ارس M5 با فناوری هوشمند | معرفی خودرو وارداتی جدید ماموت با مشخصات فنی

بالاخره برند سرس و خودروی سرس ۵ البته بدون S و با نام ارس M5 توسط ماموت و در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش درآمد.

کدخبر : 19951
سایت سرگرمی روز :

سرس (Seres) یک شرکت دانش‌بنیان واقع در کالیفرنیای آمریکاست که تحت مالکیت و مدیریت گروه صنعتی چانگ‌ کینگ سوکون (Chongqing Sokon) چین فعالیت می‌کند. برند خودروسازی این مجموعه با نام SF Motors، سه محصول در کلاس کراس‌اوورهای برقی و هیبریدی با خطوط تولید هند و چین دارد. آیتو نیز محصولی تحت نشان Seres چین است.

ارس M5 یا همان ERES M5 را باید یک کراس اوور متوسط با طرح کلی برگرفته از محصولات کمپانی پورشه و به ویژه ماکان دانست. بدنه سیال، دستگیره های مخفی شونده و چراغ‌های جلوی باریک با دی‌لایت‌های متمایز را می توان از جمله نکات جالب توجه در پیکره کلی ارس دانست.

این کراس‌اوور جدید چینی ۴۷۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۲۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲۸۸۰ میلی‌متر است. حجم محفظه بار این خودرو ۳۶۹ لیتر است که با خواباندن صندلی های عقب به ۷۷۶ لیتر افزایش می یابد. ارس M5 بر روی رینگ های ۱۹ اینچی سوار است.

در بخش داخلی نیز با طرحی مینیمال مواجه هستیم که اکثر کلیدهای فیزیکی حذف شده و عمده کاربری های خودرو به مانیتور بزرگ آن منتقل شده است.

از امکانات ایمنی و رفاهی ارس M5 می توان به سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، کیسه هوای جلو و کناری جلو و عقب و پرده ای، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری برخورد از جلو، رادار حرکت بین خطوط، رادار هشدار خروج از خط، رادار هشدار نقطه کور، رادار ترافیک عقب، سیستم تشخیص قرار داشتن دست روی فرمان، دستیار پارک خودکار، سیستم ورود و استارت بدون کلید، شارژر وایرلس ۵۰ وات، سقف پانورامیک، کیک سنسور و صندوق برقی، کلاستر دیجیتال، مانیتور بزرگ، سیستم تهویه اتومات دوگانه و تصفیه هوای کابین، تهویه و ماساژور صندلی های جلو و.‌‌.. اشاره کرد.

خودروی ارس M5 در بخش قوای محرکه از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۴۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۵ نیوتن متر گشتاور دارند.

برای شارژ کردن باتری‌هایی که این موتورها را تغذیه می‌کنند نیز یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۱۴ اسبی به‌عنوان ژنراتور در نظر گرفته شده است. کراس‌اوور هوآوی به لطف این ترکیب ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و یک خودروی چهار چرخ محرک به حساب می آید. ظرفیت باتری های ارس، ۴۰ کیلووات ساعت و زمان شارژ سریع ۲۰ تا ۸۰ درصد آن هم نیم ساعت اعلام شده است.

به گفته هوآوی، این شرکت در زمینه تولید پیشرانه خودرو با شرکت سرس (Seres) همکاری کرده است. هوآوی تضمین کرده است این خودروی پلاگین هیبرید می‌تواند در حالت تمام برقی و طبق چرخه CLTC مسافتی معادل با ۱۸۰ کیلومتر را طی کند. در حالت ترکیبی با شارژ کامل باتری و پر بودن مخزن سوخت، سرس ۵ یا همان ارس M5 دارای برد ۱۲۶۵ کیلومتری خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: