قیمت این خانواده خودرویی در مبدا افزایش یابد اما در عین حال شاهد افت تولید خانواده پژو خواهیم بود.  این اتفاق می تواند روی قیمت بازاری انواع پژو اثر گذاشته و متقاضیان طی سال جاری مجبور خواهند شد تا بیش از سال گذشته برای در اختیار گرفتن اعضای خانواده پژو هزینه کنند. البته این پیش بینی با کنار گذاشتن نقش تورم روی قیمت خودرو در نظر گرفته شده است. زیرا با توجه به حضور شاخص تورم در اقتصاد ایران، طبیعی است که قیمت ها روند افزایشی به خود بگیرند. اگر این شاخص را کنار بگذاریم بحث تیراژ تولید می تواند روی قیمت بازاری محصولات شرکت های خودروساز تاثیرگذار باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • مصطفی سیاح
    1

    دنا پلاس