ایران خودرو | سایت ثبتنام ایران خودرو

دور جدید فروش فوری ایران خودرو با محصول جدید | عرضه خودرو محبوب ایران خودرو با شرایط ویژه

آخرین اخبار از فروش فوری ایران خودرو را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18894
سایت سرگرمی روز :

اولین محصول برقی ایران خودرو یا همان لونا GRE خودرویی است که در دور اول عرضه خودروهای برقی به فروش رسید و به زودی تحویل مشتریان می شود.

پس از روی کار آمدن عباس علی آبادی به عنوان وزیر صمت، جدیت در برقی سازی حمل و نقل کشور جدی تر شد و کار به جایی رسید که تمام شرکت های دولتی و خصوصی در این جهت گام هایی برداشتند. ایران خودرو چند محصول برقی و استراتژیک را برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفت که یکی از آن ها لونا GRE بود. سدانی تمام برقی و البته اقتصادی که حالا برنامه های عرضه آن تغییر کرده و قرار است مشتریان عادی صاحب این خودرو باشند و نه راننده تاکسی ها. اما اولین محصول برقی ایران خودرو چه مشخصاتی دارد و آیا در آن بازه قیمتی ارزش خرید این خودرو بالا است؟ در ادامه با این خودرو بیشتر آشنا می شویم.

اولین محصول برقی ایران خودرو یا لونا GRE در بازارهای مختلف اسامی مختلفی دارد. این خودرو با نام های JMEV Yi و موبیلایز لیمو هم شناخته می شود. کمپانی موبیلایز یکی از زیرمجموعه های برقی رنو است و دلیل این نام گذاری هم آن است که رنو به همراه JMEV چین این خودرو را به تولید رسانده و این یعنی می توان گفت این سدان ساده از بسیاری از خودروهای چینی برقی یک سرو گردن بالاتر است چراکه رد پای اروپایی ها در توسعه این محصول دیده می شود. لونا جی آر ای نخستین بار در نمایشگاه خودروی آلمان در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و عرضه رسمی آن به بازار های هدف از سال ۲۰۲۲ آغاز گردید. این خودرو با هدف حمل و نقل عمومی و یا خودروهای اشتراکی توسعه پیدا کرده اما می تواند به عنوان یک سدان برقی و اقتصادی هم انتخاب منطقی ای باشد.

در این خودرو یک پیشرانه روی محور جلو قرار گرفته و حداکثر قدرت ۱۴۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر را تولید می کند. نهایت سرعت در این خودرو ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد حدود ۹.۵ ثانیه محاسبه می شود. تمام این مشخصات نشان می دهد که این سدان برقی یک گزینه اقتصادی و معقول برای استفاده های شهری و یا بین شهری (کوتاه) به حساب می آید.

ظرفیت پک باتری اولین محصول برقی ایران خودرو ۴۳.۹ کیلووات ساعت است و با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۴۱۰ کیلومتر را در شرایط بهینه پیمود که البته بسته به نوع رانندگی و شرایط مسیر این پیمایش در واقعیت می توان پایین تر از این عدد باشد. با اتصال این خودرو به شارژر سریع DC می توان میزان شارژ را تنها در نیم ساعت از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند و زمان شارژ با شارژر های معمولی AC حدود ۸ ساعت محاسبه می شود.

در داخل با یک طراحی فوق ساده طرف هستیم و اصلا خبری از المان های لوکس و یا مدرن نیست. اما کیفیت متریال بالاتر از دیگر چینی ها به نظر می رسد و وضعیت مونتاژ در اجزای کابین بسیار مطلوب ارزیابی می شود. در این سدان اقتصادی برقی امکاناتی نظیر دو کیسه هوای جلو، سیستم کنترل پایداری، کنترل حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، سنسور پارک عقب، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه اتوماتیک، جلوآمپر دیجیتال و تریم داخلی پارچه ای دیده می شود.

در شرایط فروش اخیر ایران خودرو برای متقاضیان این سدان، قیمت این خودرو ۱ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و این سدان برقی تنها در رنگ سفید عرضه می شود. در حال حاضر با این قیمت لونا GRE در رده ارزان ترین برقی های وارداتی بازار قرار می گیرد و باید دید واکنش بازار به ورود این خودرو به خیابان ها چه خواهد بود و آیا از این سدان استقبال می شود یا نه.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: