مصرف منظم این مغز ارزان قیمت ریشه بیماری قند خون را از بین می برد

مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی ها و کربوهیدرات ها از طریق منگنز که در بادام زمینی ها یافت می شود کمک می کند. سطح قند خون در بدن انسان تنظیم می کند.

کدخبر : 19965
سایت سرگرمی روز :

خوردن بادام‌ زمینی ممکن است از شما در برابر بیماری عروق کرونر قلب محافظت کند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که خوردن بادام‌ زمینی ممکن است سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد. کلسترول بد منجر به شکل‌گیری پلاک در رگ‌های خونی می‌شود که بادام‌ زمینی از این عارضه جلوگیری می‌کند.

یک مطالعه‌ی حیوانی درباره فواید بادام زمینی روی موش‌های صحرایی نشان داد که عصاره‌ی پوست بادام‌ زمینی غنی از پلی‌فنول‌ها است و به همین دلیل ممکن است التهاب را که باعث بیماری قلبی می‌شود، کاهش دهد. رزوراترول موجود در بادام‌ زمینی خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و ممکن است به مبارزه با بیماری قلبی کمک کند. علت این موضوع این است بادا‌م‌ زمینی مثل سایر مواد غذایی حاوی رزوراترول، اثرات محافظت‌کننده‌ای روی قلب دارد.

کالری کره‌ بادام‌ زمینی بالا است، اما به جای اضافه وزن منجر به کاهش وزن می‌شود. عجیب است، نه؟ خوردن بادام‌ زمینی به‌عنوان میان وعده ممکن است باعث شود در طول روز کالری کمتری مصرف ‌کنید.

در پاسخ به این سوال که آیا بادام زمینی چاق کننده است باید گفت بعضی از مطالعات عنوان می‌کنند که مصرف بیشتر مغزها منجر به اضافه وزن قابل‌توجه نمی‌شود و حتی ممکن است به کنترل وزن کمک کند. گنجاندن بادام‌ زمینی در رژیم غذایی یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت مواد مغذی بدون چاق شدن است.

مصرف بادام‌ زمینی با کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا در ارتباط است. یک مطالعه درباره فواید بادام زمینی به این نتیجه رسید که مصرف بادا‌م‌ زمینی ممکن است در کاهش احتمال ابتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا مفید باشد.

مردانی که در هفته پنج عدد یا بیشتر بادام‌ زمینی می‌خورند، کمتر در معرض ابتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا قرار می‌گیرند. زنانی که هر هفته پنج عدد یا بیشتر بادام‌ زمینی می‌خورند، کمتر کوله‌سیستکتومی (عمل برداشتن کیسه‌ی صفرا) را تجربه می‌کنند. هرچند برای پی بردن به این خاصیت بادام‌ زمینی، به مطالعات بلندمدت نیاز است.

اضافه کردن بادام‌ زمینی و کره‌ بادام‌ زمینی به وعده‌ی غذایی سطح قند خون را افزایش نمی‌دهد. خوردن این خوراکی‌ها به همراه وعده‌ی غذایی حاوی شاخص گلیسمی بالا (مثل بیگل یا یک لیوان آب‌میوه) ممکن است سطح قند خون را تثبیت کند. انجمن دیابت آمریکا بادام‌ زمینی را به‌عنوان یک سوپرفود برای افراد دیابتی معرفی کرده است و از این جهت بر فواید کره بادام زمینی تاکید دارد.

این نوع مغز حاوی منیزیم و چربی‌های سالم است که نقش مهمی در کنترل قند خون دارند. مطالعه‌ی انجام شده در دانشگاهی در برزیل به این نتیجه رسید که مصرف بادام‌ زمینی یا کره‌ بادام‌ زمینی ممکن است سطح قند خون را طی روز کنترل کند.

مصرف زیاد بادام‌ زمینی و مغزهای دیگر با کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ در ارتباط است. ایزوفلاوین و رزوراترول موجود در بادام‌ زمینی خواص ضدسرطانی دارند و ممکن است در کاهش احتمال ابتلا به سرطان مفید باشند.

مطالعه‌ی انجام شده در هلند به این نتیجه رسید که مصرف بادام‌ زمینی با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در ارتباط است. همچنین نشان داده شده که بادام‌ زمینی از سرطان‌های معده و روده جلوگیری می‌کند.

در یک مطالعه درباره فواید بادام زمینی نشان داده شد افرادی که بادام‌ زمینی نمی‌خورند، در مقایسه با کسانی که این مغز را مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان‌های ذکر شده قرار می‌گیرند. هرچند نتایج متناقضی در این زمینه وجود دارد، چون بادام‌ زمینی ممکن است به بعضی سموم مثل آفلاتوکسین آلوده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: