از طلای فصل گرم غافل نشید | این میوه سرشار از ویتامین های A و C وE و آهن است

زردآلو سرشار از ویتامین های A و C و آهن است. مواد مغذی موجود در زردآلو از چشم ها و قلب حفاظت می کنند و ویتامین A موجود در آن میتواند از بیماری های بینایی مرتبط با سالخوردگی جلوگیری کند و همچنین فیبر موجود در آن سطح قند خون را تنظیم کند.

کدخبر : 19617
سایت سرگرمی روز :

همچنین ویتامین E موجود در زردآلو مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهد و از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند و در درمان تب نیز موثر می باشد

زردآلوی خوشمزه که از نظر علمی Prunus armeniaca نامیده می‌شود، سرشار از مواد مغذی است. در حالی که ویتامین A موجود در این میوه سلامت چشم و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، فیبر موجود در آن هم از سلامت دستگاه گوارش مراقبت می‌کند و از طرف دیگر فیبر با تنظیم سطح فشار خون و کلسترول برای قلب شما مفید است.

آنتی اکسیدان‌های مختلف موجود در این میوه با التهاب مبارزه می‌کند و حتی سلامت پوست و موی شما را تقویت می‌کند.

۱- زردآلو سلامت دستگاه گوارش را تقویت می‌کند

یکی از مهمترین خواص زردآلو این است که فیبر بالایی دارد و این فیبر محلول موجود در میوه، باعث حرکت سالم روده می‌شود چون حجم مدفوع را افزایش می‌دهد. فیبر همچنین اسیدهای چرب را به سرعت تجزیه می‌کند که این موضوع منجر به تقویت هضم غذا می‌شود از طرف دیگر فیبر موجود در زردآلو سایر مشکلات گوارشی مانند یبوست و نفخ را هم درمان می‌کند. به طور کلی از خواص و فواید زردآلو خشک برای معده و دستگاه گوارش غافل نشوید.

۲- می‌تواند به درمان دیابت کمک کند

زردآلو میوه‌ای کم کالری و کربوهیدرات است (یک میوه فقط ۱۷ کالری و ۴ گرم کربوهیدرات دارد) و این خبر خوبی برای بیماران دیابتی است چون آن‌ها به خوبی می‌توانند زردآلو را در رژیم غذایی خود قرار دهند از طرف دیگر فیبر موجود در آن‌ها می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند.

زردآلو همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی است – به این معنی که تاثیر پایداری بر سطح قند خون شما دارد و سطح آن را خیلی سریع افزایش نمی‌دهد. این میوه همچنین سرشار از ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و سطح قند خون را بهبود می‌بخشد. و یکی از خواص اصلی زردآلو خشک قطعا همین است که مکملی سالم برای رژیم دیابتی به شمار می‌آید.

۳- به رفع التهاب‌های بدن کمک می‌کند

نه تنها میوه، بلکه دانه‌های زردآلو هم در تسکین التهاب موثر هستند. در واقع، یک مطالعه ثابت کرده است که چگونه عصاره روغن هسته زردآلو در برابر کولیت اولسراتیو، که یک بیماری التهابی روده است، موثر بوده و به رفع آن کمک کرده است. بنابراین یکی از خواص هسته زردآلو رفع التهاب‌های روده است. پس از خواص هسته زردآلو هم غافل نشوید.

طبق گزارش بنیاد آرتریت، زردآلو سرشار از بتا کریپتوکسانتین است، یک ماده شیمیایی که می‌تواند از آرتروز و سایر اشکال التهابی آرتریت جلوگیری کند. به طور کلی می‌توان گفت منیزیم موجود در این میوه می‌تواند دردهای ناشی از التهاب را کاهش دهد.

۴- نقش موثری در بهبود بینایی دارد

مصرف منظم زردآلو به کم شدن خطر کاهش بینایی مرتبط است. اما مهم‌تر از آن، زردآلو سرشار از کاروتنوئیدها و زانتوفیل‌هاست، مواد مغذی که محققان معتقدند می‌توانند از بیماری‌های بینایی مرتبط با افزایش سن جلوگیری کنندو همچنین حاوی ویتامین A است که یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای چشم هستند.

طبق مطالعات، استفاده موضعی از عصاره هسته زردآلو می‌تواند با تحریک تولید اشک، خشکی چشم را کاهش دهد.

۵- زردآلو از آسیب کبد جلوگیری می‌کند

طبق مطالعات، زردآلو می‌تواند از آسیب کبدی محافظت کند و علائم بیماری کبد چرب (انباشته شدن چربی در کبد) را کاهش دهد. جالب‌تر این‌که زردآلوهای ارگانیک در تقویت بازسازی کبد هم موثر هستند. پس برای بهره بردن از خواص زردآلو حتما میوه تازه آن را استفاده کنید.

6_ زردآلو باعث تقویت سلامت استخوان می‌شود

زردآلو همچنین سرشار از کلسیم است که ماده معدنی مهم برای رشد و سلامت استخوان به شمار می‌رود. مهم‌تر از آن، پتاسیم برای جذب مناسب و توزیع یکنواخت کلسیم مهم است و زردآلو هم سرشار از پتاسیم است.

مطالعات همچنین نشان می‌دهد که زردآلو می‌تواند فرایند از دست دادن استخوان یا تحلیل استخوان را معکوس کند و حتی متابولیسم استخوان را در زنان یائسه تغییر دهد. بنابراین مصرف زردآلو را در برنامه غذایی کودکان هم قرار دهید تا از خواص زردآلو برای سلامت کودک کمک بگیرید.

7-روغن زردآلو می‌تواند رشد مو را تقویت کند

ویتامین E موجود در روغن زردآلو به رشد موی سالم کمک می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. این ویتامین در ترکیب با اسیدهای چرب با جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به عنوان یک نگهدارنده عمل می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: